הלל מאיר / Flash90     

לוין: "התהליך אותו מנהלת מערכת המשפט דומה להליך המתקיים באיראן"

בעקבות הדיון מחר בבג"צ: שר התיירות יריב לוין תוקף הבוקר בחריפות את מערכת המשפט, "התהליך אותו מנהלת עכשיו מערכת המשפט דומה באופן מבהיל להליך המתקיים באיראן". והוסיף כי "במדינה דמוקרטית העם קובע מי ינהיג ולא בית המשפט"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר התיירות וחבר הליכוד, יריב לוין, תקף היום (שני) בחריפות את מערכת המשפט, זאת בעקבות הדיון הצפוי להתקיים בשאלה האם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נגדו הוגשו כתבי אישום, יכול להרכיב ממשלה. בפוסט בדף הפייסבוק שלו כתב: "באיזו מדינה שאתם מכירים יושבת קבוצה קטנה של אנשים, שמונו בשיטת חבר מביא חבר, ומחליטה במקום העם מי יהיו רשאים להיות מועמדים בבחירות?".

"אני מכיר מדינה כזאת – איראן. שם יושבת מועצה של פנאטים איסלמיסטיים, והיא מסננת את המועמדים ומחליטה מי מהמועמדים יכול להתמודד בבחירות הדמוקרטיות כביכול".

"התהליך אותו מנהלת עכשיו מערכת המשפט דומה באופן מבהיל להליך המתקיים באיראן", המשיך ותקף לוין, "יושבים בבג״ץ שלושה אנשים שחושבים שהם אלוהי המוסר והם בעלי החכמה והידע מעל העם. הם לוקחים לעצמם את הסמכות שאין להם, כדי לקבוע מי יכול להתמודד ומי לא. אפילו עצם קיום הדיון בבג״ץ זו שערורייה שאין כדוגמתה. במדינה דמוקרטית העם קובע מי ינהיג ולא בית המשפט. את העתירה הזו השופטים היו צריכים לסלק על הסף. הם לא נמצאים מעלינו. הם לא נמצאים מעל העם".

לוין המשיך וכתב כי "אולי השופטים הם אנשים נפלאים, אולי, אך שיקול דעתם לא יותר טוב משל אף אחד אחר. לכל שופט ולכל אזרח צריך להיות קול שווה בבחירות. זו הדמוקרטיה, כי אחרת זה ההיפך מדמוקרטיה. זה שלטון השופט. המאבק עכשיו הוא לא רק על מי ינצח בבחירות. המאבק הוא על עצם קיומה של הדמוקרטיה שלנו. אנחנו נאבק בלי מורא. ביחד נחזק את ראש הממשלה נתניהו. ביחד נשמור על ישראל דמוקרטית".

כזכור, מחר (שלישי) בג"ץ יתכנס לדון באחד הדיונים הדרמטיים שלו מאז הקמת המדינה. בפעם הראשונה, הוא יידרש לעסוק בשאלה, האם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסוגל במצבו המשפטי הנוכחי, ולאחר שהוגש כנגדו כתבי אישום בעבירות שחיתות חמורות, להרכיב ממשלה.

אי אפשר להגזים במשמעות החלטת בג"ץ בנושא לכאן ולכאן. החלטה שנתניהו יוכל להרכיב ממשלה כמוה כחותמת הכשר משפטית, לפחות עד להרשעה חלוטה. וכמובן אם יחליטו השופטים כי נתניהו לא יוכל להרכיב ממשלה במצב זה, זו רעידת אדמה. בכל המובנים.

זו תהיה הפעם הראשונה שבג"ץ יתערב בסוגיה הכי משמעותית של השלטון – מי עומד בראשו, זאת למרות שהחוק הקיים מותיר לראש ממשלה לכהן עד לאחר הרשעה חלוטה. כיצד יוכלו השופטים לפסוק נגד החוק? דרך פרשנות משפטית של נושא ה"סבירות". גם להתעקשות השופטים לדון בסוגיה מהר ככל האפשר, לפני הבחירות, יש משמעות.

סוגיית הרכב השופטים שידונו בהחלטה הדרמתית חשובה לא פחות. באופן תמוהה למדי, בג"ץ ידון בשאלה בהרכב רגיל, קרי שלושה שופטים ולא הרכב מורחב של שבעה, תשעה או 11 – כפי שנהוג במשפטים עקרוניים וחשובים הרבה פחות. בראש ההרכב תעמוד נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות, לצידה יהיו השופטים חנן מלצר שהיה פעיל פוליטי בעברו במפלגות השמאל ועוזי פוגלמן שהיה בפרקליטות המדינה לפני התמנותו לשופט.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture