Ben Dori/Flash90

בצל תיק 2000: נתניהו נדרש למסור מועדי השיחות עם אדלסון ורגב

בזמן חקירת שיחותיו עם מו"ל ידיעות אחרונות במסגרת תיק 2000, פסק העליון לטובת חדשות 10 ורביב דרוקר, כי ראש הממשלה צריך לחשוף את מועדי שיחותיו עם איל ההון שלדון אדלסון, בעלי ישראל היום, ועמוס רגב, העורך הקודם של העיתון

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בית המשפט העליון הורה אחר הצהריים (שני) למסור לעיתונאי רביב דרוקר מערוץ 10 מידע על מועדי שיחות שהתנהלו בין ראש הממשלה בנימין נתניהו למו"ל ישראל היום שלדון אדלסון ולעורך העיתון לשעבר עמוס רגב. השופטים הנדל, שהם ומזוז הפכו פה אחד את החלטת בית המשפט המחוזי, שדחה את העתירה שהוגשה נגד הממונה על חופש המידע במשרד ראש הממשלה.

דרוקר ביקש לקבל את מועדי השיחות שנוהלו בין נתניהו לאלדסון ולרגב בשלוש השנים שקדמו להגשת הבקשה, בפברואר 2015. הסיבה לדחייה, כפי שנמסרה ממשרד ראש הממשלה, הייתה כי "שני האישים אליהם מתייחסת הבקשה הם חברים אישיים של ראש הממשלה, ששיחותיו עמם הן שיחות פרטיות שאינן קשורות לעבודתו המיניסטריאלית של ראש הממשלה". בתחילה קיבל בית המשפט המחוזי את העתירה, אך לאחר מכן הפך את פסיקתו ודחה אותה.

בית המשפט העליון קבע: "מדובר בשיחות שבין ראש הממשלה לבין שני הגורמים החשובים ביותר בעיתון 'ישראל היום' – בעל השליטה בעיתון ועורכו הראשי (בעת הנדונה). אמנם הטענה היא, וזו הנחתנו כאמור, שהמידע המבוקש מתייחס לשיחות פרטיות ולא בשיחות הנוגעות לעיתון, אך גם בעצם קיומו של קשר אישי בין ראש הממשלה לבין בעל השליטה והעורך הראשי של העיתון, ומידת האינטנסיביות של קשר כזה, יש עניין ציבורי רב.

"לכך יש להוסיף כי אין מדובר בעניין רכילותי גרידא בקשר חברי שבין גורם שלטוני לבין בעליו או עורכו של עיתון. הקשר שבין ראש הממשלה לעיתון 'ישראל היום' – עיתון יומי נפוץ ורב השפעה – מצוי על סדר היום הציבורי ומעסיק את הציבור ואת המערכת הפוליטית כמעט מיום הקמתו של העיתון ב-2007. השיח הציבורי האינטנסיבי והמתמשך בשאלת מהות הזיקה שבין ראש הממשלה לעיתון ובאשר למטרות העומדות ברקע ייסודו של העיתון הובילו בין היתר גם לבדיקה של מבקר המדינה, לעתירה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית לקראת הבחירות לכנסת ה-20, ליוזמות חקיקה להגבלת פעילות העיתון ויש אף הקושרים בין יוזמות אלה למהלכים שהובילו להקדמת הבחירות".

עוד קבע העליון: "כמו כן יש לתת משקל גם לעובדה כי בענייננו מדובר מחד גיסא, בראש הממשלה, היינו הגורם השלטוני הבכיר ביותר, שבתקופה הרלבנטית החזיק גם בסמכויות מיניסטריאליות במשרדים נוספים, כולל משרד התקשורת; ומאידך גיסא, מבקשי המידע אינם 'אזרח סקרן' גרידא אלא עיתונאי בכיר וכלי תקשורת מרכזי שערכו בשעתם תחקיר בסוגיית הקשרים שבין ראש הממשלה לבין העיתון 'ישראל היום' ובעליו, בו הוצג העיתון כ'שופר לקידום העמדות והאינטרסים של ראש הממשלה', והמבקשים להעמיק ולאשש את ממצאי התחקיר".

בסוף השבוע דווח כי אדלסון סיפר בעדותו בלהב 433, במסגרת חקירת "תיק 2000", כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עמו על האפשרות לבטל את מוספי סוף השבוע של העיתון. עם זאת, השיחות הנ"ל אינן נכללות בבקשה שהגיש דרוקר. לפני כשלושה חודשים הוחלף רגב, שערך את העיתון מיום היווסדו, בבועז ביסמוט. מאז חשיפת הפרשה, דווח על מתיחות בין אדלסון ולנתניהו. בחודש שעבר אף פורסמה כותרת בעמוד הראשי של "ישראל היום", שבו הותקף בחריפות נתניהו על טיפול במשבר הר הבית. יש ראו בכך סימן נוסף לכך שאדלסון סימן כיורשו של נתניהו את השר נפתלי בנט.

בחדשות 2 דווח בתחילת השבוע כי תיק 2000 הולך וצובר תאוצה לרעת נתניהו – מכיוון שמתברר שבעדות השנייה של שלדון אדלסון, בעלי העיתון "ישראל היום", סיפר לחוקרי המשטרה על כך שנתניהו פנה אליו וביקש לבדוק את האפשרות לבטל את מוספי סוף השבוע של החינמון. הבקשה באה בהמשך לשיחות והמגעים שנתניהו ניהל מאחורי גבו של אדלסון עם המו"ל של ידיעות אחרונות נוני מוזס – ויש לכך משמעות כבירה בתחרות בין שני העיתונים ולתיק המתנהל נגד נתניהו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture