נתניהו מאושר: האמת והצדק ניצחו את מסע הציד שמתנהל נגד משפחתי

"לו היינו תובעים את כל מי שמוציא את דיבתנו, היינו מגיעים בכל יום אל בית המשפט", הגיב ראש הממשלה, "אבל יש לי מדינה לנהל". העיתונאי יגאל סרנה, שחוייב לפצות את בני הזוג נתניהו במאה אלף ש"ח כבר הודיע כי יערער על פסק הדין

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"האמת והצדק ניצחו היום את מסע הציד האינסופי שמתנהל נגדי, נגד רעייתי ונגד משפחתי כבר למעלה מ-20 שנה" – כך פתח ראש הממשלה בנימין נתניהו את תגובתו לפסיקת בית המשפט שחייבה את עיתונאי ידיעות אחרונות, יגאל סרנה, לפצות את בני הזוג נתניהו בסכום של מאה אלף ש"ח.

לדברי ראש הממשלה , "לו היינו תובעים את כל מי שמוציא את דיבתנו, היינו מגיעים בכל יום אל בית המשפט. אבל יש לי מדינה לנהל ורעייתי עוסקת בפעילות ציבורית ועובדת כפסיכולוגית חינוכית בשירות העירוני בירושלים. באחד המקרים הבודדים בהם מצאנו את הזמן להגן על שמנו הטוב ולהגיש תביעה נגד עוד שקר שמתפרסם נגדנו – בית המשפט חשף את השיטה והכריע בעד האמת. בשמי ובשם רעייתי אני מבקש להודות לכם על התמיכה שלכם. אנו שואבים מכם כוח ועידוד רב. בזכותכם אנו מצליחים לעמוד מול מסע השקרים וההכפשות. האמת ניצחה היום – והיא תמשיך לנצח!".

כאמור, מוקדם יותר היום קיבל בית משפט השלום בתל אביב את תביעת לשון הרע שהגישו ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נגד העיתונאי יגאל סרנה בגין פוסט שפרסם בפייסבוק, וחייב אותו לשלם להם פיצויים בסך מאה אלף שקלים. בית המשפט חייב את סרנה, עיתונאי "ידיעות אחרונות" גם לשלם הוצאות משפט בסך 15 אלף שקלים. לפי פסק הדין, "פרסומיו של הנתבע היו זדוניים ומכוערים שנועדו לבייש ולהשפיל את התובעים".

את התביעה הגיש הזוג בעקבות פוסט שכתב סרנה בפייסבוק, שלפיו שרה נתניהו הורתה לבעלה לרדת ממכוניתם המשותפת בעת שנסעו בכביש 1. בכתב התביעה דרשו השניים מסרנה פיצויים בגובה 279 אלף שקלים בגין הוצאת לשון הרע.

בתגובה לפסק הדין מסר סרנה: "אגיד כך לכל המודאגים – זה פסק דין צפוי בימים אפלים אלה. אך זו רק תחילת המאבק בתביעת ההשתקה, בשתיקת מערך האבטחה ובהשתקה הכללית שיורדת עלינו. במקום הזוג נתניהו ממש לא הייתי מזדרז לרכוש תנור בישול חדש. אנו בדרך לערכאה הבאה".

השופט עזריה אלקלעי כתב בפסק הדין כי "אין מדובר בפרסום המהווה הבעת דעה אלא בפרסום הנחזה להיות עובדתי ולפיכך מהווה לשון הרע וזאת גם בהביאי בחשבון כי התובעים הם אנשי ציבור". לדבריו, "אמנם התובע הוא ראש ממשלה, אדם בעל עוצמה רבה, אולם גם הנתבע אינו אדם חלש ומסכן אלא עיתונאי רב-מוניטין וחד קולמוס, הכותב דרך קבע בעיתון 'ידיעות אחרונות', כאשר עד לפרסום הנוכחי לא תבע אותו נתניהו ולא ניסה להשתיקו".

השופט דחה את הטענה כי מדובר בתביעת השתקה שמטרתה להגביל את חופש העיתונות, וטען כי "לא ניתן לומר כי מדובר בתביעה מופרכת ומשוללת סיכוי שנועדה להרתיע". עוד כתב אלקלעי כי "שמם של אנשי ציבור אינו הפקר ודמם אינו סמוק יותר כל אדם אחר ואין לחסון איש ציבור מלשמור על שמו הטוב רק עקב היותו איש ציבור ויש לשמור את דוקטרינת סילוק תביעה עקב היותה 'תביעת השתקה' למקרים ברורים וחריגים בלבד". בית המשפט ציין גם כי הימנעותו של סרנה להביא לעדות את ראש השב"כ פעלה לרעתו.

מחיר ההכפשה: העיתונאי יפצה את בני הזוג נתניהו ב-100 אלף ש"ח

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture