הערכות במערכת הפוליטית: אם נתניהו לא ינצח חד משמעית, הוא עשוי לפרוש

ראש הממשלה אמר היום בראיונות לתקשורת, כי בשום פנים ואופן לא יישב עם המחנה הציוני בממשלת אחדות • בתוך כך, סיכוייו להרכיב ממשלה לבדו עדיין קיימים, אך פוחתים והולכים • שפל חדש לליכוד בסקרים - 20 מנדטים בלבד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מערכת הבחירות מתחממת בקצב מהיר לקראת ההליכה לקלפיות באמצע השבוע הבא. 'בליץ' הסקרים של סוף השבוע הנוכחי, מלמד על התחזקות מתמשכת למחנה הציוני מול ירידה משמעותית בכוחו של הליכוד.

לצד היחלשות הליכוד נלווית עלייה איטית בכוחן של מפלגות הלוויין שלה, כולנו של משה כחלון וש"ס בהנהגת אריה דרעי. שתי המפלגות פונות בעיקר אל הקהל המזרחי-מסורתי המצביע בהמוניו לליכוד וכפי הנראה מצליחות למשוך ממנו קולות.

קרא עוד:

[postim]

במערכת הפוליטית התחזקה היום ההערכה, כי במידה ונתניהו ייכשל בבחירות, או שלא יצליח להרכיב ממשלה יציבה לאחריהן, הוא עשוי לעזוב את החיים הפוליטיים ולפרוש לביתו. ראש הממשלה עצמו הצהיר היום שוב ושוב כי לא יסכים לממשלת אחדות עם המחנה הציוני ובוודאי שלא לרוטציה עם יצחק הרצוג בתפקיד ראש הממשלה.

"לא עשינו מספיק בתחום הדיור; נתקן בממשלה הבאה"

נתניהו התראיין היום באופן נדיר לערוצי התקשורת המרכזיים. בראיון לחדשות 2 אמר ראש הממשלה כי "אני לא חושב שרוטציה היא אופציה, אני חושב שיש פה בחירה ברורה בין שתי דרכים". הוא לא הסתיר את חששו מפני האפשרות שיובס בבחירות, "אם לא נסגור את הפער בימים הקרובים אז בהחלט יש סכנה שלבני והרצוג יהיה ראשי הממשלה פה בתמיכת הערבים".

לטענתו של נתניהו, רוב הציבור מעוניין בו כראש הממשלה, אולם ישנם אנשי ימין הרבה שאינם מבינים כי הצבעתם למפלגות אחרות בגוש הימין-מרכז, עלולה להוביל לממשלת שמאל.

בניגוד לראיון הקודם, בו האשים נתניהו את ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט באחריות למשבר הדיור, נשמע היום נתניהו הרבה פחות בטוח בעצמו ואף הודה באחריותו החלקית למשבר העמוק. "בעוד שעשינו הרבה מאוד דברים בכלכלה, בתשתיות, בתחבורה, בביטחון, בזה לא עשינו מספיק ויש לנו בפירוש צורך לתקן את זה", אמר. "אני שומע משפחות, זוגות צעירים, חיילים משוחררים, והם בצדק רוצים לקנות דירה במחיר סביר. כדי לעשות את זה, התחלנו תהליכים מסוימים. אני רוצה להשלים את התהליכים האלו".

האיש שככל הנראה יכריע את הקרב על ראשות הממשלה: משה כחלון

לעומת נתניהו, סירב היום יצחק הרצוג להתייחס לאפשרות של ממשלת אחדות. הרצוג הדגיש כי אינו פוסל אף מפלגה, וכי בכוונתו לנצח בבחירות באופן מובהק, מה שייתר את עצם השאלה.

הסקרים כרגע מאפשרים הקמת ממשלת ימין-מרכז בראשות נתניהו לאחר הבחירות, אולם דבר זה תלוי ברצונו של מנהיג מפלגת כולנו, משה כחלון, אשר הודה היום כי לא דיבר עם נתניהו במשך כשנה וחצי ולמעשה שורר ביניהם נתק מוחלט מאז שחזר בו זה האחרון מההבטחה למנותו על רשות מקרקעי ישראל. כחלון סיפר כי עם הרצוג הוא משוחח רבות, אולם כמובן סירב להודיע במי יתמוך לראשות הממשלה.

התחושה בליכוד פסימית מאוד; הבכירים חוששים, השטח לא פעיל

בליכוד חוששים מאוד מקריסה מוחלטת של המפלגה בימים הקרובים טרם הבחירות, והתחושה היא כי הליכוד יסיים עם מספר מנדטים קטן אף יותר ממה שהסקרים מנבאים לו כרגע. דווקא במטה המחנה הציוני שוררת אופטימיות רבה מהמומנטום החיובי של הימים האחרונים, אשר העלה את מספר המנדטים שלה לכ-25 מנדטים בסקרים. ההיסטוריה הקרובה מלמדת, כי התזוזות העיקריות בדעת הקהל, מתרחשות בשבוע הסמוך לבחירות, וכי בשבוע כזה המגמות בעיקר מתחזקות ולא מתהפכות.

שלושה סקרים נוספים שהתפרסמו הערב מעניקים למחנה הציוני 24-25 מנדטים, לליכוד 20-22, לרשימה המשותפת וליש עתיד 12-13 כל אחת, לבית היהודי 11-13, לכולנו 8-9, לש"ס 7-9, ליהדות התורה 6-7, לישראל ביתנו 5-6, ולמר"צ ויחד 4-5 מנדטים כל אחת.

מחר הוא המועד האחרון על פי החוק לפרסום סקרים חדשים. לפחות ארבעה סקרים נוספים צפויים להתפרסם מחר בכלי התקשורת השונים, והם ילמדו במידה רבה האם התזוזות בדעת הקהל שהחלו ביומיים האחרונים, מתחזקות למגמה אשר תכריע את הבחירות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

0 תגובות

  1. זה טוב מאוד. שהשמאל יעלה, נתניהו ילך הביתה, נצטרף לשמאל שיחזיר תקציב לישיבות, ואם הוא יעשה ויתור של ס"מ בשטחים, נפיל אותו, ואז יעלון יהיה במקום ביבי.
    רבש"ע. ממששייייחחחחח!!!!!!!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture