אבו מאזן: "מוכן להיפגש עם נתניהו תחת חסות טראמפ"

בצל ביקורו של נשיא ארה"ב בישראל, שוב עולים דיבורים על חידוש שיחות המו"מ בין ישראל לפלסטינים. אבו מאזן טען כי טראמפ הבטיח שזה יקרה תוך שנה, וראש הממשלה נתניהו מדגיש כי ישראל מעוניינת בשלום, אך אבו מאזן מסית ומשבח מחבלים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר היום כי הוא מוכן להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו תחת חסותו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. אבו מאזן אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שקיים עם נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר במוקטעה ברמאללה. זו לא הפעם הראשונה שבה מתבטא אבו מאזן כך וגם בעבר הצהיר כי הוא מוכן להיפגש עם נתניהו.

אבו מאזן הוסיף כי הפלסטינים מחויבים לשלום עם ישראל על בסיס פתרון שתי המדינות בגבולות 1967 וכי פתרון שתי המדינות הוא הפתרון האפשרי היחידי שאפשר לנהל עליו משא ומתן. הוא התייחס גם לשביתת הרעב של האסירים הביטחוניים ואמר כי כל הדרישות של האסירים הן הומניטריות ודרש מישראל להיענות להם.

בפתח ישיבת הממשלה השבוע התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקורו החודש של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בישראל וליוזמת השלום שלו. "הנשיא מבקש לבחון את הדרכים לחידוש תהליך השלום עם הפלסטינים", אמר נתניהו. "אני שותף לרצון הזה, ואזרחי ישראל שותפים לרצון הזה. אנחנו רוצים שלום. אנחנו גם מחנכים את הילדים שלנו לשלום".

נתניהו הוסיף ותקף את יו"ר הרשות הפלסטינית שנפגש בשבוע שעבר עם טראמפ בבית הלבן. "שמעתי את אבו מאזן שמשבח טרוריסטים ומשלם להם לפי חומרת הרציחות שהם עשו בישראלים", אמר ראש הממשלה, "שמעתי את אבו מאזן אומר שהפלסטינים מחנכים את ילדיהם לשלום גם כן. לצערי זה פשוט לא נכון".

יו"ר הרש"פ התארח ביום רביעי שעבר בבית הלבן. אבו מאזן ופמלייתו הגיעו חיוביים לוושינגטון. הפגישה בארבע עיניים עם טראמפ הייתה קצרה ועניינית וכך גם ההצהרה לתקשורת וארוחת הצהריים שהתקיימה מיד אחריה ונמשכה שעה. ההצהרות של השניים היו כלליות וזהירות מאוד. המונחים "פתרון שתי מדינות" או "הקמת מדינה פלסטינית" לא נשמעו מפיו של הנשיא האמריקני.

במהלך פגישתם בבית הלבן דיברו הנשיא האמריקני וראש הרשות על הצורך בשלום. "אעשה הכול כדי להשיג הסכם שלום בין ישראל והפלסטינים", אמר טראמפ. "אני מוכן להיות מתווך, בורר ומתחזק של המהלך. שלום לא יכפה על הצדדים על ידי מדינה אחרת".

טראמפ דיבר על הזדמנות נהדרת לשלום, וציין כי אפשר להשיג זאת בעבודה קשה. "אנחנו הולכים להתניע הליך. דיברנו עם בנימין נתניהו, דיברנו עם מנהיגים ישראלים רבים, דיברנו עם נציגים רבים שלכם, רבים מאיתם איתנו כאן בארוחת הצהריים. לאורך שנות חיי שמעתי לרוב שהעסקה הקשה ביותר להשגה היא זו בין הישראלים לפלסטינים. בואו נוכיח שהם טעו וזה לא יהיה כל כך קשה? או.קיי?". ואבו מאזן ענה: "או.קיי".

אבו מאזן ציין עוד כי השאיפה היא לעבוד עם טראמפ על מנת להשיג את הדיל ההיסטורי. "הבחירות האסטרטגיות שלנו הן להביא שלום על פי חזון שתי המדינות. מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים, שחיה במקביל ובשלום עם ישראל בגבולות 67'", אמר יו"ר הרשות הפלסטינית. "היוזמה הערבית תאפשר לנו להילחם ולהביס את הטרור ואת הקבוצה הפושעת דאעש, שאין לה שום קשר לדתנו האצילה. אם נשיג שלום צודק ומקיף, הדבר יוביל גם ליחסים טובים של ישראל עם שאר המדינות הערביות השכנות".

לאחר שנפגש עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, סיפר אבו מאזן לעיתון "רוסיה היום", בראיון ראשון מאז אותה פגישה, כי "יש לנשיא טראמפ רצון לעשות משהו. למעשה, הוא אמר לי שזה יקרה תוך שנה, פחות או יותר. לאחר הפגישה הזו, הנשיא האמריקאי החליט לבקר אצלנו בבית לחם ב-23 במאי ובתקופה הזו יהיו מהלכים". יו"ר הרשות אף הוסיף כי "רוב העם בישראל תומך בחלופת השלום".

"חלף זמנן של האופציות הצבאיות", קבע אבו מאזן, שתיאר את המפגש עם טראמפ כ"חיובי, שכן העברנו לו את הדרישות שלנו. לדעתי, יש לו רצון לפעול להשגת פתרון". עם זאת, הוא לא חסף ביקורת מרה"מ נתניהו, שלטענתו "לא רוצה ביוזמה הערבית, אלא מעוניין לנרמל את היחסים עם מדינות ערב וזהו". לדבריו, "מדינות ערב לא יסכימו לכך. אנו מתנגדים להיפוך סדר הפעולות ביוזמה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture