צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

נתניהו: "לא מעוניינים בהסלמה – נגן על עצמנו, זה יכול לקחת זמן" • צפו

ראש הממשלה הצהיר אחרי חיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי כי "כל מי שחושב שאפשר לפגוע באזרחינו ולחמוק מידינו הארוכה - טועה". כוכבי: "אין לנו עניין בהסלמה, אך נערכים לכל תרחיש". ראש השב"כ: "הוא התנהג כמבוקש מאז הירי האחרון"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"


צפו בהצהרות ראש הממשלה, הרמטכ"ל וראש השב"כ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לחיסול בכיר מפקדי הג'יהאד האיסלמי הפלסטיני (גא"פ) ברצועת עזה, בהאא' אבו-אלעטא ואמר כי, "צה"ל סיכל את המפקד הבכיר של הג'יהאד האיסלמי ברצועת עזה, בהאא׳ אבו-אלעטא. בשנה האחרונה רב המחבלים הזה היה מחולל הטרור הראשי מן הרצועה. הוא יזם, תכנן וביצע פיגועים רבים. הוא ירה מאות רקטות לעבר יישובי העוטף שסבלם לא נעלם מעינינו. הוא היה בעיצומו של תכנון פיגועים נוספים גם בימים אלה. הוא היה פצצה מתקתקת".

"הפעולה לסיכולו, הומלצה על ידי הרמטכ"ל, ראש השב"כ וראשי גופי הביטחון. היא נדונה בקבינט בשורה של דיונים מעמיקים במשך החודשים האחרונים. ההחלטה הסופית לפעול בדרך הזו, אושרה בקבינט פה אחד לפני עשרה ימים, והקבינט הסמיך אותי להורות על ביצועה במועד שיוצע על ידי צה"ל והשב"כ. צה"ל והשב"כ אכן זיהו מועד, הם זיהו חלון הזדמנויות ייחודי לבצע את הפעולה, בתנאים מיטביים, עם מקסימום סיכויי הצלחה ומינימום פגיעה בבלתי מעורבים. לאור זאת, החלטתי לקבל את המלצתם המשותפת ואישרתי את ביצוע הפעולה".

בהצהרה לתקשורת מהקריה בתל אביב לצידו של הרמטכ"ל וראש השב"כ אמר ראש הממשלה כי, "הנחת היסוד של כל הטרוריסטים זהה. הם חושבים שהם יכולים לפגוע באזרחים, ובאותה העת להסתתר מאחורי אזרחים. אבל הוכחנו שניתן לפגוע במרצחים במינימום נזק לחפים מפשע. כל מי שחושב שאפשר לפגוע באזרחינו ולחמוק מידנו הארוכה – טועה. הוכחנו שאנחנו יכולים לפגוע בדיוק כירורגי בכל מקום שבו יסתתרו המחבלים. מי שיפגע בנו – אנחנו נפגע בו".

"אזרחי ישראל, אני מבקש להישמע בקפדנות להוראות פיקוד העורף, ההוראות הללו מצילות חיים. אל תקחו סיכונים מיותרים. כל מה שצריך לעשות זה פשוט למלא אחר ההוראות הללו. יש לנו כבר ניסיון עשיר בעניין, והדבר הזה חשוב לביטחון של כל אחד ואחת מכם ושל בני משפחותיכם. אני מבקש גם להבהיר: ישראל אינה מעוניינת בהסלמה, אבל נעשה כל מה שיידרש כדי להגן על עצמנו. ואני אומר מראש – זה יכול לקחת זמן. דרוש אורך רוח, דרוש קור רוח. צריך לאפשר לצה"ל לעשות את העבודה", דברי נתניהו.

הרמטכ״ל אביב כוכבי אמר כי, "אבו-אלעטא היה בפועל המפקד הבכיר של הג׳יאהד האיסלמי ברצועת עזה. הוא האיש שאחראי למרבית הפיגועים שיצאו מהרצועה במהלך השנה האחרונה וגם לפני כן. הוא אחראי לאירועי צליפה וירי, הוא אחראי לעשרות רבות של אירועי ירי רקטי. אבו- אלעטא אחראי לירי הרקטי לפני עשרה ימים, הוא אחראי לירי הרקטי במשך יומיים ערב יום הזיכרון, ועוד סדרה ארוכה של פיגועים".

"הוא האיש שבמידה רבה ערער את הביטחון והיציבות בדרום הארץ ובמיוחד בעוטף עזה. הוא האיש שפעל בכל דרך לחבל בניסיונות להרגעה מול החמאס – הרגעה שהוא לא הסכים ולא קיבל אותה. האיש הזה היה ׳פצצה מתקתקת חיה׳ וגם בימים האלו ממש, האחרונים, עבד, עמל ותכנן פיגועים והתכוון להוציא אותם לפועל. ניסינו למנוע את הפעולה שלו בדרכים מגוונות, אך ללא הצלחה, ובנסיבות שנוצרו המלצנו לדרג המדיני לסכל אותו".

רמטכ"ל התייחס לעיתוי ביצוע המבצע ואמר, "היה חלון הזדמנויות שנוצל, למיטב הבנתי היטב, וכך פעלנו. הפעולה הייתה ממוקדת, מדויקת, ולצד זאת אין לנו עניין בהסלמה, אבל אנחנו נערכים להסלמה. אנחנו נערכים מבחינת הגנה אווירית, ימית וקרקעית להמשך ההתקפה שכבר יצאה לדרך, ואם נצטרך נעבור גם לסיכולים".

עוד הדגיש כוכבי, "אני חוזר ואומר, אין לנו עניין להגיע להסלמה, אך אנחנו נערכים להסלמה ולכל תרחיש. אני מבקש לנצל את ההזדמנות וקורא לכל האזרחים לנהוג בדיוק, אבל בדיוק, על פי הוראות פיקוד העורף. ביצוע ההנחיות מציל חיים. עניינו להגן עליכם ולהציל חיים, אבל בידיכם העניין הזה, וכפי שאני רואה ומקבל דיווחים אכן ההתנהגות נכונה ברוב המכריע של המקומות, ואני מעריך את זה ומקווה שזה יימשך. בשעות האחרונות אנחנו מקבלים תגובות וגיבוי מהעם והגיבוי הזה, פשוטו כמשמעו חשוב לנו מאוד לביצוע המשימה".

ראש השב"כ נדב ארגמן הוסיף כי, "בהאא׳ אבו-אלעטא הוא באמת מחולל הטרור המרכזי בשנה האחרונה, מפקד הכוח הצבאי של הג'יהאד האיסלמי בכל הרצועה כולה. הוא האיש שעמל על פיגועים עתידיים, הוא האיש שעומד מאחורי כל הפיגועים או מרבית הפיגועים בשנה האחרונה. הוא לא מקבל את ההסדרה עם חמאס, הוא היה עם מוטיבציות גדולות מאוד, היה – לשמחתנו".

"המבצע הזה יצא אל הפועל והצליח כתוצאה מעבודה מאוד מאומצת של הרבה מאוד אנשים בשירות, באמ"ן, בחיל האוויר ובצה"ל בכלל, בפיקוד הדרום. אפשר להגיע לרמה של המיטה שבה הוא ישן, החדר שבו הוא מתגורר ובו הוא הסתתר, צריך לומר, מדובר באדם שהתנהג כמבוקש מאז ירי הרקטות האחרון ועד הלילה. הוא הסתתר, עבר בין דירות מסתור, ובסופו של דבר הגיע לדירה שבה הוא סוכל הלילה".

"הסיכול הזה התאפשר כתוצאה מעבודת מודיעין מאוד מאומצת, מיכולות מבצעיות מאוד מאוד גבוהות, מדיוק מאוד מאוד גבוה במטרה לפגוע בו ורק בו. במינימום פגיעה בחפים מפשע ובאפקטיביות מקסימלית. הודות למודיעין מצויין ולפעילות מצויינת של חיל האוויר הסיכול הזה צלח היטב. הוכחנו פעם נוספת שאנחנו יודעים להגיע אל כל גורם שינסה לערער את הביטחון של אזרחי ישראל, אני רוצה לברך כמובן את עובדי השירות, את חיילי ולוחמי צה"ל ואת כל מערכת הביטחון על ההצלחה הגדולה".

"אני מקווה שהדבר הזה יאפשר לנו להמשיך ולייצר ביטחון לאורך זמן ברצועת עזה ובכל אזור הדרום. צריך לומר, הסיכול הלילה היה בעיתוי הנכון מבחינה מקצועית – מבצעית, אחרי שהכוכבים הסתדרו ואפשר היה לפגוע בו במקום הנכון ובזמן הנכון", דברי ראש השבת

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חזקים וברוכים!!!
אבל שאלה לי אליכם רה"מ הרמטכ"ל וראש השב"כ…!!!!! מה עם ברוך ה' איפה ברוך פודה ומציל היכן ההודאה לבורא יתברך?!?!?!
מו"ר כ"ק האדמו"ר הרב יאשיהו יוסף פינטו אמר לפני כמה ימים העולם ר-ד-ו-ם אנשים יושנים!!!!!!!!!!
והזמן הזה כך לפני השואה….!!!!!!
אוי ואבוי לנו אם לא נתעורר
לא צהל, לא השבכ, לא ראשים בכירים בממשלה לא אף אחד, לא יוכל להושיעה ממידת הדין אם היא תרצה לרדת לעולם… כאשר הבורא ירצה להשתיק גם את כל גופי הבכירים בצהל, תוך 3 שניות זה יעשה, ותוך 4 שניות צהל ימצא עצמו על הרצפה ח"ו….
אז חבל על הזמן ושח"ו לא נמצא עצמנו בתקופת השואה רחמנא ליצלן תנו תודה והודאה לבורא יתברך

אני התייאשתי מזמן
אתה כותב לקירות מה לעשות

זה יקח זמן, הרבהההההההההההההההההההההה זמן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture