Yonatan Sindel/Flash90

לפני פגישת בנט עם ביידן: 'גורם מדיני' מצא את האשם בגרעין האיראני

בנט יפגוש ביום חמישי את ג'ו ביידן, ורגע לפני הטיסה מתדרך גורם מדיני כי "אין ערך בחזרה להסכם הגרעין" • "איראן נמצאת כרגע בנקודה המתקדמת ביותר בתוכנית הגרעין שלה, לפחות מבחינת העשרה. קצב ההעשרה מ2018 מסחרר ומדאיג"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה נפתלי בנט יפגוש ביום חמישי הקרוב את נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן בבית הלבן. לפני ההמראה, מתדרך "גורם מדיני" בכיר ועלום שם את כלי התקשורת אודות הגרעין האיראני – הנושא המרכזי שצפוי לעמוד בשיח מול ארה"ב.

אותו גורם מצא את האשם: בנימין נתניהו. לדבריו, "קיבלנו ירושה קשה מאוד מהממשלה הקודמת בהקשר האיראני. אחרי כל ההצהרות והרטוריקה איראן נמצאת בנקודה המתקדמת ביותר של תכנית הגרעין שלה. היה נתק בין הרטוריקה למבחן התוצאה".

"הנושא העיקרי יהיה איראן ובעוד בתחילת הדרך היה נראה שהחזרה להסכם הגרעין בלתי נמנעת, כעת בעקבות השינויים בשטח האתגר משתנה כאשר לא בטוח שארה"ב דוהרת חזרה אל ההסכם. ישראל סוברת שאין שום ערך כעת לחזור להסכם הגרעין. החזרה להסכם תהיה טעות כי הסרת הסנקציות תתן להם את המשאבים שהם צריכים כדי לחזור ולהתנהג באגרסיביות".

לדבריו, "המשטר האיראני נמצא בנקודה הקיצונית ביותר שלו מאז 1979, וכי ה'בחירה' בראיסי לנשיא מאותתת שזו ממשלת משמרות המהפכה לכל דבר ועניין. הניתוק בין המשטר לתושבים גדול – וקצב ההעשרה מסחרר ומדאיג".

עוד הוסיף כי "האגרסיה האזורית של האיראנים היא בכל מקום – בים, באוויר וביבשה והיא מדינה פיראטית במלוא מובן המילה. לכן, הדבר הנכון לעשות זה להסתכל מערכתית מה ישראל עושה ומה ארה"ב עושה כדי לבלום את האיראנים – ויש פה אתגר גדול מאוד גדול וגם הזדמנות גדולה מאוד. בנט יציג אסטרטגיה שיש לה מרכיבים להתמודדות עם הרגע הזה בהיסטוריה, וזו מבחינתנו ליבת הדיון".

בנושא אחר אמר הגורם המדיני, "בעניין הפלסטיני יש הבנה שתפיסות העומק שונות. משא ומתן מדיני כרגע לא על הפרק. לגבי עזה, האמריקנים מודעים לזה שהבעיה היא לא אצלנו ושהסבלנות פוקעת. המצב לא יכול להימשך ככה".

מהליכוד נמסר בתגובה לתדרוך של בנט בעניין איראן: "בנט משקר כמו שהוא נושם. הוא בעצמו שיבח את פעילותו העצומה של נתניהו בעניין איראן וגער במלגלגים בהישגיו של נתניהו שאליהם הוא עכשיו מצטרף תוך הפגנת חולשה מול התקפותיה של איראן ואימוץ מדיניות מתרפסת של "אין הפתעות" מול ארה"ב. בושה!".

"כך אמר בנט: "במשך כל כך הרבה שנים, לגלגו וזלזלו במדיניות העקבית שלו (נתניהו) בעניין איראן. היום העתיד של ילדינו ונכדינו בטוח הרבה יותר מאתמול ואני חושב שראוי שאותם מלגלגים ומבקרים של נתניהו בעניין האיראני, יגידו לו היום תודה רבה".

"ראש הממשלה לשעבר נתניהו פועל נגד האיום האיראני כבר 30 שנה והוביל את המאבק העולמי נגד הסכם הגרעין המסוכן בשעה שכל מעצמות העולם דהרו אליו. אילמלא הפעולות המבצעיות, המדיניות וההסברתיות הנחושות שהוביל לאורך שנים – לאיראן כבר היה מזמן ארסנל של פצצות גרעין. לעומת נתניהו, בנט נכשל בקורונה ונכשל גם במאבק נגד איראן. אם בנט היה אובססיבי לחיסונים ולביטחון ישראל במקום להיות אובססיבי לנתניהו, איראן הייתה מפסידה וישראל הייתה מנצחת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה אותו גורם מדיני שמתווך בינו למנהיגי העולם שרוצים ללמוד ממנו איך להתמודד עם הקורונה…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture