Miriam Alster/Flash90

הרמטכ"ל: "איראן ממשיכה לייצר טילים המגיעים לשטחנו" • צפו

כוכבי התייחס למצב בדרום: "במלחמה הבאה אנחנו נתקוף בעוצמה את המרחב האורבני, האויב הוא שבחר להתמקם ולירות משם אלפי טילים ורקטות". על סיכול פעולות איראן בצפון: "יהיו מקרים בהם נסתכן שהדבר ייקח אותנו לעימות או סף עימות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, אמר הבוקר (רביעי) ברקע החקירה בהאג אודות פעילות צה"ל במבצע צוק איתן כי בזכות העמדה המוסרית של צה"ל: "מלחמה היא לעולם המוצא האחרון, אבל במקרים שמוצו כל הדרכים היא פתרון. מרגע שנאלץ, נפעיל את כל עוצמתו של צה״ל. כשנפעל נעשה זאת מתוך צדקת הדרך והמוסר. צה"ל צבא ההגנה בייעודו והתקפי באופיו".

כוכבי התייחס למצב בעוטף עזה ולמתיחות הנמשכת בדרום: "במלחמה הבאה אנחנו נתקוף בעוצמה את המרחב האורבני, האויב הוא שבחר להתמקם ולירות משם אלפי טילים ורקטות". עוד הוסיף כוכבי, "ההבדל בינינו לבין אויבנו, שלא חס על אזרחיו, שאנחנו נתקוף בעוצמה באופן מבוסס מודיעין. נתקוף כל מה שתומך טרור".

כוכבי התייחס לאיומים מאיראן בסוריה ולבנון: מתחולל באזור שינוי עמוק ויש החרפה באיומים, יותר אויבים, יותר זירות וכולן פעילות. אנחנו עושים מאמץ גדול, גלוי וסמוי, לא לאפשר לאויבינו להצטייד בנשק מדויק, גם במחיר עימות. איראן ממשיכה, לצד המגבלות על תכנית הגרעין, לייצר טילים המגיעים לשטחנו והכפילה את כמות האורניום המועשר שברשותה".

"לא ניתן לאיראן להתבסס במרחב הצפוני ואפילו לא בעיראק", הוסיף כוכבי, "במובן הזה שאמרתי שנוספו אויבים – איראן לא היתה אויב מיידי והיום היא כן. היא הייתה מי שנמצאת מעבר להרים". עוד אמר: "יהיו מקרים בהם נסתכן שהדבר ייקח אותנו לעימות או סף עימות. גם איראן ממשיכה לצד המגבלות לבנות ולייצר טילים שמגיעים לישראל. מדובר במאות טילים. התעשייה האיראנית קרובה מכל לזו הישראלית".

כוכבי דיבר בכנס השנתי לזכרו של הרמטכ"ל לשעבר, אמנון ליפקין-שחק. בהקשר למבצע חגורה שחורה אמר כוכבי כי "יכולות להיות מעת לעת טעויות". על התקרית בה נהרגו שמונה בני משפחה בתקיפת צה"ל אמר, "הנה ההבדל והתהום הפעורה בינינו לבין אויבינו – כשאנחנו תחקרנו שעות למה פגענו באזרחים, הם תחקרו שעות למה הם לא פגעו באזרחים. ואנחנו את הסימטריה הזאת לא יכולים לאפשר".

הרטמכ"ל הוסיף כי, "כושר ההשמדה של נכסי האויב בשדה הקרב הוא המפתח להצלחה. הקמנו מנהלת מטרות. אלפי ידיים עוסקות בזה. יהיה תימרון. בצפון או בדרום. יש לפעול בכל העוצמה. זו לא מלחמה של יום או יומיים. אני לא יכול להבטיח מלחמות קצרות. אנחנו נידרש לחוסן לאומי. יש משמעות לכך שהאויבים שלנו יראו שהעם חסון ואיתן, ושהוא מבין כי זה ניתוח שצריך לעבור אותו אבל הוא מביא תועלת".

הרמטכ"ל התייחס גם לגבול הדרומי ואמר: "יש כעת הזדמנות מול עזה. למרות שמדי פעם יש ירי, שלא נקבל אותו, אנחנו נמצאים בתהליך בסיוע המצרים שבו במקביל לשיפור במצב הביטחון ברצועה נקדם שיפור לאזרחים. זה מדיניות ממשלת ישראל. אסור גם לשכוח שיש את הדר גולדין ושאול אורון שצריך לדאוג להבאתם הביתה".

"ארגון חמאס עסוק בשנים האחרונות בדבר מרכזי – שיפור רווחתו הכלכלית והאזרחית של העם בעזה. זה עיקר עניינו של החמאס. עברנו קיץ בסה"כ יציב, מעט מאוד שרפות, הרבה מאוד תופעות אחרות שידענו בעבר מתחת לרדאר לא קרו. זה רצון של חמאס לא להגיע להידרדרות ומי שהפריע לכך היה הג'יהאד האסלאמי ובעיקר בהא אבו אל עטא. הוא באופן קבוע חרחר מלחמה והוציא פיגועים. 90 אחוז מהפיגועים בשנה האחרונה היו מעשה ידיו".

בנאום נרחב במרכז הבינתחומי בהרצליה הוסיף כי, "העניין הוא לא רק לספק ביטחון במובן הצר אלא לייצר תקופות שבהן יש ביטחון בעוצמה גבוהה, אין מלחמות. לא די בלנצח את המלחמה. כדי שעם ישראל ירצה להישאר פה אנחנו צריכים לדאוג לתקופות של ביטחון ויציבות. תכלית העל היא יצירת מצב של ייאוש אצל האויבים מהיכולת להשיג את היעדים שלהם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

השמע לא מסונכרן עם הסררטה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture