צילום: חיים צח/ לע"מ

נתניהו הציע לגנץ: הקפאת חקיקת דת-ומדינה וחוק הגיוס של אטיאס • צפו

ראש הממשלה הציע לכחול לבן מתווה קואליציוני הכולל פשרות גם בנושאי דת ומדינה. ההצעה כוללת את חוק הגיוס לפי "מתווה אטיאס", הקפאה של חקיקה בנושא דת ומדינה למשך שנה, וועדה בין מפלגתית עם זכות ווטו לכל מפלגה • כל הפרטים על המתווה החדש

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם כעת מתווה חדש להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה על בסיס מתווה הנשיא, שיעוגן בשינויי החקיקה שיידרשו. נתניהו העביר ליו"ר כחול-לבן ח"כ בני גנץ את המתווה שגובש בעבודת מטה שנעשתה בימים האחרונים. מוקדם יותר עדכן ראש הממשלה את ראשי המפלגות החרדיות בפרטי המתווה הכוללים התפשרות בנושאי דת ומדינה וחוק הגיוס.

על פי המתווה, ההצעה כוללת את חוק הגיוס בהסדר המכונה "מתווה אטיאס" ותאפשר חופש הצבעה סיעתי בנושא. בנוסף, הקפאה של חקיקה בנושא דת ומדינה למשך שנה. ההצעה כוללת גם הקמת וועדה בין מפלגתית בנושאי דת ומדינה, שתכלול נציגים של חברי הקואליציה העתידית ולכל מפלגה תהיה זכות ווטו. ל'חדשות JDN' נודע כי, ההצעה של "מתווה אטיאס" באה גם על דעתו של ליצמן. בנוסף, ההצעה היא בשם כל גוש ה-55, לכל כחול לבן, כולל מליצמן ללפיד.

בנושא הביטחוני מציע המתווה קבינט הפריטטי (כלומר שמחצית מחברי הפורום הביטחוני הבכיר יהיו שרים מ'כחול לבן') שיעביר החלטה תוך שישה שבועות על תוכנית רב-שנתית עדכנית לביטחון ישראל, כולל החלטה להעברה מיידית של תקציב השנה הראשונה עוד לפני העברת תקציב המדינה. "החלטה זו נחוצה באופן דחוף למערכת הביטחון מול אתגרים ביטחוניים גוברים", נמסר מהליכוד.

עוד נמסר מהליכוד, כי בנושא הכלכלי הממשלה תאשר יעד גירעון מוסכם ושינוי סדר עדיפות תקציבי לאור הצרכים הביטחוניים הדחופים. תקציב המדינה יועבר לא יאוחר משלושה חודשים ממועד הקמת הממשלה. בנושא החברתי, הממשלה תגבש הסכמה על צרכים חברתיים חיוניים שיתוקצבו בתקציב המדינה.

על הנושא המדיני הציעו בליכוד שראש הממשלה ויו"ר כחול-לבן יביאו בפני הממשלה עמדה משותפת ביחס לתוכנית המאה של הנשיא טראמפ, כאשר תוצג, וביחס להחלת הריבונות הישראלית על בקעת הירדן וצפון ים המלח. "ראש הממשלה נתניהו הדגיש בפני יושב ראש כחול לבן חבר הכנסת רב-אלוף (במיל׳) בני גנץ שהאחריות הלאומית מחייבת הכרעה מיידית על מתווה זה. כל דחייה מיותרת תביא לכך שנגיע לאותה נקודה בעוד כחודשיים, עם כל המשמעויות שיתלוו לכך" נמסר מהליכוד.

 

"נאטום את האף": גנץ שוקל את מתווה הנשיא – ממשלה בראשות נתניהו

 

בנוסף, ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם סרטון בו אמר כי, "התקשרתי עכשיו לחבר הכנסת בני גנץ והצעתי בפניו מתווה פשרה להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה. זו הממשלה היחידה שאפשר להקים עכשיו וזו הממשלה היחידה שחובה להקים עכשיו".

"כל אזרחי ישראל מסתכלים סביב ורואים איך המזרח התיכון משתנה לנגד עינינו – משתנה לרעה. מי שצריך לדעת יודע שגם האתגרים הביטחוניים הולכים וגדלים, והם לא מחכים לנו. לכן אני קורא לבני גנץ לגלות אחריות לאומית ולהיכנס איתי מייד למשא ומתן, להקים איתי את הממשלה שמדינת ישראל כל כך זקוקה לה", דברי נתניהו.

המשמעות של המתווה הוא כי המפלגות החרדיות מסירות בכף באופן מוחלט את הווטו מיו"ר יש עתיד יאיר לפיד. זאת אחרי קריאתו השבוע של נשיא מועצת חכמי התורה מרן חכם שלום כהן, "אני אומר עכשיו ללפיד וליברמן – אם עכשיו תצטרפו לממשלה עם החרדים תזכו לבת קול שתצא ותכריז: ליברמן ולפיד מוזמנים לחיי העולם הבא. תוכלו לקנות את עולמכם בשעה אחת".

מ'יהדות התורה' נמסר כי, "כפי שהודענו אחרי הבחירות האחרונות סיעת יהדות התורה היא חלק מבלוק הימין ה- 55. כידוע, הסמכנו את רה"מ נתניהו לנהל מטעמנו מו"מ להקמה אפשרית של ממשלת אחדות עם מפלגות נוספות. כשיוגש לנו מתווה קואליציוני קונקרטי נדון בו ונכריע".

 

אטיאס: "הלכנו עד הקצה, אבל לא הסכמנו לוותר על העקרונות שלנו"

 

מוקדם יותר אמר יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, כי, "ככל ששעון החול מתקתק, רמת הספינים של הליכוד עולה ומי שחושב שזה הפתרון, טעות גדולה בידו. אני מציע לליכוד להתרכז בנושא אחד ברור ומדוייק: פתיחת משא ומתן והתרכזות במהות ולא במספר הכסאות בממשלה הבאה. לא פעם ולא פעמיים פנינו לליכוד במטרה לפתוח במשא ומתן ולדון בסוגיות המהות כמו גיוס בני הישיבות, חוק המרכולים, תח״צ בשבת, הכנסת מינימום לגמלאים, קצבאות הנכים, המשך מדיניות הכניעה בעזה וכו'".

"מדהים עד כמה פניותינו נופלות על אוזניים ערלות וכל מה שמעניין אותם זה מי ראשון, מי שני, כמה תיקים ואיזה תיקים תקבל כל מפלגה. אני מזכיר לכולם שזמן שעובר לא חוזר וכל עוד אין משא ומתן איתנו בנושא קווי יסוד ולא הגענו להסכמה בסוגיות עקרוניות, לא נתייחס לשום פנייה של הליכוד בשום נושא".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
14 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אסור שזה יקרה יאיר לפיד לא נורמלי

אסור שזה יקרה

מי הוא.יהודי.עוד לא יודעים על ה מדברים בכלל

ביבי רוצה בחירות
הכל ספין מסריח

אל תתנו לשמאלנים אופציה להגיב כאן .

האם ממשלת גנץ – ביבי ישמרו על הסטטוס קוו או שיחללו את השבת בכל מקום כמו ממשלת הליכוד היוצאת?

תכלס עם גנץ מסכים למתווה מי יהיה ראש ממשלה ראשון?
שקרניהו או גנץ?

כחול לבן רוצים למרוח הכל עד אחרי השימוע הסופי בתיק הצללות ולמסקנות של פרקליט המדינה בתקווה שהפרקליטות תעשה צדק ותכניס את מטורפיהו למעשיהו ועד אז היא לא תחתום על שום מתווה

ביבי אל תתחבר לרשעים . ולשונאי ה'

מה אתה רץ אחריו תן לו לקבל את המנדט מהנשיא וליפול ביחד עם חברו לפיד ושמואל רבינוביץ מהכותל

המתווה חייב להצליח

אתם יכולים לדבר כמה שאתם רוצים אני מאמין שהכל מלמעלה ולא מעניין אותי כלום סומך על הקדוש ברוך הוא

ה יעזור לנו בטוח

מאיפה הפרחים מאחור

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture