צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

גנץ נגד המתקפות של נתניהו: "מה שהוא עושה לי – זו סטירה בפני האומה"

ראש הממשלה החליפי בני גנץ התייחס הבוקר למתקפות של ראש הממשלה נתניהו נגדו ואמר: "היינו יריבים פוליטים בבחירות, אפשר שנהיה יריבים בבחירות הבאות, באמצע יש אזרחים בתקופה קשה ולכן זה מחייב רמה אחרת של שיתוף פעולה. אני לא מסתיר דברים מנתניהו, אני אמשיך לששתף פעולה, ומצפה מנתניהו לנהוג בשותפות הזו אחרת"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר הביטחון בני גנץ התייחס הבוקר (רביעי) למתקפות של ראש הממשלה בנימין נתניהו נגדו, בראיון ל'רשת ב" אמר כי "המתקפות של נתניהו נגדי הן כמו סטירה בפני האומה". על הטענות של נתניהו שלפיהן לא עדכן את גנץ ואת שר החוץ גבי אשכנזי בהסכם הנורמליזציה עם האמירויות אמר: "זו אמירה מאוד חמורה מצד רה"מ, שיודע שאני מעולם לא עשיתי מניפולציה פוליטית, מעולם לא הדלפתי. אני מבין שיקולי חשאיות, דברים נפלאים הם נסתרים מהעין ויש לקדם אותם בשקט, אבל יש עניין לבוא לשותף בכיר ולעדכן אותו, הוא לא עשה את זה וחבל שכך".

בנוגע לאפשרות שהאמריקנים ימכרו מטוסי F-35 לאמירויות אמר: "מה שהאמריקנים רוצים לעשות עם האמירויות זה שלהם, יש חוק שנקרא QMEׁׂ ׁ(חוק היתרון הצבאי האיכותי בארה"ב) – זה מדהים בגובה החשיבות וגודל היחסים בינינו לבין ארה"ב – איך ממשים ועושים את זה זה לא לרדיו, אני עוסק בזה 15 שנה".

ראש הממשלה החליפי המשיך והתייחס לכינון הממשלה: "ממשלת אחדות זו ממשלה שעובדת בסופו של דבר על הסכמות", אמר, "סיכמנו שיהיה תקציב 2021, זה גם כתוב בהסכם וגם יש צורך לאומי וכלכלי לזה, ועדיין אין הנחיה לאוצר לתכנן את שנת 2021, אחרי שהוספנו 11 מיליארד שקל לתקציב. מה נשאר? לא מנחים כי זה פוליטיקה בלבד, מישהו רוצה לשריין לעצמו נקודת יציאה נוספת, אני מבין את העניינים הפוליטיים אבל צריך לדאוג לאזרחי ישראל".

"אני מבקש משר האוצר להנחות את משרד האוצר להכין תקציב", המשיך גנץ, "צריך להושיב לאלתר את המערכת האוצרית והחשבית ולהכין תקציב אחראי למדינת ישראל עם חוק הסדרים נלווה, לא כי זה נוח לגנץ או לנתניהו – כי זה נדרש למדינת ישראל".

כשנשאל גנץ האם נתניהו יקיים את הרוטציה השיב כי הוא "חושב שזה מה שצריך לקרות, אני רואה טריקים ושטיקים – יכול לקרות שנתניהו ינסה לפרק את החבילה, אבל אז אז הוא יצטרך להסתכל לציבור בעיניים. ההסכם בין הליכוד לכחול לבן הוא הסכם שנכון לשעה הזו וצריך לקיים אותו ולדבר אחד עם השני. צריך לקדם אחדות ופיוס בחברה הישראלית ולשמור על הביטחון וכן החברה והכלכלה. אני לא רוצה בחירות אבל גם לא חושש מזה. או שמטפלים בממלכה או במלוכה – אני באתי לטפל בממלכה".

בהתייחס לטענות של שהשמיע השר אמיר אוחנה נגד מנדלבליט, אמר: "אני מתעקש לא לחסל את נתניהו באמצעות מנדלבליט ומערכת המשפט, אלא להגן על מערכת המשפט. אני לא חושב שמנדלבליט מחפש את נתניהו באופן אישי, אבל זה לא רלוונטי. אני חושב שכולם, בליכוד ובכחול לבן כאחד, צריכים לשקול את המילים שלנו בצורה זהירה, באופן שבו אנחנו מתייחסים למערכות הללו. אנחנו לא יכולים לשרוף את המועדון, אנחנו צריכים להתנהג בכבוד אחד כלפי השני".

בהמשך התייחס שר הביטחון למתיחות בדרום ולהפסקת האש שהושגה בהקשר של שיגור בלוני התבערה: "אנחנו לא נוותר על בלון פה ושם. אני לא אקבל את ההיגיון הזה שבכל פעם שמישהו רוצה איזה הישג אזרחי ישראל ישלמו את המחיר. אני מכיר את ההתרחשות בתוך רצועת עזה, אני יודע לומר לך שאנחנו נמשיך בהגנה ככל שיהיה צורך".

בנוסף, נשאל על האפשרות של סיוע רפואי וכניסת פועלים מהרצועה לישראל, וטען כי זה כיוון שנשקל, אך לא מיושם כעת בשל התפשטות הקורונה. "אתה ואני ורבים בציבור הישראלי מאמינים שיש צורך לשמור על שני דברים בו זמנית – עוצמה ביטחונית גבוהה ורמה מוסרית גבוהה. כשיש חולים שנוטים למות ברצועה אנחנו לא נוותר על אמות המוסר שלנו. נתקוף אם צריך אבל נישאר בני אדם", הסביר גנץ.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture