נתניהו: המבצע בעזה יימשך עד שיושג השקט

היום ה-14 למבצע "צוק איתן": ראש הממשלה קיים הערכת מצב עם שר הביטחון, הרמטכ"ל ואלוף פיקוד דרום, והדגיש: "נמשיך ונרחיב את המבצע עד שנשיג את היעד - השגת שקט לזמן ממושך" | "הפעולה לפגיעה במנהרות, משיגה תוצאות מעבר למה שציפינו" אמר ראה"מ | נמשכת הלחימה העזה בסעג'ייה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בצהריים (שני) לפעולה הקרקעית ברצועת עזה, ואמר כי "צה"ל מתקדם בשטח בהתאם לתכניות, והמבצע יילך ויתרחב עד שיושג היעד – השבת השקט לאזרחי ישראל לתקופה ממושכת". "ההישגים בלחימה בשטח מובהקים. אני מתרשם מהפעולה לפגיעה במנהרות, היא משיגה תוצאות מעבר למה שציפינו", הוסיף בביקור שקיים באוגדת עוצבת הפלדה בדרום.

נתניהו קיים באוגדה ישיבה ביטחונית עם שר הביטחון משה יעלון, הרמטכ"ל בני גנץ ומפקד פיקוד דרום, אלוף סמי תורג'מן. "בשם עם ישראל, אני מוסר לכל החיילים בשטח שאנחנו גאים בעוז רוחם ומתפללים לשלומם. מערכה צבאית היא דבר מורכב ויש בה רגעים קשים, אני בטוח שיחד, בכוחות משותפים, נגיע אל היעד".

הבוקר חיסל צה"ל עשרה מחבלים שחדרו לשטח ישראל באזור קיבוץ ניר עם שבעוטף עזה בשתי חוליות שונות, דרך שתי מנהרות טרור. חלק מהמחבלים חוסלו על ידי כוח חי"ר, וחלק בתקיפה של חיל האוויר. במהלך האירוע נפגע כלי רכב של צה"ל מירי טיל נ"ט. בקרב חיילי צה"ל ישנם כמה נפגעים. בשל האירוע, חסמה המשטרה כבישים מרכזיים במועצות האזוריות חוף אשקלון, שער הנגב, שדות נגב ואשכול והתושבים הונחו להישאר בבתיהם. בתום כמה שעות הם הורשו להמשיך בשגרת חייהם.

במקביל, נמשכת הפעילות המאומצת של כוחות צה"ל בשכונת סג'אעיה שבמזרח רצועת עזה. לדברי קצין בכיר, הלוחמים המשיכו את "ההתקדמות וההשתלטות על יעדים ויש אחיזה באזור זה. אנו נמשיך העמקת הטיפול במנהרות שטרם הושמדו, ונוסיף לחפש אמצעי לחימה". הקצין ציין כי נחשפה מנהרה נוספת במהלך פעילות הכוחות, שפעלו תוך שהם מנהלים חילופי אש עם מחבלי חמאס, אשר 20 מהם אף נעצרו על ידי החיילים.

לצד הפעילות הקרקעית ברצועה, נמשכו הלילה התקיפות האוויריות של כלי הטיס של חיל האוויר. במהלך תקיפות אלו חוסל ראש מערך התצפיות של חמאס. במקביל, תקפו כלי טיס של חיל האוויר יעדים בשכונת זיתון שבדרום העיר עזה, ובאל-בוריג' ובדיר אל-בלח שבמרכז הרצועה, כמו גם משגר רקטות בסמוך לאוניברסיטה האיסלאמית בעזה. לא דווח על נפגעים בתקיפות אלה. מאז תחילת המבצע, ביצע צה"ל יותר מ-2,800 תקיפות לאורך הרצועה.

הצבא ממשיך בחישוף המנהרות

כוחות של חטיבת גולני חשפו שני פירי מנהרות באזור סג'עייה אשר נועדו להוצאת פיגוע לשטח ישראל. במהלך האירוע התנהלו חילופי אש בין מספר מחבלים לבין הכוח. שניים מהמחבלים נהרגו.

כוח שריון נתקל לפני זמן קצר בשלושה מחבלים ברצועת עזה, שניים מהם נהרגו מאש כוחותינו. כמו כן, כוח אחר של חטיבת גולני סיכל מחבלת מתאבדת מוקדם יותר היום. בהתקלות קשה מול שלושה מחבלים ברפיח, הצליח כוח צה"ל לפגוע במחבל אשר הגיח מתוך מנהרה.

במהלך היממה האחרונה הצליחו כוחות צה"ל לסכל ניסיונות פגיעה של מחבלים אשר משתמשים בתוואי המנהרות לפגיעה בכוחותינו: כוח של חטיבת הנח"ל סיכל אתמול בשעות הערב שני מחבלים שהגיחו מתוך מנהרה באזור אל-עטטרה. כוח מחטיבת גולני סיכל אמש עשרה מחבלים שהגיחו מתוך פירי מנהרות במסגד. בנוסף, אתמול בשעות הערב נתקל כוח צה"ל במספר מחבלים שהגיחו מתוך פיר מנהרה אשר מוקם בבית מגורים, וסיכל אותם.

צילום: רויטרס

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture