מטוסי החמקן. צילום: דובר צה"ל

עליונות מוחלטת: המסר שביקש מפקד חיל האוויר להעביר לאיראן וסוריה

100 טילי נ"מ - 0 פגיעות: הפרטים החדשים שגילה מפקד חיל האוויר על השימוש התקדימי של ישראל במטוסי ה-F35 נועדו להבהיר לאיראן, סוריה וגם לחיזבאללה: אין בכוחו של אף גורם צבאי לנטרל את חופש הפעולה של ישראל בשמי האזור

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

דבריו של מפקד חיל האוויר, האלוף עמיקם נורקין, עוררו הד נרחב בכלי התקשורת השונים. אולם ההערכה היא שמטרתם: העברת מסר חד-משמעי לאיראן וגרורותיה באזור, לפיו העליונות האווירית של ישראל בעידן מטוסי החמקן גבוהה מאי פעם.

"הפרסום נועד להעביר מסר לשכנינו לפיו למרות שירו על מטוסי חיל האוויר 100 טילים, ישראל פועלת בסוריה באופן חופשי. לא במקרה פורסמה התמונה של המטוס בשמי ביירות, ומנגד לא במקרה לא הותרה לפרסום – בישראל לא רוצים להתגרות באיראנים", מסביר הפרשן אלון בן דוד.

הוא מדגיש כי "לא מדובר עדיין במטוס בתצורתו הסופית, אין לו את החימושים הישראלים שאמורים להתווסף אליו, וגם לא כל יכולות הלוחמה האלקטרונית, אך כעת הוא חלק מסדר הכוחות של חיל האוויר. התחושה בישראל היא שאם הכוחות האלה, עם התמיכה האמריקנית נגד איראן ועם הרוסים שלפי הערכה ישראלית מעוניינים גם הם בכך שאיראן תצא מסוריה, אפשר יהיה להרחיק את האיראנים מהמדינה החולקת גבול עם ישראל".

מפקד חיה"א חושף: "תקפנו עם F-35 פעמיים. האיראנים שיגרו 32 רקטות"


"לנורקין היו שני יעדים בדבריו. הראשון, לחלוק עם הקולגות שלו את הישגי חיל האוויר. אחרי שנתן סקירה אסטרטגית, הוא עבר לדבר על התפתחות החיל מ־48' ועד היום, והרחיב על השימוש שעושה חיל האוויר בכלי הנשק החדיש ביותר שלו. זאת היתה סקירה מקצועית לאנשי מקצוע, שגם אם היה בה אלמנט של "שופוני", הוא לא בלתי סביר בחוג המצומצם של מפקדי חילות אוויר מהעולם. בכל זאת, היו שם, בין השאר, מפקדי חילות האוויר של ארה"ב, בריטניה, גרמניה, איטליה, הודו וברזיל – שחיל האוויר הישראלי עומד איתם בשורה אחת (ולמעשה, מעל רובם)", כותב הבוקר יואב לימור בטור בעיתון 'ישראל היום'.

לדבריו, "היעד השני, ובעצם העיקרי, היה הציר הרדיקלי שבין טהרן, דמשק וביירות. הוא נועד לא רק להבהיר שיש לישראל נשק שאין לשום יריב שלה יכולת להתמודד איתו, משום שהיא לא רואה אותו, אלא שיש לה כלים "משני מציאות" שיאפשרו לה להתמודד בהצלחה עם כל מהלך תוקפני נגדה".

לימור מציין כי "ישראל אמנם נהנתה מיתרון איכותי כזה גם עד כה, שאפשר לה מרחב תמרון מלא. החריג של הפלת מטוס ה־F-16 בפברואר האחרון
נבע מתקלה, שלא מעידה על דבר – בוודאי לא על פגיעה בדומיננטיות המוחלטת של חיל האוויר במרחב, שבאה לידי ביטוי במאות פעולות בשנים האחרונות. אבל עכשיו, עם ה־F-35 בשורותיו, יש לחיל האוויר ממד אחר שהשפעותיו עתידות להדהד היטב באזור (וגם מעבר לו, למשל במוסקבה, שסביר שגם היא בוחנת בעניין את יכולת המערכות שלה להתמודד עם השחקן החדש בזירה)"

ועכשיו לתיעוד המלא: 'החמקנים' נוחתים בבסיס נבטים • וידאו וגלריה

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בס"ד
נבקש להוסיף בכל כתבה " בס"ד " , כי בשמך מבוס צרינו. כי ה' איש מלחמה. והכל ידוע , ישתבח שמו. רק צריך לציין שהכל עושה ה' ולא חתיכת ברזל חמקנית מעופפת. ה' צבאות עמנו משגב לנו אלה-י יעקב סלה.

מה עם קצת ענווה? גם עם F-35 עדיין יש מישהו מעלינו.

נוטף כוחי ועוצם ידי

על תחשבו שזה מה שיציל אתכם מהנבואה של רבי יוסי בן קיסמא בסנהדרין צח. למטה ברש"י שפרס יכבוש את ארץ ישראל לפני ביאת הגואל ומה שכתוב שם באמצע העמוד שאין בן דוד בא עד שתכלה מלכות הזלא מישראל ומה שכתוב במדרש רבה המבואר באיכה קטע מא בסוף שרבי שמעון בן יוחי אומר שלפני ביאת המשח פרס יכבוש את ארץ ישראל

בס"ד הבן אדם לא הבין עדיין מי הביא לנו את הפרבלגיה ל"כוחי ועוצם ידי".. אדם לא נוקף אצבע ללא החלטתו אז אלפי אירועים לכיוון ידוע :)))

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture