באבוד רשעים רינה: למה אנחנו צריכים לשמוח על נפילת 'ידיעות אחרונות'

הוא השחיר באופן מגמתי את הציבור החרדי, נתן יד לעלילות נבזיות נגד שומרי התורה, קידם את יאיר לפיד והוביל את הקמפיינים נגד "ההשתמטות": 'העיתון של המדינה' בדרך למטה' והציבור החרדי ממש לא מזיל דמעה • טור

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

למרות שכלי התקשורת החרדים בכלל ואתר JDN בפרט נמנעים בדרך כלל מסיקור של קרבות בתוך "תעשיית התקשורת הישראלית", פרשיית מוזס-נתניהו מקבלת אזכורים רבים בימים האחרונים. הסיבה היא, כמובן, ההשלכות הפוליטיות והציבוריות שיש לפרטים הדרמטיים שנחשפו עד כה.

אולם נדמה כי מעבר לטלטלה הפוליטית והציבורית, יש לציבור החרדי ענין נוסף בנפילתו של אותו עיתון המכונה 'העיתון של המדינה' (פעם בצדק, היום פחות): במשך עשרות שנים שימש 'ידיעות' כשופר ההסתה התקשורתי המרכזי בישראל כנגד ציבור שומרי המצוות בארץ – אם כחלק משיתוף פעולה עם הגרועים שבאוייבינו ואם כביטוי לעמדותיהם האנטי דתיות והעוינות של הכותבים השונים.

קשה עד בלתי אפשרי לסקור – אפילו חלקית – את מספר סבבי ההסתה וההשתלחות של העיתון וכותביו. אפילו הדוגמאות מהשנים האחרונות הן כמעט בבחינת "לא יספר מרוב".

זה מתחיל בהצגת כל דרישה קואליציונית חרדית כ"סחיטה" תוך התעלמות משערוריות תקציביות חסרות תקדים, עובר בהצטרפות לכל קמפיין בנושא "ההשתמטות" החרדית מהשירות הצבאי, ממשיך ברכיבה נבזית על גל ההסתה בפרשת היריקה שלא היתה בבית שמש (מאוחר יותר גם העניק העיתון סיקור אוהד ונטול כל אתיקה מקצועית למועמד החילוני במערכת הבחירות בעיר) והסתיים – לפי שעה – באינספור דוגמאות, גדולות וקטנות, של שימוש בטרמינולוגיה משתלחת ומשניאה כלפי הציבור החרדי, נציגיו ורבותיו, בכל סוגיה שעל הפרק.

"ידיעות אחרונות מחקו אותי בגלל התנגדותי לחוק ישראל היום"

כאמור, קשה עד בלי אפשרי לעבור אייטם איים וכתבה כתבה, ובכל זאת, שתי דוגמאות טראומתיות במיוחד: בערב יום השואה והגבורה של שנת 2012 מצא לנכון נחום ברנע, הפרשן הבכיר של העיתון, ללכת לגן סאקר כדי "לתפוס על חם" חרדים שעושים מנגל באותו הזמן. ברנע פרסם למחרת טור מלא שטנה ושנאה שמאשים את הציבור החרדי (כולו!) בחילול זכרון השואה. העבודה שמדובר באנשים שבעצמם צאצאים לניצולי ונספי שואה, כמו גם ההסבר על כך שהציבור החרדי מעדיף לזכור את קדושי העם בדרך היהודית הקלאסית פחות עניינו אותו – כי מה חשובות העובדות מול המטרה הקדושה של שנאת והשנאת הציבור החרדי.

אם לא די בכך, העיתון בחר לקדם את האייטם הזה בכותרת הראשית ביום השואה עצמו. שנאת אחים בזויה שמבוססת על עלילות דם ושקרים דווקא ביום שבו הם מתיימרים לכבד את קדושי השואה. אותו ברנע, אגב, הפך ללעג וקלס היום בעקבות טור פרדוקסלי ומיתמם שפרסם בעיתון על פרשת מוזס-נתניהו. ראו הרחבה כאן.

דוגמא נוספת, רלוונטית אף בימים אלו, נוגעת ליחסו של העיתון ליו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד. לפיד, שכתב טור בעברו בעיתון (והניח בכך את התשתית למצע של מפלגתו) מחובק ומאותרג ע"י העיתון וכותביו מאז שכף רגלו דרכה בפוליטיקה. סביר להניח שללא החיבוק והאתרוג המדוברים כוחו הפוליטי והאלקטורלי היה חלש בהרבה. לפיד עצמו, אגב, ממלא את פיו מים בנוגע לפרשה האמורה.

כך או אחרת, גם אם הפרשה הנוכחית תיגמר ללא כתבי אישום, 'ידיעות אחרונות' ספג מכה תדמיתית קשה שלא ברור כיצד – אם בכלל – יצליח להתאושש ממנה. מדובר בחדשות נפלאות עבור הציבור החרדי שסבל מנחת זרועו של העיתון יותר מכל ציבור אחר. אולי אפילו יותר מנתניהו.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
10 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

'ישראל היום', ממש לא יותר טוב, ביום שלא נהיה בקואליציה של ביבי שונא העניים, הוא יתקוף אותנו כמו 'ידיעות', כפי שכבר זכינו לראות !

מי שמכם לדבר בשם הציבור החרדי???

פחדנים, אל תדברו בשם הציבור החרדי

"מדובר בחדשות נפלאות עבור הציבור החרדי שסבל מנחת זרועו של העיתון יותר מכל ציבור אחר"
אני חושב שהמתנחלים סבלו מהעיתון הזה לא פחות מאשר החרדים, ונראה לי שאפילו יותר

למה יש לי הרגשה שארבעת התגובות הראשונות הם אותו בן אדם??
מעניין..

כל מילה בכתבה נכונה ומדוייקת, זהו חדשות נפלאות עבורינו הציבור החרדי.
אם תרצה או לא.

כתבה נפלאה ונכונה.
אמנם הכותבים לא שמו עצמם כמייצגי הציבור החרדי, אך עושים אכן עבודה נפלאה. מסבירים מה שאנו חושבים. שכוייח

'חרדי', אני איתך! המגיב הלז כנראה משתייך לקבוצה ידועה מסויימת, תוקפנית ופראית, שחושבת שכל העולם טועה, ורק היא תתקן את העולם… נעבעך…
כנראה שהוא לא נכנס הרבה ל-JDN, כי אם כן הוא היה מבין שזה שהוא לא רואה מיד את התגובה כך זה תמיד ב-JDN, שרק אחרי הרבה שעות רואים את התגובות. והוא לא היה צריך ללכלך את הפה (כלומר את האצבעות ואת המקלדת…)

המלצה ל-JDN. אל תכניסו תגובות מעצבנות ומשמיצות בסגנון מי שמכם וכו'. זה ממש מיותר. הם לא מעניינים אף-אחד.

תגובה:קודם כל שיפלו -אחרי נשמח- אני אישית אחגוג ובגדול- זה עיתון של שונאי ישראל , שונאי השם, משמח אותי במיוחד הסכסוך שלהם עם זהבה גלאון ממרץ

תודה רבה על הרשימה המעניינת.
פעם שמעתי את הרב מרדכי גנוט מכנה אותו בדרשה אחת "הקתון של המדינה", והתמוגגתי מנחת.
כשם שהרב עובדיה יוסף אמר "באבוד רשעים רנה" במות יוסי שריד ושולמית אלוני (לא זכינו לשמוח, כי שניהם מתו בשבת, ורק ביום א' או ב' כתבו זאת בעתונים הדתיים), כך יהיה יום חג בהכרת "הקתון של המדינה" ועמו חברו הנאלח "הארס" מארץ החיים, אי"ה, בימינו בקרוב.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture