מבקר המדינה: התנהלות בלתי תקינה בהוצאות מעונות ראש הממשלה

מבקר המדינה התיר לפרסום בדקות אלה את הדו"ח המלא אשר חיבר על ההוצאות וההתנהלות במעונות ראש הממשלה • בין הממצאים: הוצאות חריגות במיוחד ובזבוז כסף בלי חשבון • הממצא החמור ביותר: הזמנת חשמלאי לביצוע עבודות בשבתות וביום הכיפורים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מבקר המדינה יוסף שפירא, פרסם לפני מספר דקות את הדו"ח המיוחד על ההתנהלות וההוצאות הכספיות במעונות ראש הממשלה בנימין נתניהו בשנים 2009-2013.

הסעיף המטריד ביותר בדו"ח המבקר, הוא דווקא זה שמוזכר בו בהבלעה. מהבדיקה עולה כי רעיית ראש הממשלה נהגה להזמין חשמלאי פרטי לצורך תיקונים במעון, במשך תקופה ארוכה, כמעט בכל שבת ואף ביום הכיפורים.

קרא עוד:

[postim]

המבקר גם קובל על עקיפת ההנחיה שלא להזמין חשמלאי פרטי אלא עובד מדינה, בנוסף לתעריפים הגבוהים בשל העבודה בימי המנוחה, השופט שפירא כותב כי לא היה אפשר לבדוק את נחיצותן ואת דחיפותן של העבודות כדי לוודא האם אפשר לבצען בימי חול על ידי עובדי המשרד וכך לחסוך את ההוצאה האמורה.

הוצאות המזון זינקו ב-125%

המבקר קובע עוד, כי במהלך כהונתו השנייה של נתניהו כראש הממשלה, חל גידול דרמטי בהוצאות המזון והאירוח במעון ראש הממשלה: ההוצאות שעמדו על כ-211 אלף שקלים בשנת 2009, במהלכה נכנס נתניהו לתפקידו, זינקו בתוך פחות משנתיים ל-460 עד 490 אלף שקלים בשנה. רק בשנת 2013, כאשר החלו להתפרסם בתקשורת פרטים על הבזבוזים חסרי התקדים ומבקר המדינה התחיל לבדוק את הנושא, ירד הסכום בחזרה לרמה שהיה בה ב-2009.

דוגמא לבזבוזים בנושא המזון, היא העובדה שבעת ששימשה בבית ראש הממשלה מבשלת בשכר מלא, הוזמנו ארוחות מוכנות מגופים חיצוניים בשווי של כ-72 אלף שקלים בשנת 2010 וכ-93 אלף שקלים בשנת 2011. המבקר קובע כי התנהלות זו הנה בלתי תקינה, ואינה עולה בקנה אחד עם עקרונות היסוד של מידתיות, סבירות, חיסכון ויעילות.

הוצאות הניקיון: המבקר קובע כי הן היו "מופרזות במידה ניכרת". ההוצאה החודשית הממוצעת על ניקיון שני המעונות בחמש השנים שנבדקו היתה למעלה מ- 75 אלף שקלים. עבור הניקיון במעון הפרטי בקיסריה, בו ראש הממשלה כמעט ואינו שוהה, שולם סכום גבוה במיוחד של 8,200 שקלים בחודש במשך רוב הזמן שנבדק.

העובדים מימנו את ראש הממשלה

סוגיה נוספת היא בזבוזי המים בבית ראש הממשלה: בשנים 2009-2010, חויב המעון בכ-5,500 שקלים בגין היטל הבצורת, עקב בזבוז מים חריג. המבקר מציין כי חלקו של הסכום שולם מקופת המדינה, בעוד שראוי היה שמשפחת נתניהו תישא לבדה במימון היטל הבצורת.

המבקר מצא עוד, כי הסכומים שהוצאו על ידי ראש הממשלה ורעייתו בסעיף ההלבשה, היו גבוהים פי שניים וחצי מהסכום שהוקצה בוועדת הכספים למטרות אלו.

ממצא מוזר ומטריד ביותר, הוא העובדה שעובדי ראש הממשלה מימנו את המשפחה: עובדים במשרד ראש הממשלה שילמו מכיסם הפרטי הוצאות אישיות של ראש הממשלה בלי לקבל על כך החזר מהקופה הקטנה תמורת הקבלות.

המבקר לא פרסם בדו"ח את ממצאיו בעניין פרשות מחזור הבקבוקים ורהיטי הגן, מפני שעולה בהן חשד למעשים פליליים, ועל כן החומר בעניינן הועבר לטיפולו של היועץ המשפטי לממשלה האמון על התחום המשפטי.

(צילום: משה גלאמין)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture