AMos Ben Gershom/GPO

דיווח: המשטרה תמליץ להעמיד לדין את נתניהו בשוחד בשני התיקים

המשטרה העבירה לפרקליטות את סיכום חקירת תיקי 1000 ו-2000, בהם חשוד ראש הממשלה בנימין נתניהו, על פי הדיווחים ההמלצות יפורסמו בשעה 20:45, נתניהו ימסור הצהרה לאחר פרסום ההמלצות. גורם בסביבת נתניהו: "מה שקורה היום מצד המשטרה הוא שערורייה". המשטרה העבירה את ההמלצות לנתניהו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

המשטרה העבירה הערב (שלישי) לפרקליטות את סיכום חקירת תיקי 1000 ו-2000, בהם חשוד ראש הממשלה בנימין נתניהו בקבלת שוחד. על פי הדיווחים בכלי התקשורת ההמלצות יפורסמו הערב בשעה 20:45. הערב דווח ב'חדשות 2' כי המשטרה עידכנה את ראש הממשלה על ההמלצות, על פי הפרסום המשטרה תמליץ להעמיד לדין את נתניהו בשוחד בשני התיקים. לאחר פרסום ההמלצות צפוי ראש הממשלה למסור הצהרה לתקשורת במעון ראש הממשלה בבלפור.

כחלק מהמלצות יפורסמו גם ההמלצות על החשודים האחרים בתיקים השונים, איש העסקים ארנון מילצן בתיק 1000 ומו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס בתיק 2000. המשטרה הודיעה לעורכות דינו של מו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס כי קיימת נגדו תשתית ראייתית בגין עבירות שוחד, במסגרת תיק 2000. עורכות הדין נוית נגב ואירד ניב-סבאג המייצגות את נוני מוזס מסרו "עומדות לו טענות משפטיות חזקות, ואנו מאמינים שלאחר בחינה נוספת של הממצאים בפרקליטות – התיק נגדו ייסגר, ויתברר כי הוא לא עבר עבירה פלילית".

גורם בסביבת ראש הממשלה אמר היום כי "מה שקורה היום הוא לא פחות משערורייה. מהבוקר דוברות המשטרה מדליפה לכלי התקשורת שההמלצות יינתנו הערב לקראת מהדורות החדשות. עד לרגע זה רה"מ לא קיבל שום הודעה, לא רשמית ולא אחרת. רק הדלפות והדלפות והדלפות".

המשטרה מכחישה את הפרסומים כי היועץ המשפטי אחראי לעיכוב פרסום ההמלצות "אין שחר לפרסום כאילו היועץ המשפטי לממשלה מעכב את פרסום ההמלצות. התיאום בין מפכ"ל המשטרה, ראש אגף החקירות, פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה הדוק כתמיד".

ביומיים האחרונים מקיים נתניהו התייעצויות סגורות עם בכירי לשכתו ומקורביו לקראת פרסום ההמלצות. אתמול שהה ראש הממשלה בכנסת זמן קצר בלבד ועזב חזרה למשרד ראש הממשלה אחרי ישיבת הסיעה. היום ביטל ברגע האחרון את השתתפותו בטקס הנחת אבן פינה בבית החולים פורייה בטבריה ונשאר במשרד בירושלים להתייעצויות.

על פי דיווחים בכלי התקשורת, במהלך היום עסקו במשטרה בניסוח ואישורים של גורמים משפטיים להודעה המסכמת שתועבר לפרסום בכלי התקשורת: בהודעה זו גם ייקבע אם נמצאה תשתית ראייתית להגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה, ובגין אילו עבירות.

אתמול דחה בג"ץ על הסף את העתירה נגד פרסום ההמלצות, "בהיעדר עילה להתערבות משפטית". השופט אורי שהם, שכתב את פסק הדין, קבע כי "כנטען בתגובת המשיבים, המשטרה אינה מעבירה לגופי התביעה 'המלצות' בשאלת ההעמדה לדין והיא מסכמת את חומר החקירה על פי האמור בהנחיותיו של היועץ המשפטי לממשלה, ובכלל זה ראשית הממשלה להתייחס לראיות בתיק החקירה שלפניה".

העתירה הוגשה בחודש שעבר על ידי עו"ד יוסי פוקס, ובה קרא לשופטים לקבוע כי כל פרסום המלצות על ידי המשטרה אינו חוקי. החשש, כפי שכתב עו"ד פוקס, הוא שהמשטרה תבצע "מחטף" כלשונו, ותגיש את ההמלצות לגבי נתניהו לפני שבג"ץ יכריע בסוגיה, ובכך תעקר את העתירה מתוכן. בשל כך, בפרקליטות ביקשו למנוע מצב כזה ולכן ביקשו מהמשטרה שלא להגיש את ההמלצות עד לדיון בצו הביניים. עם זאת, בג"ץ דחה את העתירה ובכך ניתן האור הירוק לפרסום ההמלצות.

בינתיים, זומן מפכ"ל המשטרה לדיון ועדת הפנים של הכנסת שייערך מחר, על ידי יו"ר הוועדה ח"כ יואב קיש. הוועדה תתכנס לדיון דחוף בנושא – "בחינת התנהלות המשטרה בחקירות ראש הממשלה", בעקבות דבריו של המפכ"ל בתוכנית "עובדה" בשבוע שעבר, לפיהם הופעלו חוקרים פרטיים כדי לעקוב אחר חוקריו של ראש הממשלה. הדיון ייערך לבקשתם של חברי הכנסת מיקי זוהר ובצלאל סמוטריץ'.

במכתב ששלח סמוטריץ' ליו"ר הוועדה נכתב: "עצם פרסום הראיון בעיתוי הזה, ההאשמות ההדדיות והסערה הציבורית שנוצרה בעניין יוצרים תחושה לא נוחה וגם תוכן הדברים לא נותן מנוח. בין אם הדברים שייחס המפכ"ל לסביבתו של ראש הממשלה נכונים ובין אם לא זו לא פחות מרעידת אדמה". ח"כ זוהר אמר כי "גם לראש ממשלה מהימין מגיעה חקירה אמיתי, מאוזנת והוגנת שתביא לחקר האמת".

הבוקר כבר טענו באופוזיציה כי הקואליציה משתמשת בוועדות הכנסת כדי לנגח את המפכ"ל. יו"ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה יואל חסון אמר כי "יואב קיש הוא איש הקש בוועדת הפנים שמנוהל על ידי ראש הממשלה. מי שהיו עסוקים במציאת סימנים ופגמים בעיתוי הראיון של המפכ"ל, החליטו לזמן אותו לדיון בוועדת הפנים שכל כולו זיהום חקירה וערבוב בין הפוליטי והחוקי. שלטון החוק ושמירה על עצמאות המשטרה מעניינים את קיש ושולחיו כקליפת השום, מולם מטרה ברורה – לאיים על המפכ"ל ועל סביבתו".

ח"כ קיש, דחה את טענות המושמעות נגדו על זימון המפכ"ל: "כצפוי, חברי כנסת פופוליסטים מהאופוזיציה יוצאים נגד הדיון מחר בוועדת הפנים. אני מקיים את מחויבותי הפרלמנטרית כראש הועדה שמפקחת על המשטרה. גם חברי כנסת מהאופוזיציה ביקשו לקיים דיון דחוף זה בבקשות שהוגשו מאחורי הקלעים וגם בגלוי כמו ההצעה הדחופה לסדר שהגישה חה"כ סוויד מ'המחנה הציוני'. חבל שרק בשביל כותרות ו'פוליטיקה קטנה' הם מתעלמים מאחריותה של הכנסת ומתפקידה".

בסוף השבוע פורסמה התייחסות ראש הממשלה בעמוד הפייסבוק שלו להתקדמות החקירות ולהדלפות בעניינם. בין היתר כתב נתניהו "זה המשך הניסיון המגוחך לקשור אותי למעקבים לכאורה אחרי חוקרי משטרה. לא הפעלתי איש. כל זה מדגיש שוב מדוע ביקשתי לחקור זאת באופן מיידי, בלתי תלוי ואובייקטיבי. השאלה החשובה ביותר נותרה בעינה: האם הייתם סומכים על המלצות שגיבשו חוקרים שחושבים ש'תפרתם' להם תיק"?

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

המשטרה תפרסם את זה ב"מקרה" בזמן שנפתחות המהדורות המרכזיות…

בעזרת השם הוא יצא נקי מבחינה משפטית, מבחינת ההמלצות כבר ידוע מראש מה יהיה.

טיפשות של ממשלה הזויה . השמאל וימין חולי נפש . מפקירים את דם היהודים . בושה וחרפה . השמאל הדפוק עסוק 9הכסאות

לדידנו זה לא משנה מתי
JDN תמיד במהדורת החדשות, תמיד מעודכן ותמיד מעניין

רק על זה שהוא מזכיר שם שמים מגיע לו לצאת בשלום

מדינה דפוקה, למה אין כאן חוק של איסור הפרעת ראש ממשלה במילוי תפקידו? רק לשוטר אסור להפריע בעת מילוי תפקידו? מה היה קורה אם יחכו עוד שנתיים עם המשפט? אפשר לחשוב שהוא מחריב את המדינה בגלל שעישן סיגרים… דפוקים על כל הראש זה קטן עליהם…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture