בכיר שב"כ לשעבר מונה למתאם השבויים והנעדרים: הזדמנות להגיע להסכם

ירון בלום, שהיה חבר בצוות המו"מ להחזרת גלעד שליט, יחליף את לוטן שהתפטר לפני כחודשיים. בעבר הביע תמיכה במסקנות ועדת שמגר, שקבעה כי עבור גופה של חייל ישוחרר מחבל אחד. "לגייס את הקהילה הבינלאומית כדי להגיע להסכם חילופי שבויים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט למנות את ירון בלום, בכיר לשעבר בשב"כ, למתאם השבויים והנעדרים במקום ליאור לוטן שהתפטר מהתפקיד לפני כחודשיים, כך נמסר בהודעה מלשכת ראש הממשלה. בלום היה חבר בצוות המו"מ על העסקה לשחרור גלעד שליט.

על פי הודעת משרד ראש הממשלה, "בלום שירת שנים ארוכות בשירות הביטחון הכללי ובשנותיו אחרונות בשב"כ היה חבר בצוות המצומצם שניהל את המגעים והביא לשחרור של החייל גלעד שליט". נתניהו שוחח הערב עם משפחות גולדין, שאול, א-סייד ומנגיסטו ועדכן אותן על המינוי: בשיחה עם המשפחות הדגיש את המחויבות שלו ושל מדינת ישראל להחזיר את הבנים הביתה.

בלום, בעל תואר ראשון במדע המדינה ותואר שני ביחסים בינלאומיים, הוא עמית במכון לחקר הטרור של המרכז הבינתחומי הרצליה. בימים אלה הוא משמש כיועץ לענייני ביטחון וטרור ומכהן כדירקטור במספר חברות. "אני מודה לראש הממשלה על האמון", אמר בלום. "אני רואה בתפקיד שהטיל עליי משימה לאומית מהמעלה הראשונה".

בשיחה עם חדשות 2 אמר הערב בלום: "חובה עלינו לעשות הכל להחזיר את הבנים הביתה, אז קיבלתי בהתרגשות את המשימה החשובה לאחר שפנה אליי ראש הממשלה". שר הביטחון אביגדור ליברמן מסר: "מאחל לו הצלחה, מערכת הביטחון תעמוד לרשותו כדי לסייע לו ולצוותו בכל דרך".

המתאם הקודם ליאור לוטן התפטר לפני כחודשיים לאחר שלוש שנים בתפקידו, בהן ניסה להשיב את גופות חיילי צה"ל ואת האזרחים הישראלים שבידי חמאס בעזה. התפטרותו של לוטן נבעה מכך שהבין כי המגעים עם חמאס נקלעו למבוי סתום, וכי מרחב התמרון שהדרג המדיני מאפשר לו במגעים אלה מצומצם מאוד.

בעיתון הארץ הזכירו כי בראיון לגלי צה"ל ב-30 באוגוסט 2016 הביע בלום תמיכה במסקנות ועדת שמגר שהמליצה ב-2012 על כללים בנושא עסקאות חילופי שבויים ואמר כי על הממשלה לאמץ אותן. לפי פרסומים שונים בתקשורת הוועדה המליצה בין השאר לקבוע כי עבור חייל חטוף ישוחררו אסירים בודדים בלבד וכי עבור גופה של חייל תשוחרר גופה של מחבל או אסיר בודד.

"אני שמח על מסקנות ועדת שמגר. יותר קל עם מסקנות ועדת שמגר", אמר אז בלום. "הן יצאו אבל הממשלה לא אימצה אותן. אני אשמח שיהיו עוגנים מה מותר ומה אסור אבל כולם יודעים שאנחנו רחמנים בני רחמנים וגם בפעם הבאה שיחטפו חייל או חיילת אני משוכנע שישראל, אם לא יהיו עוגנים שיגבילו את הדרג המדיני בנושא שחרור אסירים ואם הצד השני לא יידע שיש הגבלות, אז יהיה מצב שנשחרר הרבה מאוד אסירים".

משפחתו של קצין צה"ל, סגן הדר גולדין, מסרה: "על ירון בלום מוטלת אחריות גדולה ומשימה פשוטה – לעמוד בערכי צה"ל ומערכת הביטחון ולהשיב את הדר ואורון לישראל. בימים אלו עומדת בפני הממשלה הזדמנות חסרת תקדים להפעיל לחץ אפקטיבי על חמאס ולגייס את הקהילה הבינלאומית כדי להגיע להסכם חילופי השבויים הטוב ביותר מזה שנים".

"עבר פרק זמן ארוך ומיותר של חודשיים מאז התפטר ליאור לוטן ועד לערב הזה", הוסיפה משפחת גולדין. "אנו מחכים שלוש שנים ו-3 חודשים לשובו של הדר ושעון החול אזל. על נתניהו, באמצעות שליחו החדש, להשיב את החיילים כאן ועכשיו, עליו כעת להשתמש בכל הכלים והאמצעים העומדים לרשותו בכדי לא להחמיץ את ההזדמנות".

משפחתו של אורון שאול הוסיפה: "אנחנו דורשים שנושא החזרת הבנים יהיה בראש סדר העדיפויות של הממשלה והעומד בראשה ומקווים כי ההזדמנות שעומדת כרגע על הפרק בהסכם הפיוס של הפתח והחמאס תמומש. צר לנו שבמשך כחודשיים לא פעל גורם באופן ייעודי לנושא ועם זאת מאחלים בהצלחה רבה לירון בלום. אנחנו מקווים כי יקבל גיבוי מלא לפעולות שיבצע במסגרת תפקידו ולא יאלץ לעמוד בפני מכשולים וסיכולי ניסיונות להחזרת הבנים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture