Matty Stern/U.S. Embassy Tel Aviv

בארה"ב חוקרים את קושנר על ניסיון לסיכול החלטה אנטי ישראל

ממשל אובמה סירב לפעול נגד ההצבעה האנטי ישראלית במועצת הביטחון של האו"ם ובישראל פנו לאנשי טראמפ, שכבר נבחר לנשיאות אך עדיין לא הושבע, בבקשת עזרה. קושנר ניסה לפעול לסיכול ההצבעה וכעת נחקר על כך בארה"ב במסגרת "רוסיה גייט"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אם לשפוט על פי הדיווח הלילה בתקשורת האמריקאית, נראה כי חקירת רוסיה גייט, קשריו של הנשיא טראמפ עם רוסיה, אינה מתקדמת לשום מקום ולכן מנסים בכוח למצוא "הוכחות" לפעילות אנשי הנשיא לפני שהושבע רשמית ונכנס לבית הלבן… כעת מדווח כי התובע המיוחד בפרשת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארה"ב, רוברט מולר, פתח בבדיקת קשריו של היועץ הבכיר ג'ארד קושנר עם בכירים ישראלים.

ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח הלילה (ד') מפי גורמים המעורים בחקירה כי חתנו של טראמפ שוחח עם הבכירים שרצו לסכל את ההצבעה נגד ההתנחלויות במועצת הביטחון של האו"ם שנערכה לפני השבעתו של הנשיא המכהן. לפי הגורמים, קושנר פנה למנהיגים זרים בעקבות השיחות עם הבכירים הישראלים וניסה להשפיע על הצבעתם במועצה.

על פי הדיווח, הניסיונות נעשו במקביל לקריאותיו של טראמפ לאובמה להטיל וטו על ההצעה. ממשל אובמה דחה את בקשתו, ובאופן דרמטי ארצות הברית נמנעה מלהצביע. כזכור, בחודש דצמבר האחרון, ממשל אובמה, שהיה בעיצומו של תהליך העברת השלטון לאנשי טראמפ, בחר שלא להטיל וטו על הצעת גינוי של מועצת הביטחון של האו"ם כנגד ההתנחלויות.

לפי הדיווח, במסגרת מהמאבק הישראלי בתוצאות הצפויות של ההצבעה, גורמים ישראלים בכירים יצרו קשר עם מספר בכירים בסביבתו של טראמפ, בהם קושנר והיועץ הבכיר לשעבר סטיב באנון, במטרה לגרום לנשיא הנכנס לסייע במניעת ההצבעה כולה או שינוי החלטת ממשל אובמה לא להטיל וטו. אותם מגעים, כך על פי הדיווח, נחקרים על ידי אנשי התובע המיוחד מולר.

פעולותיו של קושנר, שמונה על ידי הנשיא טראמפ לקדם את המגעים בין ישראל פלסטינים לקראת השגת ה"דיל האולטימטיבי", נחקרות כמי שסייע לארגן מפגשים עם מנהיגים בינלאומיים עוד לפני כניסתו של טראמפ לתפקיד. כמו כן, נבדקת מעורבותו לפיטוריו של ראש ה-FBI, ג'יימס קומי.

בדצמבר 2016 התקבלה אותה החלטה, שבמרכזה ההצעה לגינוי ולדרישת הפסקת הבנייה בהתנחלויות. 14 מהמדינות החברות במועצה הצביעו בעד, ואילו ארצות הברית לא השתמשה בזכותה להטיל וטו – ונמנעה. המהלך האמריקני גרר תגובות זועמות בישראל ובארצות הברית נגד התנהלות הממשל האמריקני הקודם, שאפשר בסופו של דבר להחלטה לעבור.

ההצעה קובעת כי ההתנחלויות בשטחים הכבושים ובמזרח ירושלים הינן בלתי חוקיות ומהוות הפרה בוטה של החוק הבינלאומי, של פתרון שתי המדינות ואפשרות לשלום ארוך טווח. כמו כן קוראת ההצעה לגנות ולדרוש את הפסקת מפעל ההתנחלויות בכל השטחים הכבושים על ידי ישראל ומדגישה כי לא יכירו בשום שינוי שנעשה לאחר 4 ביוני 1967, כולל את מזרח ירושלים, מלבד שטחים שמתוויהם הוסכמו בין הצדדים. עוד קוראת ההחלטה לכל המדינות לבצע אבחנה בין שטחי מדינת ישראל – לבין השטחים שנכבשו בשנת 1967.

"גם ארצות הברית רואה בבניה בהתנחלויות מכשול לשלום שמחליש את ביטחונה של ישראל", אמרה אז שגרירת ארה"ב לאו"ם, סמנת'ה פאוורס. "זו המדיניות של ארה"ב גם בממשלים הקודמים. החלטנו שלא להטיל וטו דווקא בגלל המחויבות שלנו לבטחונה של ישראל". בנאומה התייחס פאוורס גם להטייה שלדבריה קיימת באו"ם כלפי ישראל. "מאז ומתמיד ישראל קיבלה יחס שונה על ידי האו"ם. גם השנה, 2016, התקבלו יותר החלטות לגבי ישראל מאשר כל מדינה אחרת כולל סוריה וצפון קוריאה".

מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו, השתנה היחס של ארצות הברית למועצת הביטחון, משם כבר איימו בפרישה אם ימשיכו בקו האנטי ישראלי שלהם. בנוסף, השגרירה באו"ם הוחלפה, והשגרירה הנוכחית, ניקי היילי, התפרסמה לטובה בזכות נאומים פרו ישראלים שנשאה, במהלכם גם תקפה את הצביעות העולמית, כאשר האו"ם מתעסק בלגנות את ישראל יותר מאשר היא מתעסקת בנעשה בסוריה ובשאר מדינות העולם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בדיוק כמו בישראל מחפשים בכל הכוח כדי למצוא משהו

בדיוק כמו בישראל דניאל פרידמן תפרו תיק ולו מצאה דבר

תם עידן ביבי הזקן ברוך הבא נפתלי בנט הימני !!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture