Olivier Fitoussi/POOL

למרות ההמלצות: בקואליציה עדיין מגבים את ראש הממשלה

אם היה מי שחשב כי המלצות המשטרה יביאו לפירוק הקואליציה ולהליכה לבחירות, התאכזב לגלות כי כמעט כל ראשי סיעות הקואליציה והשרים הבכירים התייצבו להגנת נתניהו, ואין אחד שדרש את התפטרותו, כולל השר משה כחלון שהודיע כי רק היועמ"ש יקבע

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לפני פרסום המלצות המשטרה, היו רבים מאויביו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתוך המערכת הפוליטית, אשר קיוו כי ההמלצה להעמידו לדין תוביל להתפטרותו מתפקידו, וכתוצאה מכך להקמת ממשלה חלופית או להקדמת הבחירות. אך בינתיים, אף אחד ממרכיבי הקואליציה לא דרש זאת, ורובם אף העניקו גיבוי פומבי לראש הממשלה.

אחד מאנשי המפתח בממשלה הוא שר האוצר משה כחלון, שהתייחס לדברים לראשונה במהלך הלילה ואמר כי רק היועמ"ש יכריע בפרשה. בכך אומר כחלון כי הוא אינו מתכוון לפרוש מהממשלה על רקע ההמלצות, והוא מאפשר לנתניהו להמשיך לכהן בתפקידו. כחלון נתפס בעיני רבים כמגן הרשות השופטת בממשלה, ולכן היו שציפו ממנו לזעזע את המערכת עם פרסום ההמלצות – אך תקוותם נגוזה.

"אני ער לרחשי הציבור, מימין ומשמאל, בנוגע להמלצות המשטרה סביב חקירות ראש הממשלה", כתב כחלון בעמוד הפייסבוק שלו. "החוק קובע כי רק היועמ"ש רשאי לקבל החלטות בעניין הגשה או אי הגשה של כתב אישום".

שר האוצר הוסיף כי עד להחלטת היועמ"ש הוא ימשיך להוביל את כלכלת המדינה. "עד אז אמשיך להוביל ולנווט את הכלכלה הישראלית לרווחת כלל אזרחי ישראל". בסוף ההודעה כתב: " אני קורא לכולם – מימין ומשמאל – לחדול מהתקפות על המשטרה ועל מערכת שלטון החוק. יש לתת למערכות לפעול ללא לחצים, לא מימין ולא משמאל, ולפעול באופן מסודר, מקצועי ושקול".

הפרסום לפיו המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ראש הממשלה נתניהו בגין שוחד עורר סערה במערכת הפוליטית. באופוזיציה כבר קראו לנתניהו לצאת לנבצרות, אך בקואליציה המשיכו לשדר עסקים כרגיל. יו"ר הקואליציה דודי אמסלם טען: "אין שום דבר חדש. המטרה סומנה כבר לפני כשנתיים".

"נורו עשרות חיצים לעבר המטרה בתקווה שאחד מהם יגיע ליעד ולאחר שהפכו כל אבן, בכל פינה בעולם – המשטרה עשתה הכל כדי להשיג את המטרה", הוסיף אמסלם. "על פי הבנתי, מדובר בהליך לא לגיטימי שמסכן כל מדינה דמוקרטית בעולם. שלטון מחליפים בקלפי ולא באמצעות הצבא או המשטרה".

גם השרה מירי רגב הגיבה לפרסום המלצות המשטרה ואמרה כי, "אני לא מופתעת ואני לא מתרגשת מהמלצות המשטרה שהיו ידועות מראש ושכידוע אין להם כל תוקף משפטי". ותקפה בחריפות את יו"ר יש עתיד, "החידוש היחידי הערב הוא חשיפת פניו האמיתיות של יאיר לפיד – פוליטיקאי כושל שהעדיף להצטרף למניפי הגיליוטינה ברוטשילד ולנסות להפיל את נתניהו ואת הליכוד בדרכים לא דמוקרטיות. פרסום זהותו כעד המרכזי הוא המסמר האחרון בארון הפוליטי שלו".

בעוד בקואליציה לא התרגשו מההמלצות, באופוזיציה עלו למתקפה נגד רה"מ נתניהו. "תם עידן נתניהו, בקלפיות או בחקירות", אמר יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי. "ראש הממשלה ושלוחיו פגעו במשטרה ובמוסדות שלטון החוק כפי שאף נחקר לא עשה – כולל ניסיונות להגביל את החוקרים ולפגוע באמון הציבור בחוקרים. חובתו של כל איש ציבור הגון, לחזק את המשטרה וגורמי החוק ולפעול לסיום דרכה של הממשלה בראשות נתניהו".

גיבוי מימין, מתקפות משמאל: המערכת הפוליטית מגיבה להמלצות המשטרה

בזירה החרדית, בינתיים, חברי כנסת מיהדות התורה פרסמו הודעות תמיכה בראש הממשלה. בש"ס, עדיין שומרים על דממה. סגן שר הבריאות ח״כ יעקב ליצמן הגיב לפרסום ההמלצות ותקף את יאיר לפיד שהתגלה כעד המרכזי בתיק 1000 "ח״כ לפיד התגלה הערב בבושתו הציבורית, כשהוא ממשיך גם כעת את ניסיון ה׳פוטש׳ נגד רה”מ, אותו ניסה להוביל כבר ב 2014, בגינו אף הודח מתפקידו הכושל באוצר. אני מחזק את ידי ראש הממשלה נתניהו, מאמין בחפותו ומאחל לממשלה שבעזרת השם תסיים את ימיה כחוק לטובת אזרחי ישראל".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר "לראש הממשלה עומדת חזקת החפות, המלצות המשטרה מבחינת החוק, אינן מעלות ואינן מורידות, ובמיוחד לאור האירועים האחרונים שהיו במשטרה, וכל עוד לא יוחלט אחרת בקרב הגורמים המוסמכים בעניין, ראש הממשלה רשאי להמשיך בתפקידו, זה החוק. וכך אנו מתייחסים לעניין, ואני מקווה שהוא ייצא נקי וחף מפשע".

יו"ר ועדת המדע ח"כ אורי מקלב אמר כי "על אף ההמלצות הקשות, אי אפשר להתעלם כי החקירה התנהלה על רקע רדיפה פוליטית ואישית, החקירה זוהמה לכל אורכה ולכן צריך להתייחס אליה בפרופורציות האמיתיות".

סגן יו"ר הכנסת ח"כ ישראל אייכלר אמר הערב "איננו מתרגשים מההמלצות נגד נתניהו. כל בר דעת מזהה את הקשר בין להיטות המשטרה בחקירה עצמה ובהמלצות שבאו אחריה לבין האג'נדה התקשורתית שמנסה להפיל את נתניהו בכל מחיר. לראש הממשלה עומדת חזקת החפות כמו לכל אזרח אחר במדינת ישראל והוא ימשיך להוביל את הממשלה למען אזרחי ישראל ובהם גם אלו שתוקפים אותו ללא רחם".

החכי"ם החרדים מגבים את נתניהו: חזקת החפות עומדת לו

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture