גורם בצבא ארה"ב בעיראק: "נערכים למתקפה מצד מיליציות איראניות"

גורם צבאי אמריקני שנמצא בעיראק אמר כי הם נערכים למתקפה מצד מיליציות איראניות: "אנו מגבירים את האבטחה והכוננות במתקנים ונציגויות אמריקניים ברחבי עיראק". לדברי הגורם, ניתנה הנחיה להימנע ככל הניתן מפגיעה במפגינים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

על רקע ההפגנות הפרו איראניות ליד שגרירות ארצות הברית בעיראק, שנמשכות גם הערב (שלישי), האמריקנים נערכים להמשך המתיחות. גורם צבאי אמריקני אמר הערב כי הם נערכים למתקפה מצד מיליציות איראניות: "אנו מגבירים את האבטחה והכוננות במתקנים ונציגויות אמריקניים ברחבי עיראק, מחשש למהומות נוספות כמו שראינו היום בשגרירות בבגדאד".

לדברי הגורם האמריקני שנמצא בעיראק שצוטט הערב ב'כאן חדשות', ניתנו לכוחות הביטחון של ארצות הברית רענון הנחיות. בין היתר הם הונחו להימנע מפגיעה במפגינים, כדי לא להביא להסלמה. אך עם זאת, הוא הוסיף שההנחיה היא לעשות הכל כדי למנוע פגיעה באזרחים אמריקנים. עוד מוסיף הגורם כי למרות האירועים היום, שיתוף הפעולה בין הכוחות האמריקנים לכוחות העיראקים "מצוינים".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ האשים את איראן בכך שתכננה את ההסתערות הבוקר של עשרות מתפרעים על שגרירות ארה"ב בעיראק: "איראן הרגה קבלן אמריקני ופצעה רבים. הגבנו בעוצמה, וכך נעשה תמיד. כעת איראן מנצחת על התקפה נגד השגרירות האמריקנית בעיראק. היא תישא באחריות המלאה. בנוסף, אנו מצפים מעיראק להשתמש בכוחה להגן על השגרירות"

אלפי מפגינים ולוחמי מיליציות פרצו מוקדם יותר לשער המרכזי של שגרירות ארצות הברית בבגדאד, ומחו על התקיפות האוויריות שפגעו בבסיסים השייכים לגדודי חיזבאללה, מיליציה הנתמכת על ידי איראן. בסרטונים שהופצו מהאירוע נראו המפגינים שועטים אל עבר השגרירות, כשהם משליכים בקבוקים על המאבטחים ואף מנפצים את מצלמות האבטחה של הבניין. המפגינים צעדו עם הדגלים הצהובים של ארגון חיזבאללה.

המפגינים פוזרו בגז מדמיע על ידי כוחות הביטחון, שתוגברו בכוחות מיוחדים. ראש ממשלת עיראק, עאדיל עבד אל-מהדי, שגינה אתמול את התקיפה האמריקנית, הזהיר היום נגד כל מעשה תוקפנות כלפי שגרירויות ונציגים זרים בבגדאד, ודרש מהמפגינים לעזוב את המתחם. הוא אמר כי כוחות הביטחון יעצרו כל מעשה תוקפנות נגד שגרירויות זרות, והאחראים לכך ייענשו באופן חמור.

גורמים במשרד החוץ העיראקי סיפרו שהשגריר האמריקני ודיפלומטים אחרים בצוות שלו פונו מהמקום, וכעת לא נשקפת להם סכנה. כמה אנשי אבטחה של השגרירות נותרו באותה העת בבניין. כוחות הביטחון העיראקיים, ולפי דיווח של סוכנות AFP גם כוחות אמריקניים, ירו רימוני גז ורימוני הלם כדי להרחיק את המפגינים מהבניין המרכזי של השגרירות, שאליו לא הגיעו. שלושה חיילים אמריקנים נראו על גג הבניין המרכזי.

דובר המיליציה השיעית "גדודי חיזבאללה", ג'עפר אלחוסייני, אמר לרשת אל-מיאדין כי "אין כוונה לפרוץ לשגרירות האמריקנית אלא להפגין מולה במטרה שתיסגר, ושהכוחות האמריקניים יעזבו את המדינה". כמה שעות אחרי תחילת ההפגנות, חלק מחברי המיליציות קראו למפגינים לעזוב באמצעות מגפונים. "העברנו את המסר שלנו, אנא עזבו את האזור כדי להימנע משפיכות דמים", נאמר באחת הכריזות.

 

כ"ץ: "אם האיראנים ינסו לכרוך אותנו בתוך הדבר הזה – נגיב בעוצמה"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture