צילום: פלאש 90

נתניהו באיום לאיראן: "מי שינסה לתקוף אותנו – יספוג מכה מוחצת ביותר"

ראש הממשלה שיבח את טראמפ על חיסול מפקד כוח קודס: "פעל במהירות, באומץ לב ובנחישות נגד אותו ארכי-טרוריסט". עוד הוסיף: "לאמריקה אין ידידה טובה יותר מישראלרמז: "כמעט לא נשארו מדינות מוסלמיות וערביות שלא הידקו יחסים עם ישראל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הבוקר (רביעי) לחיסולו של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, קסאם סולימאני ולתקיפה האיראנית הלילה נגד בסיסים אמריקנים בעיראק: "קאסם סולימאני היה אחראי למותם של אינספור אנשים חפים מפשע. הוא הביא לערעור היציבות במדינות רבות. במשך עשרות שנים, הוא זרע פחד, אומללות ויגון והוא תכנן לבצע דברים גרועים פי כמה", אמר נתניהו בכנס פורום ״קהלת״ ו״שילה״ בנושא הצהרת מזכיר המדינה האמריקני פומפאו בדבר חוקיות ההתיישבות ביהודה ושומרון, במרכז מורשת מנחם בגין בירושלים.

"אני מברך את הנשיא טראמפ על שפעל במהירות, באומץ לב ובנחישות נגד אותו ארכי-טרוריסט, שהיה האדריכל והמנוע מאחורי קמפיין הטבח והטרור של איראן ברחבי המזרח התיכון והעולם. את מה שאני אומר כאן בגלוי ואת מה שאמרתי בימים האחרונים חושבים מנהיגים רבים במזרח התיכון. חשוב מאוד לומר שישראל ניצבת לחלוטין לצדה של ארה"ב. ושוב אני מבקש לומר את מה שאמרתי פעמים רבות, ואני חוזר על כך היום – וזה חשוב במיוחד היום: לאמריקה אין ידידה טובה יותר מישראל ולישראל אין ידידה טובה יותר מארה"ב של אמריקה".

ראש הממשלה הוסיף כי, "במזרח התיכון של היום אין יום שדומה למשנהו. הטלטלה האזורית נמשכת. המאבק בין הקיצונים למתונים מוסיף להתנהל במלוא עוזו. מצד אחד האיסלאם הרדיקלי בהובלת איראן, שמבקשת ללפות חלקים גדולים מן המרחב באמצעות טרור רצחני, וללפות אותנו, לחנוק אותנו ולחסל אותנו, כי הם מבינים שהכוח החזק ביותר של תרבות המערב מצוי פה, במדינת ישראל. הם מבינים את זה מצוין".

"מצד שני המחנה הפרגמטי שמאוים על ידי קנאי האיסלאם – מחנה שמבין היטב את משמעות המערכה למען הקיום, למען החיים, למען העתיד. מדינת ישראל היא העוגן היציב במים הגועשים הללו. האתגרים שאיתם אנחנו מתמודדים אינם פוחתים, מבחינות רבות – להיפך. אבל אנו עומדים איתן מול מבקשי נפשנו. אנחנו עומדים בנחישות ובעוצמה. מי שינסה לתקוף אותנו – יספוג מכה מוחצת ביותר".

נתניהו הדגיש: "בזכות העוצמה שלנו היחסים שלנו עם העולם הערבי והמוסלמי עוברים שינויים דרמטיים, כמעט לא נשארו מדינות מוסלמיות וערביות שלא הידקו יחסים עם ישראל. דווקא על רקע השינוי במזרח התיכון, השיפור והנורמליזציה שלנו עם מדינות ערביות הוא חשוב מאוד. אנחנו מקבלים את הכרת העולם הערבי והמוסלמי כי אנחנו חזקים ומתחזקים".

לפני נתניהו נשא דברים שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, שהבהיר בכנס כי "ההערכות הראשונות מראות שאין נפגעים אמריקנים בתקיפה האיראנית במהלך הלילה". בתוך כך, הוא ציין גם כי "‏מאז שהתחלתי את התפקיד אני מנסה לתקן נושאים שנותרו אחרי מלחמת ששת הימים – מעמד ירושלים, מעמד הגולן ומעמד יהודה ושומרון. ‏הנשיא טראמפ הכיר בירושלים כבירת ישראל והעביר את השגרירות. אני הייתי בחדר ב-2017 כשדנו בנושא הזה – ולא אשכח את הפגישה הזו".

מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו שלח ברכה מצולמת לאירוע. בברכה לא התייחס למתיחות האיראנית, אך אמר: "תודה על תמיכתם בהחלטה החשובה של ממשל טראמפ. חשוב שנדבר על האמת והעובדות שהובילו למהלך – הכרנו בכך שההתנחלויות לא בהכרח מפרות את החוק הבינ"ל, זה חשוב. ביטלנו המזכר השגוי והפסול מ-1978 וחוזרים למדיניות המפוכחת והמאוזנת של עידן רייגן. בכך אנחנו מקדמים את מטרת השלום בין הישראלים לפלסטינים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בלה בלה…
מטראמפ פוחדים. לא מביבי!

בס"ד
איזה יופי
חמאני מאים על טראמפ
נתניהו על חמאני
גנץ על אדלשטיין
וחוזר חלילה
דור של איומים מלשון איום ונורא
ילדים קטנים
גם אם אתה גבור האיום הוא ילדותי
עושים לא מאימים

עובדה תשאיר לאילנה דיין

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture