Nati Shohat/Flash90

ההצעה להסדרת חוות גלעד נדחתה שוב; נתניהו: בשבוע הבא

השרים הבטיחו להסדיר את חוות גלעד לאחר הפיגוע שבו נרצח הרב רזיאל שבח, אך שבוע שני ברציפות שהנושא לא יעלה בממשלה. ראש הממשלה הבטיח: "נעלה ההצעה להסדרת חוות גלעד בשבוע הבא", ובנט קרא לדון עוד היום בהסדרת המאחז. "הדבר הנכון"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לפני כשבועיים, זמן קצר לאחר הפיגוע שאירע סמוך לחוות גלעד שבשומרון, שבו נרצח הרב רזיאל שבח ז"ל שהתגורר ביישוב, פקדו את ביתו שרים וחברי כנסת רבים, רובם מהימין, שהבטיחו לאלמנתו של הרב, יעל שבח, את הסדרת חוות גלעד כיישוב מן המניין. אלא שהזמן חלף והנושא לא עולה לסדר היום בישיבת הממשלה כפי שהובטח.

שר הביטחון אביגדור ליברמן הודיע לאחר הפיגוע כי יורה להסדיר את היישוב והצעת המחליטים כבר מוכנה וממתינה לאישור הממשלה. עם זאת, גם היום (א') היא לא תעלה לדיון ולהצבעה בישיבת הממשלה זה שבוע שני ברציפות. מאוחר יותר הבוקר אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת שרי הליכוד: "חוות גלעד תאושר בשבוע הבא".

הבוקר בפתח ישיבת הממשלה אמר יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט כי מפלגתו מצפה מנתניהו "להעלות כבר היום ובהקדם את האישור להסדרת חוות גלעד. זה הדבר הנכון, ההכרחי והטבעי לעשות. מה שמבטיחים צריך לקיים". שרת המשפטים איילת שקד אמרה כי הצעתו של ליברמן מוכנה וקיבלה את אישור היועץ המשפטי לממשלה "אני מאוד מקווה שבשבוע הבא היא תעלה לאישור. אין שום סיבה לא לאשר אותה", הוסיפה שקד.

מהליכוד נמסר בתגובה: "זו שוב השיטה הידועה של הבית היהודי – דורשים מראש הממשלה את מה שהם יודעים שהוא בלאו הכי עומד לעשות, כדי להציג את זה אחר כך כהישג שלהם. החוק יעלה בשבוע הבא כפי שתואם עם יוזם החוק, שר הביטחון ליברמן".

ראש המועצה האזורית שומרון דגן בירך על דבריו של נתניהו ועל כך שלדבריו, "הממשלה צועדת בדרך הערכית והנכונה". דגן הוסיף כי הוא "מחזק את ראש הממשלה ושר הבטחון. זו צריכה להיות התשובה הנכונה לטרור וזה העיתוי. צריך שיהיה ברור לאויבים שלנו שזהו מחיר הטרור. בנייה והתיישבות".

גורמים פוליטיים המעורים בפרטים אומרים כי הדיון התעכב והנושא לא עלה לאישור הממשלה, עקב סירובו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לעסוק בנושא בשל העיתוי הרגיש. הגורמים ששוחחו עם נתניהו בנושא אומרים כי הסדרת היישוב אמורה לעלות להצבעה בשבוע הבא. בשבוע שעבר הייתה זו הסמיכות לביקורו של סגן נשיא ארה"ב בישראל מייק פנס שהובילה כנראה להחלטה שלא לקיים דיון על הסדרת חוות גלעד. השבוע כנראה מדובר בדחייה בעקבות פגישתו של נתניהו עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שהתקיימה ביום חמישי בדאבוס שבשוויץ במסגרת הפורום הכלכלי העולמי.

"חוות גלעד תהפוך ליישוב מוסדר כפי שראוי שיהיה", צייץ הבוקר השר לביטחון פנים גלעד ארדן. "זו חובתנו המוסרית לתושבים האמיצים ולמשפחתו של הרב שבח. אין לי ספק שראש הממשלה ימלא את ההתחייבות שלנו ושל שר הביטחון, וההחלטה תאושר בממשלה היום או בשבוע הבא".

לפני כשבועיים הניח ליברמן על שולחן מזכירת הממשלה הצעת מחליטים לפיה המאחז יוכר כיישוב מן המניין. ההצעה קובעת כי יש "לקדם הקמת יישוב חדש על קרקע בבעלות ישראלית באזור השומרון, שיפעל במסגרת המוניציפלית של המועצה האזורית שומרון, יקבל סמל יישוב עצמאי ויקלוט בין היתר תושבים שמתגוררים כיום על אדמות פרטיות באזור". בנוסף ההצעה מסמיכה את שר הביטחון להטיל על הגורמים הרלוונטיים לבצע את עבודות המטה הנדרשות לשם בחינת ההיבטים המשפטיים הנוגעים להקמת יישוב קבע.

בפיגוע שאירע מוקדם יותר החודש נורה הרב רזיאל שבח למוות בעת נסיעה בכביש 60. הותיר אחריו שישה ילדים, ארבע בנות ושני בנים, הקטן בהם תינוק בן שמונה חודשים. שניים מהמחבלים המעורבים בפיגוע נעצרו במבצע שנערך בג'נין על ידי כוחות ימ"מ, היחידה המיוחדת ללוחמה בטרור, שבמהלכו שני לוחמים נפצעו באורח קשה וקל ופונו לבית החולים. בנוסף אחד מהמחבלים נהרג במהלך חילופי האש. בשבוע שעבר נעצר סהיב נאסר ג'ראר, אחיו של המחבל מבוקש אחמד נאסר ג'ראר המעורב בפיגוע.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture