ראש הממשלה: "להכות בכל מי שמתכנן לפגוע בנו"

ראש הממשלה קיים היום (א') סיור בדרום הארץ, פגש ראשי רשויות וצפה בסיכול בזמן אמת של טילי גראד שנורו מרצועת עזה • לחיילי הסוללה אמר נתניהו: "אתם עושים עבודה יוצאת מן הכלל" • בשבועות הקרובים: סוללה רביעית של 'כיפת ברזל' תכנס לשירות

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ערך היום (א') סיור בדרום הארץ, במהלכו קיבל סקירות ביטחוניות מסגן הרמטכ"ל האלוף יאיר נווה וממפקד חיל האוויר האלוף עידו נחושתן. במהלך הסיור ביקר נתניהו בסוללת "כיפת ברזל", והשתתף בישיבת מועצה של עיריית אשדוד, במסגרתה התקיימה הערכת מצב.

קרא עוד:

[postim]

"שילוב בין התקפה, הגנה וחוסן אזרחי"

ראש הממשלה הודה לראשי רשויות הדרום והבטיח שתהליך השיפור במיגון העורף יימשך, בין השאר באמצעות הצטיידות במערכות כיפת ברזל נוספות.

ראש הממשלה אף צפה בזמן אמת ביירוט של טיל גראד ששוגר מרצועת עזה לעבר אחד מיישובי הדרום. "אתם עושים עבודה יוצאת מן הכלל, אני מסיר את הכובע של עם ישראל בפניכם", אמר נתניהו לחיילים המשרתים בסוללת "כיפת ברזל".

במהלך הביקור, אמר ראש הממשלה: "באתי לכאן להזדהות עם התושבים ולהביע הערכה לצה"ל ולשב"כ על העבודה מצוינת. ההנחיה שלי היא להכות בכל מי שמתכנן לפגוע בנו. צה"ל מנחית מכות קשות על ארגוני הטרור. השילוב בין היכולת ההתקפית, היכולת ההגנתית והחוסן האזרחי – הוא שילוב מנצח ויש לנו אותו".

ראש הממשלה הוסיף ואמר כי "במקביל להשיגים מרשימים של 'כיפת ברזל' אני קורא לאזרחים להמשיך ולהישמע להוראות פיקוד העורף. נמשיך לפעול ככל שנדרש".

"צה"ל יכה קשות"

שר הביטחון אהוד ברק קיים הערכת מצב במשרדו בקריה בת"א, בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ, ונציגי מערכות המודיעין. שר הביטחון אמר לפני הישיבה כי "צה"ל יכה קשות בכל מי שינסה לפגוע באזרחי ישראל ובכל מי שינסה לפעול נגד מדינת ישראל".

שר הביטחון אף העריך כי הסבב הנוכחי עלול להתארך וביקש מכולם להתאזר בסבלנות: "אני רוצה להביע שוב הערכה לפעילות צה"ל, השב"כ, ראשי הערים ואנשיהם ולציין שוב את ההצלחה הגדולה של 'כיפת ברזל' ביירוט הרקטות שנורו לעבר ערי ישראל בשלושת הימים האחרונים. הסבב הנוכחי עלול להתארך ונדרשת סבלנות".

"סוללה רביעית של 'כיפת ברזל'"

בתוך כך, מפקד כנף ההגנה האקטיבית במערך ההגנה האווירית של צה"ל, אלוף-משנה צביקה חיימוביץ', הודיע הערב כי בתוך מספר שבועות תיפרש הסוללה הרביעית של מערכת "כיפת ברזל".

עם זאת, חיימוביץ' לא חשף את המיקום המתוכנן של פרישת הסוללה. "בעוד מספר שבועות נפרוש סוללה רביעית של כיפת ברזל. בשלב זה אנחנו כבר מתאמנים עליה". עוד אמר אל"מ חיימוביץ' כי "אנחנו מרוצים מאוד מההישגים של הסוללות, אולם אין הגנה של מאה אחוז. הגנה גבוהה תבוא אך ורק בשילוב הגנה פסיבית וציות להנחיות פיקוד העורף. אין ספק שעוד מערכות יהפכו את ההגנה לטובה יותר". חיימוביץ' ציין עוד כי החל משעות הבוקר, רשמו סוללות "כיפת ברזל" עד כה 11 יירוטים מוצלחים.

48 שעות – 140 נפילות

במשטרה סיכמו את כמות הנפילות ברחבי הארץ עד כה. בסך הכל רשמו במשטרה 140 נפילות ב-48 השעות האחרונות, כ-30 מהן נפלו בשטח הרשות הפלסטינית. במסגרת הערכות מצב שקיים מפקד מחוז הדרום במשטרה, ניצב יוסי פריינטי, הועלתה ההערכה שההסלמה תימשך עוד מספר ימים ועל כן יתוגבר המחוז ב-150 שוטרים נוספים ביום. בסך הכל נמצאים כעת במחוז הדרום כ-800 שוטרים.

מוקדם יותר היום התפוצצו שתי רקטות גראד ששוגרו מרצועת עזה בלב שכונות מגורים בבאר שבע. רקטה אחת נפלה בלב בית ספר בעיר, שהודות להוראת פיקוד העורף והעירייה היה ריק מאדם. צוותי מגן דוד אדום טיפלו במספר נפגעי חרדה, ומלבדם, לא היו נפגעים נוספים. רקטה אחרת פגעה בכלי רכב חונה, ואישה אחת לקתה בחרדה. צוותי מגן דוד אדום טיפלו בה במקום. רקטה שלישית נפלה בשטח פתוח.

"הוראה מצילת חיים"

מפקד תחנת משטרת באר-שבע, סגן-ניצב תומר בדש, אמר כי התנהלות התושבים היום מוכיחה שהם למדו מהניסיון: "אם היו אנשים מחוץ לבתים בזמן שהתפוצצה רקטה, היו כאן הרבה מאוד פצועים. אנשים למדו שצריך להיות בתוך הבתים ובתוך המרחבים המוגנים, וזו בהחלט הוראה מצילת חיים", אמר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture