איראן מאשרת לראשונה את הקשר עם מארגני הפיגוע במגדלי התאומים

בכיר איראני סיפר כי ארצו סייעה לאנשי אל-קעיאדה שתכננו את ההתקפות. "בכל פעם שהם נכנסו לאיראן בדרך היבשה או האוויר, הם ביקשו שלא נחתים את הדרכונים שלהם. הממשלה שלנו הסכימה לזה והם היו תחת פיקוח של המודיעין האיראני לאורך כל הדרך"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

בכיר בממשל האיראני התוודה בפעם הראשונה על מעורבות ארצו בהתקפות ה-11 בספטמבר, סדרת פיגועי ההתאבדות שנערכו על אדמת ארצות הברית בשנת 2001, ובראשם אסון התאומים. בראיון ששודר בתקשורת האיראנית אמר מוחמד ג’וואד לאריג’אני, מזכיר בכיר במשרד המשפטים העומד בראש “מועצת זכויות האדם של איראן”, כי איראן סייעה למחבלי אל-קאעידה שביצעו את הפיגועים בכך שאפשרה להם מעבר חופשי ואף סיפקה מקלט לחלקם.

לאריג’אני, שאחיו עלי הוא יושב ראש הפרלמנט האיראני, סיפר כי שירותי המודיעין של טהרן ניהלו מבצע חשאי במסגרתו העניקו סיוע לפעילי ארגון הטרור שהשתמשו באיראן כתחנת מעבר, ואישר חלק מהחשדות שהועלו על ידי החקירה האמריקאית של הפיגועים: "אנשי אל-קאעידה נעו כל הזמן בין מדינות כמו סעודיה ואפגניסטן וגם איראן. בכל פעם שהם נכנסו לאיראן בדרך היבשה או האוויר, הם ביקשו שלא נחתים את הדרכונים שלהם. הם החליפו מטוסים והיו בטהרן למשך שעה או שעתיים, ואז עזבו מבלי שזה ירשם בדרכון. הממשלה שלנו הסכימה לזה והם היו תחת פיקוח של המודיעין האיראני לאורך כל הדרך".

באחד המקרים, סיפר לאריג’אני, אחד מהטייסים שביצע את ההתקפה ב-11 בספטמבר, ישב ליד מנהיג בכיר בחיזבאללה במהלך טיסה שעברה בשטחה של איראן. לדברי הבכיר האיראני, הסיוע אותו העניקה ארצו למחבלים נועד כדי לעזור להם לחמוק ממעקב של ממשלות זרות ולכסות את העקבות של נתיב התנועה שלהם. הוא גם אישר כי בכירים באל-קאעידה היו בקשר מתמיד עם גורמי ביון איראניים.

דברים אלה מצטרפים לעדויות קודמות שנאספו על ידי ארצות הברית המצביעות בבירור על קשר מתמשך בין אוסאמה בן-לאדן וגורמים רשמיים באיראן. מחלק מן המסמכים שנתפסו בפשיטה שהובילה לחיסולו של בן-לאדן לפני כשבע שנים בפקיסטן, עולה כי פעילים באל-קאעידה עברו אימונים במחנות החיזבאללה בלבנון, וכי איראן הייתה מוכנה לסייע לארגון הטרור גם במימון ובנשק בתמורה לכך שיבצע פיגועים נגד מטרות אמריקאיות במזרח התיכון.

בין המסמכים שנחשפו מאוחר יותר בכתב ידו של בן-לאדן, היו גם מכתבים בהם תיאר כיצד יש להתנהל במשא ומתן מול טהרן. מייסד אל-קאעידה עצמו הודה כי איראן שיחקה תפקיד עיקרי בתנועת פעילי הארגון ברחבי המזרח התיכון, וכתב כי אסור לפתוח בחזית נגדה בשל הקשר החשוב והחזק של הארגון עם משטר האייתוללות. האיראנים כאמור גם סייעו לאנשי אל-קאעידה שהיו בשליחות מבצעית בהשגת ויזות ומסמכי מעבר והעניקו מקלט לחלקם.

באתר מידה מזכירים כי בחודש שעבר פסק בית משפט בניו-יורק כי על איראן לשלם סכום של שישה מיליארד דולר כפיצוי למשפחות הקורבנות של ה-11 בספטמבר. השופטים קבעו בפסק דינם כי נמצאו ראיות חותכות לכך שגורמי ממשל איראניים רשמיים לקחו חלק בהכנה למתקפה והעבירו סיוע חומרי לאל-קאעידה.

"הרפובליקה האסלאמית, משמרות המהפכה והבנק האיראני המרכזי היו אחראים כולם למתקפות הטרור שגבו את חייהם של אלפי אמריקאים”, כתב השופט ג’ורג’ דניאלס. גם בדו”ח הרשמי של ממשלת ארצות הברית על חקירות אירועי הטרור צוין כי בכירים באל-קאעידה שהשתתפו בתכנון ותיאום ההתקפות נפגשו עם המחבלים על אדמת אירופה בחסות איראנית.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תיזהרו מטראמפ

הפלת משטר האייתולות
המתת עלי חמינהאי

לא הבנתי למה מעלים סרטון באירנית
מישהו פה אולי יודע אירנית ופיספסנו אותו??????????

אבו עלי אובאמה, ממש התנהג כמישפוח'ע (משפחה).

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture