הממשלה תושבע היום; ארדן מאיים: אם לא אקבל תיק בכיר – לא אצטרף

נתניהו החל בסבב פגישות עם ח"כי הליכוד כדי לדון עמם בתפקידיהם • עיקר הקושי הוא במציאת פתרון לשלושת הבכירים – ארדן, שלום ושטייניץ, המצפים לשדרוג משמעותי • היום תחליט מועצת חכמי התורה של ש"ס על חלוקת התפקידים לח"כי התנועה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו יציג היום (ה') בכנסת את ממשלתו הרביעית, והיא תושבע בשעות הערב, כך הודיע אתמול יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין.

ההשבעה שתוכננה להתבצע רק בשבוע הבא, הוקדמה בסופו של דבר, ומה שמעכב אותה כרגע היא חלוקת התיקים בליכוד, בה עסק ראש הממשלה אל תוך השעות הקטנות של הלילה וימשיך בשעות הקרובות.

לאחר חלוקת רוב שלל המינויים והכיבודים למפלגות השותפות בקואליציה, לליכוד נשארו בעיקר תיקים זניחים, כאשר תיק הביטחון מובטח לשר המכהן משה יעלון ואת תיק החוץ מעוניין נתניהו להחזיק בידיו, ועל השאר יש קופצים רבים.

התיקים בהם יחזיק הליכוד הם: הביטחון, החוץ, הפנים, ביטחון הפנים, התקשורת, המדע והטכנולוגיה, הרווחה, התיירות, האנרגיה והמים, התחבורה, הקליטה, התרבות והספורט, המודיעין, האיומים האסטרטגיים והאזרחים הוותיקים. לליכוד שמורים 12 מקומות סביב שולחן הממשלה, אולם מספר הח"כים הרואים עצמם כמועמדים לתפקיד שר עומד על 17 – בהם כל מי שזו אינה הקדנציה הראשונה שלו בכנסת.

קרא עוד:
[postim]

מבין 29 ח"כי הליכוד (מלבד ראש הממשלה), ישנם 5 שרים המכהנים כיום ומקומם סביב שולחן הממשלה הבאה מובטח. שניים מהם ימשיכו לכהונה נוספת במשרדיהם – יעלון בביטחון וישראל כץ בתחבורה, כאשר זה האחרון יקבל גם מושב בקבינט ואת תיק המודיעין בעל הסמכויות המעורפלות – ושלושת האחרים – יובל שטייניץ, גלעד ארדן וסילבן שלום – נאבקים על שדרוג.

לנתניהו אין הרבה מה להציע לשלושת הבכירים והם עשויים להישאר מאוכזבים וממורמרים אם לא יימצא פתרון יצירתי, מה שיכביד מאוד על עובדת הקואליציה בעלת הרוב הדחוק. ארדן מכהן כיום כשר הפנים, ודורש להתמנות לשר החוץ או לשר הפנים וביטחון הפנים יחד, ושלום נושא גם הוא את עיניו אל תיק החוץ, לאחר שבשתי הממשלות הקודמות נחל אכזבה. כאמור, נתניהו מעוניין לשמור את התיק הבכיר בידיו.

.דורשים שדרוג. בכירי הליכוד עם נתניהו (צילום: תומר נויברג - פלאש 90)

ארדן איים בשיחות סגורות כי אם לא יימצא פתרון שישביע את רצונו הוא יעדיף שלא להצטרף לממשלה ולהיוותר ח"כ פשוט ללא סמכויות ביצועיות. משמעות הצעד היא כמעט מרד גלוי בראש הממשלה ופתיחת הקמפיין להחלפתו בראשות הליכוד. ארדן נחשב כאיש עשייה והוא פופולרי מאוד בציבור הרחב ובקרב מתפקדי וחברי מרכז הליכוד, ואף הגיע למקום הראשון בפריימריז האחרונים, לאחר שתי זכיות רצופות במקום השני.

פגישה אתמול בערב בין נתניהו לארדן הסתיימה ללא הסכמות, והשניים סיכמו לשוב ולהיפגש. גם בפגישה לילית ממשוכת עם ח"כ מירי רגב, אשר הגיעה למקום החמישי בפריימריז ומעוניינת בתיק הרווחה לא הושגו תוצאות.

בתוך כך, מועצת חכמי התורה של ש"ס תתכנס היום בצהריים כדי לקבוע את חלוקת התפקידים לחברי הכנסת של המפלגה. על פי המתווה המסתמן, יו"ר התנועה אריה דרעי יחזיק בשלושת המשרדים הביצועיים – הכלכלה, הדתות ופיתוח הנגב והגליל; יצחק כהן יהיה שר במשרד האוצר; דוד אזולאי יהיה סגן שר הדתות; משולם נהרי סגן שר החינוך או הבינוי; יעקב מרגי יו"ר ועדת החינוך; יצחק וקנין סגן יו"ר הכנסת ויואב בן-צור יו"ר הסיעה.

(צילום התמונה הראשית: פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture