נתניהו מאיים על אסד: "המשטר שלו כבר לא חסין"

ראש הממשלה הסביר בבריטניה את ההבדל בין ברק אובמה לדונלד טראמפ, התייחס למחאה נגד ישראל באירופה, הסביר מדוע נאלצה ישראל להרוג מפגינים בגבול עם עזה, והוסיף כי "היחסים בין ישראל לעולם הערבי משתנים באופן קיצוני"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (חמישי) במכון המחקר "פוליסי אקצ'יינג'" בלונדון כי אם נשיא סוריה בשאר אסד יזמין לארצו כוחות איראניים – הוא לא חסין יותר מפני ישראל. "כל עוד אסד נלחם במלחמת האזרחים לא התערבנו", הבהיר נתניהו. "עכשיו שהמלחמה נגמרה ודעאש נגמר, והוא מזמין את הכוחות האיראניים פנימה, הוא לא חסין יותר, והמשטר שלו לא חסין יותר".

כאשר נשאל האם הסורים ימזערו את ההשפעה של איראן בסוריה ענה נתניהו: "הם יכולים להפיל מטוסים שלנו והם רוצים להכניס צוללות לים התיכון. זאת התבססות אגרסיבית. ישראל לא תסבול את ההתבססות האיראנית, אבל זה גם נוגע לאסד. הוא צריך לשקול את זה ברצינות. הצבא הסורי ירה עלינו וכתוצאה חיסלנו שש סוללות נגד מטוסים. המשטר שלו כבר לא חסין, ואם הוא יירה עלינו – נהרוס את כוחותיו".

ראש הממשלה, שעורך בימים אלה ביקור מדיני באירופה, התייחס בנאומו גם לנושא המדיני וטען כי "אפשרי לקדם פתרון עם הפלסטינים" וכי "האמריקנים עובדים על זה". עוד הוסיף: "אמרתי שאקשיב לתכנית האמריקנית, אבל אבו מאזן מסרב כי הוא אומר שהממשל פרו-ישראלי. אני לא אמרתי את אותו הדבר לג'ון קרי ולממשל אובמה, שהוא פרו-פלסטיני".

"עמדתי לא השתנתה", המשיך נתניהו בדבריו. "לפלסטינים צריכים להיות כל הכוחות למשול אבל לא כוחות לאיים עלינו. לפלסטינים צריכה להיות עצמאות ומשילות, לא אכפת לי מזה, אבל הכוח הביטחוני חייב להישאר בידי ישראל. אם זה מביא לגינויים או מאמרים לא מחמיאים בעיתון בריטי לא אכפת לי. לי אכפת לביטחונה של מדינת ישראל".

על השאלה מה ההבדל בהתנהלות מול נשיא ארה"ב הנוכחי דונלד טראמפ לבין ההתנהלות מול קודמו ברק אובמה ענה נתניהו: "התנהלתי מאוד טוב עם נשיאים. עם אובמה חתמתי הסכם ל-10 שנים לסיוע ביטחוני של 38 מיליארד דולר. תמיד אעריך את זה. אז היו לנו הסכמים והיו לנו דברים שלא הסכמנו עליהם, כמו איראן.

"אין חוסר הסכמה ביני לטראמפ בנושא איראן ואני מאוד מעריך את זה, כמו שאני מעריך את החלטתו להכיר בבירת ישראל ירושלים ולהעביר אליה את השגרירות. אני חושב שזה חשוב היסטורית ושזה יעמוד במבחן הזמן כאחת ההחלטות ההיסטוריות כמו בלפור. כי ירושלים בירה מאז ימי דוד המלך והיא בירת ישראל כבר 70 שנה. כל הסכם יהיה עם ירושלים כבירת ישראל אז למה לא להכיר בעובדות? אף אחד לא אומר שחלק מירושלים לא תהיה בירה".

בנוגע להפגנות בגבול רצועת עזה והביקורת נגד צה"ל על הירי במפגינים אמר נתניהו: "ניסינו אמצעים שונים לעצור את המפגינים בעזה בלי להרוג אותם. ניסינו הרבה כלי נשק לא קטלניים. המטרה שלהם הייתה שיהיו כמה שיותר הרוגים, והמטרה שלנו הייתה לצמצם את מספר ההרוגים", הוסיף. "אם אמצא פתרון לא קטלני כדי לעצור את ההפגנות האלה, אשמח. ביקשתי שימצאו פתרון טכנולוגי לכך. לא מצאנו עדיין את האמצעי שיעצור אותם, וכל מדינה הייתה עוצרת התקפה ישירה על אזרחיה אם הם היו במקומנו".

כאשר ציינו בפני נתניהו כי בעוד שלושה ימים תתקיים בלונדון מצעד עם דגלי חיזבאללה, שאומרים שציונות זה גזענות, הגיב ראש הממשלה: "זו טעות. הם מנסים לרצוח יהודים. הם אנשים נוראיים, אלה הגנגסטרים הכי נוראיים בעולם. למה הם מוחים נגדנו? חשוב לקרוא לזה כמו שזה – אנטישמיות טהורה. למה הם לא מוחים מדינות אחרות שכובשות? אני לא שומע על זה. זה לא כי ישראל עושה משהו רע, זה כי היא קיימת. נגד זה הם מפגינים.

"אני מבין שיש מתח, אבל אני מקווה שאנשים בבריטניה יביטו בצורה הוגנת על התמונה במזרח התיכון ובעולם. יש ארגון מחדש של המזרח התיכון. היחסים בין ישראל לעולם הערבי משתנים באופן קיצוני. יש בעיה מערב-אירופאית של הבנה שהעולם משתנה. עזרנו להציל המון חיי בריטים ואירופים, יש התקפות טרור ענק שנמנעו בעזרת המודיעין הישראלי".

נתניהו נפגש אתמול עם ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי בדאונינג 10 שבלונדון. בשיחתם התייחס נתניהו להידרדרות בעזה: "הבעיות ברצועה מתחילות ברצון הבסיסי של חמאס להשמיד את ישראל. הם שורפים את שדותינו, מנסים לפרוץ את הגדרות, לחטוף חיילים ולפגוע באזרחים. אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים כדי למנוע אובדן חיים. הסיבה שעזה במשבר הומניטרי היא בגלל שהחמאס מפנה הרבה משאבים מצרכים אזרחיים למנהרות טרור ומשום שהרשות הפלסטינית מקצצת בכספים וחונקת אותה". מיי מצדה, ציינה כי בריטניה מכירה בזכותה של ישראל להגן על עצמה אך אמרה כי "בעזה יש פלסטינים הרוגים והסלמה, ואני מעוניינת שנקל על המצב וגם לשוחח על האפשרות לשוב לפתרון שתי המדינות".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture