Flash90

יריב לוין: "לא תוטל משמעת קואליציונית בהצבעה על החסינות"

שר התיירות יריב לוין התייחס לבקשת החסינות של נתניהו ואמר כי במידה ונתניהו יצליח להרכיב ממשלה, "לא תוטל משמעת קואליציונית בהצבעה על החסינות". בנוסף תקף את כחול לבן ואמר כי "הם חוששים שלא יצליחו לנצח את נתניהו בקלפי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר התיירות יריב לוין, התייחס הבוקר (שני) לבקשת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר: "לא תוטל משמעת קואליציונית בהצבעה על החסינות. ההליך מחייב את הח"כים לגבש החלטה באופן אישי".

בראיון 'לגלי צה"ל' טען לוין כי "הניסין להקים ועדות, אחרי שהכנסת התפזרה, כדי לנסות לקבל החלטה תוך כדי מערכת הבחירות זה דבר לא מקובל. המינוי של השרים הוא דבר שנכפה על רה"מ כתוצאה מכך שנקבע שהוא חייב למסור את התיקים שהוא החזיק, אחרת הוא לא היה מבצע את המינויים".

שר התיירות תקף את "כחול לבן" ואמר כי לטענתו החשש שלהם מכך שהציבור יביע אמון בנתניהו בבחירות הקרובות – "הוא חשש מובן, כי מי שמסתכל על ההישגים שלנו בעשור הכי טוב בתולדות המדינה באמת חושב שהסיכוי גדול".

לשאלה האם במידה ונתניהו יצליח להרכיב קואליציה – תבוא מיד לאחר מכן דרישה לחתום על חסינות, הוא ענה כי מדובר בהליך שיפוטי: "ולכן חברי הנכנסת נדרשים לא לקבוע את עמדתם מראש אלא לנסות לשמוע את הדברים". לגביי האפשרות של הטלת משמעת קואליציונית על חברי הקואליציה מיד לאחר הבחירות הוא הוסיף כי: "אסור להטיל משמעת קואליציונית כזאת".

בתוך כך, שר המשפטים אמיר אוחנה תקף הבוקר (שני) את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ואת פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן על ההחלטה להעמיד לדין את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני חושב שההחלטה שגויה ולא נכונה, כשאני רואה את המצב בישראל ובעולם, אין אח ורע לטענות שנטענות נגד נתניהו. זהו כתב אישום שבעיניי מופרך ולא היה צריך להיות. בואו נודה על האמת, כל אלו התומכים בכתב האישום, לא רצו את נתניהו מלכתחילה. הם רצו להפיל אותו".

בראיון לעיתונאי יובל קרני בועידת 'ידיעות אחרונות' אמר אוחנה: "אני תומך בפסקת ההתגברות, צריך לענות אחת ולתמיד על השאלה מי קובע את המילה האחרונה, ואני אומר שזה העם באמצעות הכנסת", אוחנה זכה לקריאות בוז מצד חלק מהקהל במהלך דבריו.

אוחנה טען כי בקשת החסינות של נתניהו אינו סימן לאובדן הממלכתיות והאחריות ואמר: "אילו נתניהו היה רוצה להימלט מכתב אישום הוא היה יכול לאמץ את המדיניות של קודמיו, בעצם לקחת על עצמו מדיניות שהוא לא מאמין בה – של השמאל, או לחילופין להודיע על פרישה בתמורה לסגירת התיקים. אני רואה שנתניהו מוביל את ישראל לשיאים חדשים ורואה לנגד עיניו בעיקר את ההתעצמות והקידום של ישראל ואני חושב שהוא צריך להמשיך לעשות זאת".

הוא התייחס לכך שיו"ר הכנסת יולי אדלשטיין יצטרך להחליט האם להקים את ועדת הכנסת שתדון בבקשת החסינות: "יו"ר הכנסת הוכיח בפעילויות שלו לאורך השנים שהוא רואה את הדברים בצורה הכי ממלכתית. אין שום סיכוי שבתקופה הזאת כל דיון בכנסת שיעסוק בשאלה הזו לא יהפוך להצגה אחת גדולה. זה לא יהיה רציני".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture