נתניהו: "היה עיוות של רצון הבוחר; יש לשנות את שיטת הממשל"

"המחנה הלאומי קיבל 67 מנדטים וזה היה מובהק ברור וחד משמעי, אך שיטת הממשל אפשרה את עיוות רצון הבוחר", אמר ראש הממשלה כשהוא מכוון להחלטתו של ליברמן להישאר באופוזיציה, מה שגרם להקמת ממשלה צרה ורעועה • נתניהו הזמין שוב את הרצוג להצטרף לממשלה החדשה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"הערב בעזרת השם נקים ממשלה בישראל, נשמור על הביטחון, נחתור לשלום, נפתח את הכלכלה ונצמצם את הפערים בחברה ונעשה את כל זה לטובת כל אזרחי ישראל". פתח הערב ראש הממשלה בנימין נתניהו את הצגת ממשלתו הרביעית.

ראש הממשלה נשא נאום נזעם באווירה חמוצה של מי שזכה בניצחון עצום בבחירות אולם נאלץ להקים ממשלה רעועה עם רוב דחוק בכנסת. "התוצאות של הבחירות היו חדות מאוד, הליכוד קיבל 30 מנדטים, המחנה הלאומי קיבל 67 מנדטים וזה היה מובהק ברור וחד משמעי. אבל מיד עם סיום הבחירות התחיל תהליך לא פחות ברור של עיוות רצון הבוחר, שהתאפשר בגלל שיטת הממשל שלנו. זה קרה למשל כשלקחו 6 קולות והעבירו אותם מצד אחד לצד אחר".

לדברי נתניהו, "הדבר הזה מעודד דרישות מופרזות גם מצד מפלגות וגם מצד יחידים. כל אחד מבין שבמצב הזה שממשלות חוזרות אליו פעם אחר פעם, כל שנתיים בממוצע ישראל מחליפה ממשלה. השיטה הזו חייבת להיות מוחלפת".

קרא עוד:
[postim]

ראש הממשלה אמר כי הוא משאיר את הדלת פתוחה להרחבת הממשלה משני טעמים – "הראשון כי אני חושב שהמדינה זקוקה לזה, והשני הוא משום שהדרך הזו היא הדרך היחידה לעשות את התיקון ולשנות את השיטה שמחזרת את המפלגות הגדולות ואת ראש הממשלה".

נתניהו קרא ליו"ר המחנה הציוני ויו"ר האופוזיציה המיועד, ח"כ יצחק הרצוג, לחבור אליו ולהצטרף לממשלה כדי לשנות את שיטת הממשל. "אני חושב שרוב אזרחי ישראל מבינים את מה שאמרתי עכשיו. הם מבינים שטובת המדינה מחייבת שינוי שיטת ממשל, זה משרת את המדינה. אני מקווה שהדברים שלי חודרים ללב וגם לשכל".

בסיום דבריו הודה נתניהו לח"כ צחי הנגבי "שעמס על כתפיו את ניהול הקואליציה יחד עם יו"ר ועדת חוץ וביטחון", וקרא ל"חברי לחברי גלעד ארדן לשקול מחדש את אי הצטרפותו לממשלה", תוך כדי שהוא מציין כי הצטרפותו של ארדן תחייב כמובן שינוי בהרכב הממשלה הנוכחי, כדי להבהיר שעדיין שמור לו אחד התיקים הבכירים שהופקדו בידי חברי הליכוד.

אדלשטיין: "תחושת האזרח בבית היא שמשהו כאן לא עובד היטב"

גם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין התייחס לצורך בשינוי שיטת הממשל, בדבריו בפתח הישיבה המיוחדת של הכנסת. "באולם המליאה ניצב 'פיל' ושמו: שינוי שיטת הממשל. יש לתת את הדעת על משך הזמן הקבוע בחוק ולקצר את פרק הזמן להרכבתה", אמר אדלשטיין.

לדברי יו"ר הכנסת, "תחושת האזרח בבית היא שמשהו כאן לא עובד היטב, ששיטת הממשל הזו איננה יעילה דיה. כמעט חודשיים חלפו מאז יום הבוחר, והציבור משתאה: כמה זמן באמת נדרש כדי לצרף אלו לאלו את מי שהוגדו "שותפות טבעיות"? האם נכון וראוי לאפשר מצב כזה?

"הצורך בשינוי כבר איננו מותרות: הוא אמיתי ובוער. הכרחי להגביר את היציבות השלטונית, את יכולת המשילות האפקטיבית ואת יכולת הפיקוח הפרלמנטרי על הרשות המבצעת. בכוונתי לפעול בכנסת זו כדי למצוא דרכים להגברת הפיקוח היעיל על הממשלה, שנאחל לה בהצלחה", חתם אדלשטיין והזמין את ראש הממשלה נתניהו לעלות לדוכן ולהציג את ממשלתו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל הכבוד הוא התחיל הדרשה בעזרת השם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture