בתגובה למתקפת הטילים: ארה"ב הטילה סנקציות נוספות על איראן

שר האוצר ושר החוץ האמריקנים הודיעו על סנקציות חדשות נגד בכירים איראניים ונגד מפעלים של המשטר: "הסנקציות האמריקנית פוגעות בלבה של מערכת הביטחון האיראנית". נתניהו: "מברך את הנשיא טראמפ על מנהיגותו ועל החלטתו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר האוצר האמריקני סטיבן מנוצ'ין ושר החוץ האמריקני מייק פומפאו הודיעו כי ארצות הברית הטילה סנקציות על בכירים איראניים וכן על מיפעלים של המשטרה, בתגובה למתקפת הטילים האיראנית על בסיסים בעיראק שבהם מוצבים כוחות אמריקניים. בהצהרה משותפת בבית הלבן אמר מנוצ'ין כי הסנקציות יוטלו על מקורבים למשטר האייתוללות המעורבים ב"ערעור" היציבות במזרח התיכון וכן במתקפת הטילים בליל רביעי האחרון.

בין הבכירים נמצאים יו"ר המועצה העליונה לביטחון לאומי עלי שמחאני, סגן הרמטכ"ל האיראני מוחמד רזה אשטיאני ומפקד הבאסיג' (מיליציה איראנית) גולאמרזה סולימאני, ומקורבים נוספים למנהיג הרוחני עלי חמינאי, בשל מעורבותם במתקפות האחרונות. כמו כן, יוטלו עיצומים על 17 מפעלים בתחום המתכת, הברזל, הבניה והטקסטיל. מנוצ'ין אמר כי העיצומים החדשים יגרמו לאיראן נזק של מיליארדי דולרים.

פומפאו הבהיר בהצהרה המשותפת כי לא היה לו ספק לרגע שהאיראנים התכוונו להרוג אמריקנים והסנקציות הנוספות שמוטלות על המשטר כעת, הן "תגובה ראויה לכך". הוא הדגיש כי "חיי אמריקנים היו בסכנה". השר פומפאו הדגיש כי "הסנקציות האמריקנית פוגעות בלבה של מערכת הביטחון האיראנית". לדבריו, לוושינגטון היה מידע על תכנית איראנית לפגוע בשגרירויות אמריקניות.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה להצהרה על הטלת הסנקציות כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו מברך את הנשיא טראמפ על מנהיגותו ועל החלטתו להטיל סנקציות נוספות נגד משטר הטרור באיראן, שמדכא את העם האיראני ומאיים על שלום העולם כולו".

כזכור, ב'כאן חדשות' דווח כי שלוש המעצמות האירופיות החתומות על הסכם הגרעין צפויות להחליט על צעדי עונשין של ממש נגד איראן, בעקבות הודעתה בשבוע שעבר כי היא אינה מחויבת עוד להסכם וכי תעשיר אורניום כרצונה. לפי הדיווח, בפגישה שתתקיים עוד השבוע, יבחנו שרי החוץ של צרפת, בריטניה וגרמניה כמה דרכי תגובה אפשריות ולא יסתפקו בגינוי בלבד כפי שהיה בהפרות קודמות מצד איראן.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה אתם חולמים צרפת בריטניה וגרמניה בשביל עוד כמה גרושים אתם עוצמים עיניים איפה אחריות שלכם במזרח התיכון מה תגידו לדור הבא אחרי שתכתבו בדפי היסטוריה שתמכתם במידנת טרור

אסור למעצמה כארה"ב להבליג על מתקפת טילים מוצהרת ומתוקשרת על בסיסיה ממדינה קיקיונית ביחס לאמריקה, ארה"ב שתקציב הביטחון השנתי שלה הוא 550 מיליארד דולר שזה מטורף ,ולשם השוואה רוסיה המעצמה השניה בגודלה רק 70 מיליארד דולר, לא יכולה לשתוק וחייבת להרתיע מכל ניסיון פגיעה בה, ולתת פחד באויביה אפילו לחשוב לפגוע באמריקה, האיראנים מזלזלים באמריקאיים וזה בגלל שהאמריקה לא אוהבת להשתמש בכח שלה, אך אם היו יודעים שהיא תשתמש כמו מול סולימאני כולם היו רועדים וכפי שקרה עכשיו, טראמפ מחזיר את ההרתעה שאובמה שחק עד עפר,

איפה אמריקה ? נחלשה מאד היא כבר לא יכולה להשפיע יותר . לא בסנקציות ולא בשטויות שלהם . ישראל מתמודדת לבד מול מליוני מוסלמים שרוצים לטרוף אותה . ואמריקה עם הטריליונים מפחדת מג'וקים .. אירן וצפון קוריאה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture