נתניהו תוקף: 'ידיעות אחרונות' מוביל נגדי מסע הכפשות

ראש הממשלה פרסם הודעה חריגה בה הוא תוקף אישית את ארנון מוזס, הבעלים והמו"ל של העיתון הנפוץ • "אינו בוחל באמצעים כדי להפיל את שלטון הליכוד" • מוזס מצוי בתחרות עסקית קשה עם החינמון המזוהה עם ראש הממשלה, 'ישראל היום'

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
"תחזור למטוס בצלאל": מתקפה חסרת תקדים בבריטניה נגד סמוטריץ'
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
"המשך אפליה ופגיעה מכוונת במגזר החרדי": התגובות לתוכנית האטומה

מתקפה חריגה בחומרתה של ראש הממשלה על כלי תקשורת: לאחר ריבוי הפרסומים בתקשורת על התנהלותם השלילית של בנימין נתניהו ורעייתו וטענות חוזרות ונשנות מצד דובריהם על כך שהם נרדפים על ידי התקשורת השמאלנית על לא עוול בכפם, פרסם היום נתניהו הודעה, בה הוא כותב ש"הגיע הזמן לשים את הדברים על השולחן".

ראש הממשלה מפנה את חיציו לעבר מי שבעיניו עומד בראש המערכה התקשורתית המתוזמרת נגדו, "הגורם המרכזי שעומד מאחורי גל ההכפשות נגדי ונגד רעייתי הוא נוני מוזס, המוציא-לאור של העיתון ”ידיעות אחרונות“ ואתר האינטרנט ynet. הוא אינו בוחל באמצעים כדי להפיל את שלטון הליכוד בראשותי, לסגור את עיתון ״ישראל היום״ ולהשיב את השליטה הדורסנית של ״ידיעות אחרונות״ בעיתונות הכתובה.

לטענתו של נתניהו, מקור הסכסוך הוא בכלל עסקי. 'ידיעות אחרונות' אשר בבעלות מוזס היה במשך כ-40 שנה העיתון הנפוץ במדינה, ושלט על שוק התקשורת הכתובה בפער גדול ממתחריו. לפני כחמש שנים הוקם העיתון 'ישראל היום', הממומן כולו על ידי גדול תומכיו של נתניהו בעולם ואחד מעשירי תבל, המיליארדר היהודי-אמריקני שלדון אדלסון. היומון המופץ חינם ומזוהה מאוד עם נתניהו והליכוד, כבש בסערה את המקום הראשון והפך לעיתון הנפוץ ביותר במדינה, מה שפגע קשות במצבה הכלכלי של קבוצת 'ידיעות אחרונות', הכוללת בין השאר גם את העיתון הכלכלי הנפוץ 'כלכליסט' ואתר החדשות הגדול במדינה ynet.

"מסע תקשורתי להחלפת שלטון הליכוד בשלטון השמאל"

ראש הממשלה קובל כי "בשבועות האחרונים ההתקפות נגדי כבר לא מופיעות פעם אחת ביום, בשעות הבוקר, כשהעיתון ״ידיעות אחרונות״ מופץ. הן מתפרסמות כמעט כל שעה, ולעתים אפילו מדי חצי שעה, באתר ynet. שתי במות אלה יוזמות ומתזמנות הכפשות מגוחכות, כוזבות ומגמתיות נגדי ונגד רעייתי כחלק ממסע תקשורתי להחלפת שלטון הליכוד בשלטון השמאל ולהשתלטות מחדש של נוני מוזס על שוק התקשורת".

את התביעות שהוגשו נגדו ונגד רעייתו מצד עובדים לשעבר במעון ראש הממשלה, תולה נתניהו גם כן באותו המקור, "מסע ההכפשות הנרחב והמשורשר הזה משתמש בין השאר בעובדים לשעבר, המנסים להוציא כספים מהמדינה שלא כדין, וגם בכל מיני גורמים אינטרסנטיים אחרים".

אם עד היום טען ראש הממשלה בהכללה כלפי 'התקשורת' המנסה להדיחו מהנהגת המדינה, עתה הוא מדגיש כי אינו תולה את האשמה בכל גופי התקשורת: "אינני טוען שכל הביקורת המושמעת נגדי מקורה בנוני מוזס. ישנם גורמים רבים בתקשורת אשר עושים את עבודתם נאמנה. הם מבקרים את השלטון בצורה עניינית גם אם נוקבת. אבל פה מדובר בדבר אחר לגמרי: איש עסקים רב זרועות בתקשורת מנהל מסע הכפשות שיטתי נגד ראש ממשלה מכהן, כדי להחליף שלטון בישראל, למען אינטרס עסקי מובהק ורווח כספי אישי".

נתניהו מסיים בהכרזה כי הוא ומפלגתו לא יירתעו מ'מסע ההכפשות', וכי איש לא יעצור בעדם מהמאבק למען ביטחונה ושגשוגה של מדינת ישראל, "זהו רק קצה הקרחון. ארחיב על כך בהמשך".

ראש מטה ההסברה של המחנה הציוני, ח"כ שלי יחימוביץ', הגיבה להאשמות על שיתוף פעולה בין ידיעות אחרונות לשמאל: "נתניהו שובר בימים האחרונים את שיא גינס לספינים והטעיות. מאזן האימה והקרב ראש בראש הרצוג-נתניהו מוציא אותו משלוותו. במקום לעסוק בדיור שהתייקר ב-80 אחוז, בקריסת הבריאות, בפערים הגדלים, בחרם הבינלאומי עליו, באובדן הביטחון האישי – הוא בוחר בכל בוקר בספין היומי שמטרתו שנעסוק כולנו בו ולא בכישלונות המפוארים של כהונתו הארוכה מדי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture