פלאש 90

נתניהו תוקף: הבית היהודי דוחפים את פסקת ההתגברות לפח

את הדברים אמר ראש הממשלה במהלך דיון פנימי של חברי סיעת הליכוד. לדברי נתניהו: "מי שדוחף בלי להגיע להסכמות - קובר את פסקת ההתגברות". במפלגת הבית היהודי מהרו להגיב: "פסקת ההתגברות נמרחת כבר שלוש שנים בתירוצים שונים ומשונים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שני) בדיון פנימי של סיעת הליכוד כי "הבית היהודי דוחפים את פסקת ההתגברות לפח". הדברים נאמרו לאחר שנודע כי יו"ר הבית היהודי דחה את בקשת נתניהו לדחות את ההצבעה בשבוע.

לדברי נתניהו, "הדרך היחידה להביא את פסקת ההתגברות כרגע היא באמצעות השגת הסכמות בתוך הקואליציה. מי שדוחף בלי להגיע להסכמות – קובר את פסקת ההתגברות". השר אלקין הוסיף: הישגים בתחום הזה אפשר להביא רק בשקט ולא בכותרות בתקשורת. מצער שזה מה שקרה אתמול.

בתגובה תקפו במפלגת הבית היהודי כי "פסקת ההתגברות נמרחת כבר שלוש שנים בתירוצים שונים ומשונים". במפלגה הודיעו כי הם "מודיעים מראש שכל חוק התגברות שיגיע בהסכמה של ראש הממשלה נתניהו, שר האוצר כחלון ושאר מפלגות הקואליציה יהיה מקובל גם על סיעת הבית היהודי. רק שראש הממשלה יביא את החוק. בינתיים הפתרון המעשי היחידי שמונח על השולחן הוא החוק שהעברנו אתמול בתמיכת כל השרים".

מוקדם יותר גם שר האוצר כחלון מתח ביקורת חריפה היום על התנהלות השרים בקואליציה שבה הוא חבר וטען כי הם פועלים עבור "הכותרת של מחר בעיתון" ולא עבור שיפור המציאות. בדבריו שנשא במהלך ישיבת הסיעה בכנסת אמר כחלון כי "פסקת ההתגברות לא הייתה נותנת מענה למסתננים גם אם היא הייתה עוברת. אני הצעתי פתרון – אם רוצים בדרך משפטית, בואו, תחוקקו את החוק, אנחנו נתמוך בו ונביא מזור לתושבי דרום תל אביב. די עם הכותרות והספינים".

כחלון ציין בדבריו כי הוא הקצה "עשרות מיליונים בשנה האחרונה לפתרונות כדי להרחיק את המסתננים, לא חסכנו אגורה או מאמץ, צריך להגיד את האמת לציבור. המתווים שניסו לקדם בתמיכתנו ובתמיכה תקציבית, לא צלחו. לכן צריך למצוא דברים אחרים".

"אמרתי, ואני אומר פעם נוספת, כולנו היא סיעה חברתית לאומית, לא לאומנית. סיעת כולנו לא תאפשר לגופים קיצוניים לגרור את ישראל לשום פינה. המדינה הזו יקרה לנו, חשובה לנו, לא לצורך זה הגיעו ההורים שלנו, כל אחד מהארץ שלו לבנות פה מדינה, לא מדינה קיצונית – נורמלית. אני באתי מהחינוך והבית של בגין, אני יודע בדיוק איך צריך להתנהל אדם לאומי, איש ימין, אבל ממלכתי".

כחלון הוסיף בדבריו כי "ממלכתיות זה הדבר המרכזי שצריך להוביל כל איש ציבור. ולא ספין כזה או כותרת אחרת כדי להסית איש באחיו, זו החוכמה הכי פשוטה. בחודשים האחרונים ראינו פסיקות מוגזמות של ביהמ"ש העליון בשבתו כבג"ץ שבאו לידי ביטוי בהתערבות חסרת תקדים בהחלטות הכנסת והממשלה. צריך פעם אחת לעשות הסדרה ביחסים בין ביהמ"ש העליון לבין הממשלה והכנסת. אני חושב שצריכים לשבת ביחד ולהסדיר את הענייון הזה. מעמד בית המשפט העליון נשחק, כולם מפסידים מהאירוע הזה. על הרקע הזה הצענו הסדרה בהסכמה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture