ראש הממשלה נתניהו מציג: כוחי ועוצם ידי

ראש הממשלה בנימין נתניהו, כינס מסיבת עיתונאים וסקר את עשייתה של הממשלה בראשותו בעיקר בתחום החברתי • נתניהו התפאר בצבא ובמדינה שיעצרו את איראן: "בכל דור ודור קמים עלינו לכלותינו" רק שנתניהו 'שכח' את ההמשך

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

ראש הממשלה בנימין נתניהו חוגג יום הולדת שלוש. ראש הממשלה כינס מסיבת עיתונאים תחת הכותרת "מתחילים שנה רביעית", וסקר את פעילות הממשלה.

קרא עוד:

[postim]

את האירוע פתח ראש הממשלה בהתקנת מזוזה על משקוף הכניסה, כשכיפה לראשו, כשלצידו רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ'.

"שנה רביעית היא לא שכיחה", פתח נתניהו ואמר. "בדרך כלל ממשלות החזיקו פחות זמן. הממשלה הזאת הייתה יציבה אך מה שיותר חשוב, המדינה הייתה יציבה. הדבר הזה הוא ייחודי מול סערות הזמן".

אחר כך עלה על הדוכן והחל בהצגת הישגי ממשלתו בשלוש השנים הראשונות לכהונתה. הדגש כמובן, היה על העשייה הכלכלית והחברתית. נתניהו נעזר במצגת שהוכנה מראש כדי לפרט את הישגיו, כאשר נעשה שימוש ב'עץ ההישגים' של הממשלה. המצגת הצביעה על שיעורי גידול התוצר בישראל, שעלו מ-0.9 אחוזים בשנת 2009 ל-4.7 אחוזים בשנת 2011.

גרף אחר השווה את הצמיחה בארץ לעומת מדינות אחרות, כשישראל במקום השני בצמיחה אחרי סין. נתון נוסף עליו עמד ראש הממשלה הוא הירידה באבטלה – מ-6.6 אחוזים בשנת 2010 ל-5.4 אחוז בשנת 2011. גם פה נערכה השוואה מול מדינות מתועשות במערב, כשישראל במקום טוב לעומת חברות ה- OECD: אחרי ספרד, גוש היורו, ארצות הברית, בריטניה, קנדה, וגרמניה.

ועוד בתחום הכלכלי – עליה בדירוג האשראי, שחלה בתקופת כהונת הממשלה הנוכחית. ראש הממשלה אף התייחס להתייקרות תעריפי הדלק, וציין כי בשנה האחרונה הופחת המס על הדלק ב-88 אגורות לליטר והוא נמוך מזה הנהוג בצרפת, בריטניה ופורטוגל.

נתניהו ציין בדבריו גם את הטלטלה הכלכלית הפוקדת את העולם. "זו סערה שלא הייתה כדוגמתה מזה שמונים שנה, טלטלה של פעם במאה", אמר.

על פי המצגת, מחירי החשמל חזרו לרמתם מלפני ארבע שנים. "זאת ממשלה שעושה", נאמר במצגת. בהמשך פירט ראש הממשלה את ההישגים החברתיים תחת הכותרת "העשייה למען מעמד הביניים", והדגיש במיוחד את חוק חינוך חינם מגיל 3 ואת נקודות הזיכוי במס להורים עובדים.

באותה נשימה ציין ראש הממשלה את ביטול המכס על קניות באינטרנט בסכום של עד 1200 שקלים. המצגת הממשלתית כוללת אף נתונים על העשייה בתחום החינוך, בתחום הביטחוני – הצטיידות בכיפת ברזל והאצת הבנייה בגדר, בתחום הדיור – ירידה של 13 אחוזים במחירי הדירות, בניית תשתיות רכבת, סלילת כבישים ועוד.

'על 4 איומים ביטחוניים דיבר נתניהו'

נתניהו פירט במיוחד את הנושא הביטחוני, וחילק אותו לארבעה איומים עיקריים: הגרעין האיראני, ירי הרקטות, מתקפת הסייבר וביטחון הגבולות. "כל אחד מהדברים האלה יכול להוות איום משמעותי לבטחון המדינה", אמר.

ראש הממשלה ציין כי הנושא האיראני הוא הבעיה החמורה ביותר הניצבת מול המדינה, והדגיש כי ישראל פועלת מול הקהילה הבינלאומית למען הגברת הלחצים על השלטונות בטהרן. "רק מי שיכול לפעול בזירה העולמית יכול להנהיג את ישראל, אמר. "אני חושב שהוכחנו את היכולת הזאת".

נתניהו מציג: כוחי ועוצם ידי

בהתייחסו להשוואה שעשה בין המצב עם איראן לבין השואה, אמר נתניהו כי "בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו, זה לא השתנה, מה שהשתנה אלה רק הצוררים שרוצים להשמיד אותנו. מה שהשתנה מזמן השואה, שהפעם יש לנו מדינה, ממשלה וצבא שלא ייתנו לצוררים להשמידנו".

כאמור, נתניהו נתן את כל 'הקרדיט' לצבא ולמדינה, אך הוא שכח להתייחס לאבינו שבשמים, ושכח להמשיך את העניין מההגדה – "והקדוש ברוך הוא מצילנו מידם", לא אף אחד אחר.

בהתייחס לבעיה השנייה – ירי הרקטות – אמר כי היא מתעצמת והולכת. "יש לנו מיגון אקטיבי וגם הגנה פסיבית שהופכת ליותר טכנולוגית ומתוחכמת. בנוסף, יש לנו מדיניות שאומרת שמי שבא לתקוף אותנו, אנו נתקוף אותו קודם". הוא אף הזכיר כי הוקם מטה סייבר לאומי למאבק בבעיה השלישית – המתקפה ברשת.

"אנו מדינה קטנה. אנו לא יכולים להרשות לעצמנו גבולות פרוצים", אמר ראש הממשלה באשר לסוגית המסתננים. "אנו יכולים להשטף מבחינה דמוקרטית בקלות. הקמנו את הגדר ונשלים עד סוף השנה את היתרה".

"אם נאבד שליטה על הגבולות נאבד שליטה על עתידנו", הבהיר נתניהו. "מילת המפתח פה היא עוצמה. אנו חייבים להעצים אתמדינת ישראל במרכיבי הביטחון שלה אל מול האיומים הניצבים מולנו".

נתניהו הבהיר כי הממשלה בראשותו מעוניינת לחדש את המשא ומתן המדיני. "אני רוצה לפתור את הסכסוך עם הפלסטינים כי אינני רוצה מדינה דו לאומית. אני רוצה גם להבטיח את קיום המדינה היהודית וזו לא רק שאלה של הפרדה אלא גם של ביטחון ושמירה על אינטרסים בסיסיים. זה מחייב משא ומתן. עד לרגע זה הפלסטינים בחרו שלא להתחיל בו, אני מקווה שישנו את דעתם בחודשים הקרובים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture