צילומים: פלאש 90

התורנויות בכלא, הזחיחות של ברק והנהנתנות של נתניהו • יומני אולמרט

כיצד נראתה שגרת יומו של רה"מ לשעבר בכלא? מדוע הוא אמר לברק "תלך לכל הרוחות"? ומה יש לו לומר על הפרסומים הנוגעים למשפחת נתניהו? ספרו האוטוביוגרפי של אהוד אולמרט יצא בקרוב לחנויות, והבוקר מתפרסמים קטעים ראשונים מתוכו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בשבועות בקרובים יצא לאור ספרו האוטוביוגרפי של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט. הספר יצא לאור בהוצאת 'ידיעות ספרים' והבוקר מתפרסמים בעיתון 'ידיעות אחרונות' קטעים ספורים מתוך הספר.

חרטה בדיעבד: "אני שואל את עצמי שוב ושוב האם כל זה היה הכרחי. האם זה היה בלתי נמנע. האם שגיתי בשלב כלשהו בקריירה הציבורית שלי באופן כל כך מהותי, עד שהזמנתי לעצמי את הנפילה הגדולה הזו מתפקיד שאין נחשק ממנו בחיים הציבוריים, והפכתי לאסיר?.

החיים בכלא: "לפני השינה, מתישהו בסביבות אחת בלילה, דני דנקנר נותן לכל אחד קוביית שוקולד מריר, ואנחנו מתכנסים איש איש במיטתו.

האגף ננעל ב-20:30, ואין אפשרות לצאת אפילו לחצר הקטנה. דלתות החדרים ננעלות ב-22:00, ועד 6:00 בבוקר אנחנו סגורים בחדרים. שלושה בחדר, זה בחברת זה, עם הספרים, העיתונים והטלוויזיה. הסוהרים מעירים אותנו ב-6:00 בבוקר, ומוודאים שלא נמלטנו מהחדרים ולא נפחנו את נשמתנו בלילה.

יש לנו תורנויות. דני הוא הבוס. בשלב מוקדם הוא מונה ליו"ר האגף. הוא כופר במעמד הזה, אך בפועל מרותו מתקבלת באהבה ובכבוד. כשיש תורנות – אני שם. אינני רוצה להיות חריג. כשצריך לשטוף מסדרון ותורי הגיע – אני שוטף. כשצריך לחתוך ירקות לסלט דק, אני עושה את מיטב יכולתי. אחד מכולם. בלי טובות ובלי הטבות".

על מלחמת לבנון: "היו לא מעט כשלים במלחמת לבנון השנייה. בנאומי בכנסת ב-14 באוגוסט, היום שבו נכנסה הפסקת האש לתוקפה, עמדתי ואמרתי: 'כל הכישלונות – עליי. אני אחראי. אף אחד אחר זולתי. לא תימרנתי, לא התייפייפתי, לא עשיתי מניפולציות, לא הטלתי דופי באיש, לא התקרבנתי, לא האשמתי אף אחד מחברי ממשלתי באחריות לדבר. אני הייתי האחראי אז – ומאז.

מיד עם סיום המלחמה התחילה הפעולה הקונספירטיבית של נתניהו וחבריו. ביבי, בעזרת נפתלי בנט וגורמי ימין נוספים, בעזרת מימון נדיב מחו"ל, הפכו את המלחמה לכלי בניסיונם להביא להפלת הממשלה, בין היתר על ידי 'הפגנות אנשי מילואים'. ולא רק. שלושה זוגות הורים שכולים, חברי מרכז הליכוד, הפגינו נגדי אחרי המלחמה. גם אותם ביבי הסית ודירבן".

על אהוד ברק: "בשבע וחצי בבוקר התקיים במשרדי דיון רגיש במיוחד בעניין ביטחוני מבצעי. ברק ישב מולי. כדרכו, זחוח. בתום הישיבה, לקראת 11:00, אמרה לי המזכירה כי ברק מבקש להיכנס לחדרי לשוחח איתי בעניין דחוף, משום שהוא מכנס ב-12:00 מסיבת עיתונאים. אמרתי למזכירה שתבקש ממנו להמתין. מאחר שהוא לא קבע פגישה מראש, אהיה עסוק לפחות חצי שעה. מדי כמה דקות חזרה המזכירה ואמרה שהיא נאלצת לחסום בגופה את ברק, שרוצה לפרוץ לחדרי. ב-11:45 איפשרתי לו להיכנס. ברק צעד באיטיות לכיוון השולחן, ואמר תוך כדי הליכה כי זו תהיה שיחה קשה 'בגלל החברות'. בטרם ישב, אמרתי לו: 'אהוד, אין צורך שתשב, אני יודע מה רצונך לומר'. הקראתי לו את נוסח הודעתו, המציעה לי לשקול התפטרות. היא שודרה כמה דקות קודם לכן בגלי צה"ל. 'אין צורך שנשוחח', אמרתי, וכיוונתי אותו לדלת, 'תאמר מה שעולה על דעתך. מבחינתי אתה יכול ללכת לכל הרוחות'
.
לקראת בחירות 2006, הוא ביקש להצטרף לקדימה. הוא פנה, ממש התחנן שאצרף אותו לרשימה, אפילו במקום ה-20. היה ברור שהוא מחפש בסיס חדש שממנו ינסה להמריא. שקלתי את פנייתו, אך התברר לי כי צירופו יפגע בתנועה החדשה בשל דעת הקהל, שלא שכחה לברק את כישלונו המדהים כראש ממשלה".

על בנימין נתניהו ומשפחתו: "מדי יום מתברר כי הרשת שביבי טווה משחיתה עוד ועוד חלקות טובות. אינני מדבר על ניצול המעמד על מנת לסדר לכל אחד מהילדים שומר ראש, מכונית צמודה ועוד סממני שררה שלא נודעו כמוהם בעבר, וספק אם יהיו כאלה בעתיד.

חדשות לבקרים אנחנו רואים את היקף ומגוון ההוצאות של המשפחה הזו, על שני הבתים הפרטיים שלה, ברחוב עזה בירושלים ובקיסריה, בנוסף להוצאות שלא היו כמותן מעולם במעון הרשמי ברחוב בלפור. הבזבוז, הנהנתנות, הזלזול בסטנדרטים מינימליים של צניעות ואיפוק – זועקים לשמיים. וכל אלה הם כאין וכאפס נוכח הגילויים על המתנות שקיבלו בני הזוג. נכון יותר, על המתנות שדרשו בני הזוג מעשירי העולם.

גם לנו הייתה דירה פרטית בתל אביב כאשר הייתי ראש הממשלה, ונהגנו לשהות בה לפעמים. אינני חושב שהוצא על תחזוקתה סכום המתקרב ל-5,000 שקלים בכל תקופת כהונתי. אף אחד מילדיי לא ביקש מעולם ולא קיבל בזכות תפקידיי שום סיוע, תמיכה, ליווי או גיבוי של גורם ממשלתי, בארץ או בחו"ל.

ביבי הוא המודל. כל מתחריו דומים לו, מדברים כמעט כמוהו ועוד מעט גם ייראו כמוהו. קצת סגול בשיער, עוד שזירה, קצת הדבקה שהשיער לא יתפזר ברוח, חיוך ותנועות יד שהתאמנו עליהם מול המראה עשרות פעמים".

בתגובה לדברים כתב הבוקר אוהד ברק: "אולמרט הוא שקרן מועד עם תעודות מבית משפט. אני גאה בדרישתי ממנו להתפטר – גרסתו לארוע שקרית ומופרכת. טענתו כי ביקשתי לאחד את העבודה עם קדימה שקרית בדיוק כמו טענתו שמעולם לא ביקש את עזרת שולה זקן. אבל מה עובר על ׳ידיעות׳? במה לנוכל מוכר בלי אפילו לבקש תגובה? עיתונות חדשה"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
11 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שימשיכו להכות אחד בשני

דבר אחד ברור רואים בספרה שאולמרט מוציא את התסכול שלו ואת הכאבי בטן על ביבי שכל כך מצליח והוא לא הצליח כך ולא רק זאת אלא ביבי סייע הרבה להפלת ממשלתו על כן אין לקחת את דבריו ברצינות

ווי שיפסיק לבלבל את השכל.
מעניין כמה הוא קיבל ללכלך על נתניהו.
מעניין אם הוא כתב בספר דברים טובים על נתניהו?
או שהוא כמו רבית אוהבים רק ללכלך ולא לפרגן ולהגיד תודה.
סליחה על פעיו הוא ביקש מאיתנו ( עם ישראל)???

מעניין מי יותר שקרן, ברק הכסיל או אולמרט

אלו מנהיגך מדינת ישראל….

ניכרים דברי אמת

יכה אהוד את אהוד
ה'גאנץ יאר פריילך

חוצפה ללכלך על נתניהו הוא פשוט מת מקנאה שנתניהו מצליח

קנאי

כשמבקשים כל "השיבה שופטינו כבראשונה וכו'" מתכוונים גם לאלו. אצל מנהיגי ישראל האמתיים, לא היה את כל הסגנון הזה. אלא להיפך, אהבה עצומה גם בדברים שחלקו ביניהם.

אני חושב שהוא פשוט מת לחזור להיות ראש ממשלה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture