נתניהו ושליט עומאן הקודם. צילום: לע"מ

דיפלומטים במפרץ מעריכים: עומאן תחתום בקרוב על הסכם נורמליזציה עם ישראל

דיווח: יורש העצר של בחריין ישתתף בטקס בבית הלבן. גורם ערבי בכיר: "הסיבה שטרם כוננו יחסים גלויים ומלאים היא האפשרות הסבירה שהיחסים של עומאן עם איראן ייפגעו משמעותית״. גורמים דיפלומטים ערביים: "סעודיה לא תעבור לנרמול מלא וגלוי, לנוכח מחויבותה לסוגיה הפלסטינית"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אמש (ראשון) מיד לאחר אישור הסגר בממשלה המריא ראש הממשלה בנימין נתניהו לארה"ב, שם הוא צפוי להשתתף בטקס חתימה על הסכמי השלום עם איחוד האמירויות ובחריין. האירוע יתקיים בבית הלבן בוושינגטון, במעמד נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ושרי החוץ של שתי המדינות, עבדאללה בן זאיד וד"ר עבדולטיף בן ראשיד אלזאיאני.

החלק המעניין של האירוע יהיה השתתפות כמה שגרירי מדינות ערב שעדיין אין להן קשרים עם ישראל, וצפויים להגיע. כמו כן, גורמים מדיניים בוושינגטון אישרו מוקדם יותר כי יורש העצר של בחריין, הנסיך סלמאן בן חמד אל־ח'ליפה, ישתתף גם הוא בטקס – כך לפי דיווח ב'ישראל היום'.

לאור הודעתה של נסיכות עומאן כי היא מברכת על הצטרפותה של בחריין להסכם, הדעה הרווחת בקרב דיפלומטים ערבים בכירים היא כי עומאן תחתום בקרוב על הסכם נורמליזציה מלא עם ישראל, שיכלול הקמת נציגויות דיפלומטיות וטיסות ישירות. עם זאת, גורם ערבי בכיר באבו דאבי שצוטט ב'ישראל היום' אמר כי עומאן היא אחת המדינות הבודדות במרחב המדיני במפרץ הפרסי המנהלות דו שיח חיובי עם משטר האייתוללות בטהרן.

גורם דיפלומטי נוסף שצוטט דיווח הדגיש: "הסיבה שטרם כוננו יחסים גלויים ומלאים היא האפשרות הסבירה שהיחסים של עומאן עם איראן ייפגעו משמעותית". עוד הוסיף הגורם הבכיר כי חלק מהשיקולים של בחריין אם להצטרף להסכם היו החשש מתגובת טהרן הואיל ובבחריין שולט בית מלוכה סוני על אוכלוסייה ששני שלישים ממנה שיעיים, בעוד איראן מעולם לא הסתירה את שאיפותיה הטריטוריאליות.

עם זאת, "לאחר שאיחוד האמירויות הגיעה להסכם עם ישראל בתמיכת סעודיה, גם במנאמה הבינו שהם יכולים לסמוך על הגיבוי מריאד ועל הערבויות מוושינגטון ולהצטרף להסכם ההיסטורי שכל הצדדים ייהנו ממנו, ולכן די ברור שמדינות נוספות יצטרפו בקרוב". גורמים דיפלומטיים ערביים תמימי דעים גם כי סעודיה לא תעבור לנרמול מלא וגלוי, לנוכח מחויבותה לסוגיה הפלסטינית

נתניהו אמר אתמול לפני המראתו כי: "הלילה אני יוצא בשליחותכם למשימה היסטורית: להיפגש עם נשיא ארצות הברית ועם נציגי איחוד האמירויות ובחריין. אני יוצא להביא שלום תמורת שלום, שלום מתוך עוצמה. שני הסכמי שלום בחודש אחד. זהו עידן חדש של שלום שאני פועל למענו 25 שנים. ההסכמים הללו יהיו איחוד של שלום מדיני ושלום כלכלי – הם יזרימו למשק שלנו מיליארדי דולרים בהשקעות, בשיתופי פעולה כלכליים, במיזמים וזה תמיד טוב אבל זה טוב במיוחד בקורונה".

לשיירת ראש הממשלה הגיע גם ראש המוסד יוסי כהן, וסיפר לפני ההמראה על ההתרגשות הרבה לקראת הנסיעה, ועל המאמצים לצרף מדינות נוספות להסכמי הנורמליזציה. "ההתרגשות ענקית", אמר ראש המוסד. "ההסכם התאפשר בזכות הרבה מאוד אנשים ואני מקווה מאוד שיהיו עוד מדינות, עובדים על עוד מדינות, זה תלוי גם בהן וגם בנו". כהן הוסיף כי "זאת נסיעה מרגשת. הרבה אנשים טובים עבדו על העניין הזה במשך שנים. מקווה שנחזה במאמצים לשלום וגם נביא אותם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture