היום תאמצנו: קיצוץ קצבאות הילדים נכנס לתוקף

משפחות גדולות יפסידו יותר מ-5,000 שקל בשנה בעקבות קיצוץ הקצבאות. לפיד: "מדובר במהלך היסטורי של מעבר מתרבות של קצבאות לתרבות של עבודה"

כתבות נוספות בנושא:

"המשך אפליה ופגיעה מכוונת במגזר החרדי": התגובות לתוכנית האטומה
התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר

בעקבות כניסתו לתוקף של הקיצוץ בקצבאות הילדים, משפחה עם חמישה ילדים תפסיד עד 5,300 אלף שקל בשנה. לפי חישוב שנעשה בביטוח הלאומי, הקיצוץ החד יכניס עוד כ-40 אלף ילדים אל מתחת לקו העוני. משפחה עם שני ילדים מתחת לגיל עשר תפסיד 1,896 שקל בשנה.

משפחה עם ארבעה ילדים מתחת לגיל עשר תפסיד 4,848 שקל בשנה, ומשפחה עם חמישה ילדים מעל גיל עשר תפסיד 5,280 שקל בשנה.

קרא עוד:
[postim]

שר האוצר יאיר לפיד כתב אתמול: "מחר ייכנס לתוקפו הקיצוץ בקצבאות הילדים. זו הייתה אחת מהבטחות הבחירות המרכזיות שלנו, ועכשיו היא יצאה אל הפועל. מדובר במהלך היסטורי של מעבר מתרבות של קצבאות לתרבות של עבודה".

ובשטח? המצב שונה לגמרי. מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, פרופ' שלמה מור יוסף, פנה בנושא זה לשר הממונה עליו, שר הרווחה מאיר כהן (שהחליט להקדיש רבע מיליון שקלים עבור קמפיין בעיתון ידיעות אחרונות לקראת ראש השנה), בבקשה שיפעל לביטול הקיצוץ הרוחבי בקצבאות הילדים מול שר האוצר, אולם פניותיו והערכותיו המקצועיות נותרו ללא מענה.

ח"כ משה גפני אומר כי "הקיצוץ החד בקצבאות הילדים שיחל מחר יפגע במאות אלפי משפחות מכל שדרות הציבור הישראלי, מדובר במהלך אכזרי ורע, מדובר בממשלה אכזרית שלא הייתה כמותה לרוע מזה זמן רב המזכירה את סדום ועמורה, כאשר תחת מעטה אידיאולוגי כביכול, מרעיבים ילדים. אני מתפלא על שרים בממשלה שמהכירותי איתם, אני יודע שהם מתנגדים למדיניות האכזרית הזאת ומשום מה ממלאים פיהם מים, והציבור יבוא איתם חשבון.

יו"ר תנועת ש"ס, אריה דרעי, הגיב לדברי לפיד: "זהו יום עצוב למדינת ישראל. ממשלה הנוהגת ללא חמלה כלפי אזרחיה החלשים, אין לה זכות קיום". גם יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ', כתבה אתמול תגובה: "שוב, לפיד מנצל ומלבה תפיסה שגויה ומסיתה שחרדים וערבים הם הנפגעים היחידים מהקיצוץ. קודם כל, ילד הוא ילד הוא ילד. אבל חוץ מזה, משפחה רגילה וממוצעת תאבד אלפיים שקלים בשנה בגלל הגזרה הזאת. צמצום העוני אצל ילדים היה אמור להיות משימה לאומית מספר אחת. אבל למה, כשיש קורבן כל כך קל? ילדים. זאת שגיאה כלכלית ולאומית, רשעות לשמה, וניתוק מוחלט מחיים רגילים של בני אדם".

ח"כ ישראל אייכלר פנה בבקשה לאנשי "הבית היהודי" "אל תהיו סמרטוטי נפט של האוצר" "אנשי הבית היהודי הסתובבו עם התחייבות של האוצר להזרים מאה ושלושים מליון ₪ לישיבות מעבר לתקציב המקוצץ. זה נתן להם את התירוץ העלוב, לתמיכה בתקציב האכזרי הפוגע גם בילדים שלהם. ברגע שגם הבטחה זו הופרה, בנוסף לשחרור מאה מרצחים עם דם על הידים והשיחות המתקדמות להקמת המדינה הפלשתינית על חורבות בתיהם, הפכו אנשי הבית היהודי לסמרטוטים בידי נתניהו ולפיד" – כך אמר ח"כ הרב ישראל אייכלר, בתגובה לגזירות האוצר שהחלו לפעול בשטח ולהצית אש בהיכלי התורה.

הרב אייכלר פנה לראשי "הבית היהודי" שיפרשו מיד מן הקואליציה ויפילו את ממשלת הזדון עוד לפני יום הדין… אחרת יהפכו לסמרטוטי נפט גם בעיני השליטים החילוניים. "משתמשים בכם בשיטת השתמש וזרוק" – אמר. "היום משתמשים בכם כסמרטוטי נפט לשריפת היכלי התורה ומחר ה"אחים" שלכם, יזרקו אתכם מבתיכם בהתנחלויות, כמנהגם, ברגישות ובנחישות"…

הרב אייכלר אמר כי רק הודעה חד משמעית של "הבית היהודי" על פרישה מן הקואליציה, תוכל לגרום לנתניהו לבטל את הגזירה על הישיבות והכוללים וקצבאות הילדים.

כפי שדווח השבוע ב-JDN, בעמותת 'שלום יעשה' מרגישים את ההשפעות של הגזרות בחודשיים האחרונים. "יש עלייה משמעותית מאוד בבקשות שמגיעות אלינו מדי יום", אמר הרב אבשלום כהן, מייסד העמותה. "לא היה דבר כזה בעשור האחרון. עוד לא הגענו לחגים וכבר אנחנו מוצפים בלמעלה מאלף פניות".

עוד הוסיף הרב כהן: "כמות הבקשות לעזרה עלתה בחודשיים האחרונים בלי פרופורציה לבקשות שהיו מקבלים בשנים האחרונות. בדרך כלל, בתחילת חודש אלול, היו פונים אלינו בין 500 ל-600 משפחות בבקשות לעזרה. מדובר במשפחות שאינן נכללות במאגר המשפחות המקבלות מדי שבוע סל מוצרי מזון לביתם. השנה, כאמור, בעקבות הגזירות הכלכליות, אנחנו מקבלים הרבה יותר פניות – ובמקביל יש ירידה דרסטית בכמות התרומות שמגיעות אלינו. אני מעדיף לא לחשוב מה תהיינה ההשלכות של הקיצוץ הנוכחי שנכנס לתוקף".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איך המדינה יכולה לשנות את התנאים של ביטוח לאומי, בזמן שהאזרחים ממשיכים לשלם את התשלומים מידי חודש בלי שום שינוי? חברת ביטוח יכולה פתאום להתנער מההתחיבויות שלה? אנחנו משלמים בשביל הזכויות האלה, וזה כסף של המבוטחים, לא של יאיר לפיד הגנב הטיפש!

לא כדאי לנו לזעוק חמס מול לפיד. זה רק יחזק אותו בציבור שנהנה לשמוע אותנו צועקים אוי! צריך להשאיר את הבמה לישראלי הפשוט ממחאת הקוטג' שעובד קשה הוא ואשתו מקבלים שכר מינימום ובקושי יכולים לקנות מעדנים לילדים פעם בשבוע, ועכשיו גם בקושי לבן יוכלו לקנות..

אני משוכנעת שהמטרה היחידה של יאיר לפיד היא לצמצם את החרדים בכך שהם יצאו לעבוד במקומות חילוניים וזה יגרום להם לרדת מהדרך!

כשיראה שהחילונים נהפכים לחוזרי בתשובה על ידי התחברותם לחרדים יתחרט כבר

פרנסה משמים ולא מיאיר לפיד…………

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture