נוף של בקעת הירדן: צילום: יניב נדב / FLASH90

בכירים בכחול לבן: "לא נוכל לעצור את החלת הריבונות זה בידיו של נתניהו"

לקראת התחלת התהליך להחלת הריבונות בבקעת הירדן וביהודה ושומרון: גורמים בכירים בכחול לבן אומרים בימים האחרונים כי אין בידם את היכולת לעצור או למנוע את החלת הריבונות, לדבריהם "אם נתניהו יחליט שהוא הולך על זה עד הסוף - זה בידיים שלו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

על רקע התקרבות המועד של תחילת תהליך החלת הריבונות ביהודה ושומרון, גורמים בכירים בכחול לבן שצוטטו הבוקר (ראשון) ב'כאן חדשות' אומרים: "אין לנו יכולת לעצור או למנוע את החלת הריבונות. אם נתניהו יחליט שהוא הולך על זה עד הסוף, זה בידיים שלו".

דבריהם של הבכירים מגיעים על רקע אמירות סותרות מצד חברים בגוש כחול לבן שהביעו התנגדות למהלך של החלת הריבונות, כמו השר מיכאל ביטון, ושר הרווחה איציק שמולי שאמר "סיפוח חד צדדי עומד בסתירה עם האינטרס הלאומי של המדינה – לא אתמוך בזה", ועוד.

ע"פ הדיווח של העיתונאי זאב קם, אותם בכירים מביעים תקווה שאפשר יהיה להגיע למהלך מוסכם שיעשה בתמיכה רחבה, אך מדגישים כי בסופו של דבר ההחלטה הסופית בעניין נמצאת בידיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כאשר דיבורים נגד החלת הריבונות זה עניין אחד, איך אין להם יכולת ממשית לעצור את המהלך.

ע"פ הפרסום של העיתונאי זאב קם, אותם בכירים מביעים תקווה שאפשר יהיה להגיע למהלך מוסכם שייעשה בתמיכה רחבה אך מבהירים באותה נשימה כי בסופו של דבר הכל תלוי בראש הממשלה בנימין נתניהו, כשלהם אין יכולת לעצור את החלת הריבונות.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו רמז בראיון שהעניק בערב חג השבועות ל'מקור ראשון' כי הוא אינו חושש שירדן תבטל את הסכם השלום עם ישראל בעקבות החלת הריבונות בבקעת הירדן ובישובים היהודיים ביהודה ושומרון ואומר כי "השלום עם ירדן הוא אינטרס חיוני לא רק של מדינת ישראל אלא גם של ירדן. אני לא חושב שהוא עומד להשתנות. עם זאת, טבעי שצעדים כאלה מעוררים חששות אצל אנשים".

הוא מוסיף כי, "אני מתכוון לפעול בדיוק לפי המתכון שהסכמנו עליו בהסכם הקואליציוני. ההסכם הזה אמר שאוכל להביא את ההצעה להחלת הריבונות לאחר שנסיים את עבודת המיפוי עם האמריקנים, לא לפני 1 ביולי, וכך אני מתכוון לפעול". לדבריו, "אנחנו, כמובן רוצים את ההכרה האמריקנית. היו על זה דיונים ארוכים מאוד עם שותפינו הקואליציוניים מכחול לבן. זו הייתה ההחרגה היחידה מההסכמה הפריטטית בינינו, ואני התעקשתי עליה. סוכם שאוכל להביא לממשלה ולכנסת את ההצעה להחלת הריבונות, גם ללא הסכמה בהכרח שלהם. אני מקווה מאוד שיסכימו, אבל הדברים לא תלויים בזה".

בראיון ל'ישראל היום' אומר נתניהו כי "בתוך החבילה הזאת יש הזדמנות היסטורית של שינוי הכיוון ההיסטורי, שהיה חד־כיווני. כל הזמן. כל התוכניות המדיניות שהוצעו לנו בעבר כללו ויתורים על מרחבים של ארץ ישראל, חזרה לקווי 67' וחלוקת ירושלים. הכנסת פליטים. כאן יש היפוך. לא אנחנו נדרשים לוותר, אלא הפלסטינים נדרשים לוותר. בלי קשר למשא ומתן. התהליך יימשך אם הם יואילו למלא אחר כעשרה תנאים קשים שכוללים ריבונות ישראלית בשטח מערבית לירדן, שמירה על ירושלים מאוחדת, אי־כניסתו של פליט אחד, אי־עקירה של יישובים, וריבונות ישראלית בשטחים נרחבים של יו"ש ועוד כהנה וכהנה".

"הם צריכים להכיר בכך שאנחנו השליט הביטחוני בכל השטח. אם הם יסכימו לכל זה, אז תהיה להם ישות משלהם שהנשיא טראמפ מגדיר כמדינה. יש כאלה שיגידו לך ואמרו לי, אמר לי מדינאי אמריקני: 'אבל ביבי, זאת לא תהיה מדינה'. אמרתי לו, תקרא לזה איך שאתה רוצה. במהות של תוכנית טראמפ יש יסודות שרק חלמנו עליהם. כל הדברים שמבקרים אותנו מהימין – ומה אני? – אלו דברים שנאבקנו עליהם שנים ארוכות וסוף־סוף השגנו אותם. אז באים בביקורת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בוגדים נשארים בוגדים.
כחול לבן אפסים שהצטרפו לביבי האפס.

הם לא יכולים לעצור סיפוח שלא התחיל ולא יתחיל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture