המשחתת האמריקנית "מקפול" שחצתה את מצר הורמוז

ההסלמה במזה"ת: משחתות אמריקניות בהורמוז ופריסת טילי הגנה

שתי משחתות אמריקניות חצו אמש את מצרי הורמוז ונכנסו למפרץ הפרסי • צבא ארצות הברית פרס 20 טילים המסוגלים לשבש מערכות אלקטרוניות של האיראניים • הערכה: משלוח טילים איראניים הצליח להגיע בשבוע שעבר בהצלחה לדמשק

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שתי משחתות אמריקניות חצו אמש (חמישי) את מצרי הורמוז ונכנסו למפרץ הפרסי, כך מסרו הלילה (שישי) פקידים בממשל האמריקני ל"וול סטריט ג'ורנל". על פי הדיווח, כוחות איראניים לא ניסו להטריד את הספינות האמריקאיות, דבר שהצי האיראני נוהג לעשות מדי פעם, ושתי הספינות כנראה בדרכן להצטרף לצי המוגבר שמוצב כיום במפרץ הפרסי, שכולל שתי נושאות מטוסים.

"זה היה אחד המעברים השקטים ביותר שראינו זה זמן רב", אמר גורם ביטחוני ל"וול סטריט ג'ורנל". פעמים רבות מנסות סירות וספינות איראניות לאתגר את חיל הים האמריקני, אם כי ללא עימות פיזי של ממש. בימים האחרונים, בשיאה של המתיחות באזור, איימו בכירים שונים באיראן על הספינות האמריקניות, והכריזו כי "תמו ימי האמריקנים במפרץ הפרסי".

צבא ארצות הברית פרס לפחות 20 טילים הפועלים באמצעות גלי מיקרו עוצמתיים ומסוגלים לשבש מערכות אלקטרוניות של אמצעי לחימה איראניים או צפון קוריאניים – כך פרסם הבוקר (שישי) ה"דיילי מייל". מדובר בטיל המגיע למרחק של כאלף קילומטרים, ומסוגל לעוף בגובה נמוך במרחב האווירי של האויב, ולשבש שבבים אלקטרוניים במחשבים של מערכות אויב. זאת, מבלי לגרום להרוגים. בדיווח לא נכתב היכן הוצבו הטילים ואם יש תכנון להפעיל אותם. לפי ה"דיילי מייל", מדובר בפעם הראשונה שבה מוצבת הטכנולוגיה, מאז שנוסתה ב-2012.

במקביל, ב"גרדיאן" דווח הלילה, מפי גורמים דיפלומטיים באזור, כי ההערכה היא שמשלוח טילים איראניים הצליח להגיע בשבוע שעבר בהצלחה לדמשק בסוריה, דרך המעבר היבשתי במחוז אנבר שבעיראק. זאת, תוך שמבריחיו הצליחו לחמוק מהמודיעין הישראלי והאמריקני.

עוד דווח ב"גרדיאן" כי קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, הורה למיליציות שיעיות בעיראק "להיערך למלחמת שליחים". שני גורמי מודיעין בכירים אמרו כי סולימאני זימן את הכוחות הנתונים להשפעתה של איראן למפגש לפני שלושה שבועות, על רקע המתיחות הגבוהה באזור.

למרות שסולימאני, שנחשב לדמות הצבאית הבכירה ביותר ברפובליקה האסלאמית, נפגש באופן שגרתי עם ראשי המיליציות שהוקמו לפני חמש שנים, הכינוס הזה היה שונה. "זאת לא הייתה קריאה לצאת למלחמה, אך זה לא היה רחוק מזה", אמר אחד הגורמים. לפי הגורמים המודיעניים שצוטטו בכתבה, מנהיגי כל המיליציות החברות בכוחות הגיוס העממי – חשד א-שעבי – זומנו לפגישה. אחד אותם גורמים נפגש מאז עם גורמים מערביים והביע את דאגתו מכך.

בעיתון "ניו יורק טימס" דווח הלילה כי החלטת ארצות הברית לתגבר בחודש האחרון את כוחותיה במפרץ הפרסי, בשל האיום הנשקף מאיראן, התבססה בחלקה על מידע מודיעיני שהעבירה ישראל. גורם בכיר באחד משירותי המודיעין באזורנו אמר לעיתון כי בפגישות שהתקיימו בשבועות האחרונים בוושינגטון ובתל אביב, הזהירו גורמים ישראלים את עמיתיהם האמריקנים כי איראן או שלוחיה מתכננים לתקוף יעדים של ארצות הברית בעיראק. ישראל גם הזהירה מפני מתקפות איראניות על סעודיה ועל איחוד האמירויות – בעלי בריתה של וושינגטון.

עוד דווח ב"ניו יורק טיימס" כי למרות המידע המודיעיני שישראל מספקת לארצות הברית על תוכניותיה של איראן באזור המזרח התיכון, גורמים לשעבר במערכת הביטחון הישראלית סבורים שממשלת ישראל לא מעוניינת בעימות כולל בין ארצות הברית לאיראן. זאת בשל חשש מעימות מוגבל בין ישראל לחיזבאללה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture