שרים קוראים להקמת ועדת חקירה ממלכתית לפרשת פגסוס:

pixabay

שרים קוראים להקמת ועדת חקירה ממלכתית לפרשת פגסוס: "רעידת אדמה"

אלקין, סער ליברמן ותמנו-שטה, קראו באופן רשמי להקים ועדת חקירה ממלכתית לפרשה שנחשפה ב"כלכליסט" במסגרתה פרצה המשטרה לטלפונים של שורת אנשי ציבור לכאורה. לפיד הפך את הדרישה לניגוח פוליטי: "הנחקר הראשון צריך להיות אוחנה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

סיעות הכנסת מתכנסות היום (שני) לישיבתן השבועית ברקע פרשת פגסוס. בפתח הישיבות ועוד קודם לכן וישיבת הממשלה הצהירו מספר שרים כי יידרשו להקים ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת הטענות העולולות מתחקיר 'כלכליסט'.

שר המשפטים גדעון סער הראשון שקרא להקים ועדה ממלכתית עוד בישיבת הממשלה הבוקר. בפתח ישיבת הסיעה של תקווה חדשה אמר סער כי כל מה שצריך להיבדק – ייבדק. "אם הפרסום נכון הוא חמור ומטריד", פתח סער את דבריו.

"רשויות השלטון בישראל חייבות לשמור בחרדת קודש על זכויות האדם ואזרחי ישראל, חובת רשויות החוק לשמור עליו בגדרי החוק. אמרתי בישיבת הממשלה שבנסיבות שנוצרו יש להקיים ועדת חקירה ממלכתית, חשוב לתקן ולמצות את הדין עם מי שחרג לכאורה, כל דבר כזה חייבים לברר עד תום".

לדבריו, "צריך לזכור שלמשטרת ישראל יש תפקידים חשובים בלחימה בפשע, בשמירה על הציבור. אין לנו משטרה ספייר, אבל הבדיקה צריכה להתנהל ביסודיות. משטרה חזקה היא כזאת ששומרת על זכויות האזרח – לא יהיה טיוח, כל מה שצריך להבדק ולהתבהר ייבדק", הוסיף.

שר החוץ ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד הפך את הדרישה לחקירה לכלי ניגוח פוליטי כשאמר בפתח ישיבת הסיעה כי הנחקר הראשון של ועדת החקירה צריך להיות אמיר אוחנה: "אני רוצה להגיד כאן משהו פחות פופולרי, או פחות פופוליסטי לגבי פרשת פגסוס ומשטרת ישראל: אם המשטרה תתפרק רק הפושעים ישמחו".

"יחד עם זאת, שומרי החוק צריכים להיות האנשים שמקפידים על החוק יותר מכולם. איש אינו חסין מבדיקה וחקירה. זו פרשה חמורה שמעיבה על הדמוקרטיה הישראלית. צריך עוד השבוע להחליט על הקמת ועדת חקירה. ממלכתית או ממשלתית, שתחקור את הפרשה באופן עצמאי ובלתי תלוי. זה הצעד הנכון לעשות, ואסור להתעכב אפילו רגע אחד נוסף".

עוד אמר: "אני רוצה להדגיש עוד דבר מול כל הספינים: הנחקר הראשון של ועדת החקירה צריך להיות אמיר אוחנה. יש דבר כזה אחריות מיניסטריאלית. זה קרה במשמרת שלהם. הם צריכים לתת תשובות לציבור".

חבר הכנסת אמיר אוחנה הגיב לדברי לפיד שאמר כי אוחנה הוא הראשון שצריך להחקר בפרשת הריגול. בציוץ זועם בטוויטר כתב אוחנה: "דחליל חליפי נבוב שכמוך, אין לי שום בעיה להיות הראשון שיעמוד לחקירה, כי אין לי מה דבר להסתיר. לא מאמין לי? בוא נלך שנינו לפוליגרף: אני על NSO, ואתה על השיחות עם נוני שהשחרת ביומן כדי שלא יתגלו".

גם שר הבריאות ניצן הורוביץ התייחס בפתח ישיבת סיעת מרץ לדברים, ואמר כי "אם הפרסומים נכונים, הם פוגעים בדמוקרטיה. מעקב וריגול אחרי מפגינים ואנשי ציבור זו שערוריה. צריך להקים ועדת חקירה בנושא, אבל יש חשד לעבירות פליליות ולכן צריך לחקירה פלילית".

"השוטרים לא יכולים לחקור את עצמם, ספק אם מח"ש יכולה לחקור בדרג כזה, לכן צריך למנות צוות חוץ משטרתי לבדוק את המשטרה. התוכנה המסוכנת הזאת נמכרה לגורמים שונים בעולם", הוסיף.

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, התייחס לפרשת פגסוס בפתח ישיבת הסיעה ואמר כי "אם הדברים נכונים מדובר ברעדית אדמה בסולם 9 ריכטר. אדרוש ועדת חקירה ממלכתית, צריך להביא שופט או שופטת עליון בדימוס, צריך לחקור ולהגיע למסקנות ולא לטייח".

יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה התייחס בפתח ישיבת הסיעה גם כן לפרשה, והבהיר: "אלשיך העביר את השיטות של השב"כ למשטרה. רק ועדת חקירה ממלכתית".חבר הכנסת אחמד טיבי הוסיף: "כאשר הרשויות צוטטו לפעילי זכויות אדם אף אחד לא פצה פה, השיטות האלה עברו מפה לשם. השחיתות כובשת, הרשימה מטילה צל כבד על המשטרה ומי שאישר למשטרה לעשות זה".

מוקדם יותר השר זאב אלקין העלה בישיבת הממשלה הצעה להקמת וועדת חקירה ממלכתית. השר אלקין פנה לשר עמר בר-לב והציע לו להוביל את התהליך להקמת הוועדה. זאת, לאחר שהשר לביטחון פנים החליט על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית.

בעקבות הדברים, כתב בר-לב בחשבון הטוויטר שלו: ״שיהיה ברור, הוועדה, ממשלתית או ממלכתית, תחקור לא רק את מה שפורסם, אלא גם את מה שעדיין לא פורסם. נבדוק האם גורמים פוליטיים עמדו מאחורי הפריצה לטלפונים של גנץ, של סער ושל פוליטיקאים נוספים. האירוע עוד בתחילתו ובסופו נגיע לחקר האמת. נבער את השחיתות ונשמור על הדמוקרטיה. זו התחייבות״.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תנו לעבריינים 'לחקור את עצמם'…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture