נתניהו: "מנהיגי החרדים אמרו לי להטיל הגבלות – אל תאמינו לפופוליסטים" • צפו

ראש הממשלה פנה הערב לציבור החרדי בסרטון מיוחד ואמר כי "עיר אדומה לא נבחרת לפי התנכלות או לפי החלטה שרירותית". עוד הוסיף: "הציבור החרדי יקר לי מאוד ואתם יודעים כמה אכפת לי גם לימוד התורה וגם מהתפילה, זה דברים שחשובים לי כמו שחשובים לכם"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (ראשון) לזעם החרדי על המגבלות הצפויות בערים האדומות ואמר כי "הקורונה לא מבחינה בין עמים וגם לא בתוך עמים רק שהיא עושה זאת בדרכים שונות". לדבריו, "כיום בישראל ישנן עשרות ערים אדומות, עיר אדומה לא נבחרת לפי התנכלות או לפי החלטה שרירותית. היא נספרת לפי תוצאות מדעיות כמו מספר חולים וקצב התחלואה כרגע זה מורגש בעיקר ביישובים של המגזר הערבי ובמגזר החרדי".

עוד אמר נתניהו: "אני רוצה להביע הערכה למנהיגי הציבור הערבי שבאו ואמרו לי 'ראש הממשלה תטיל עלינו הגבלות' ואת אותה הערכה אני רוצה גם להביע את למנהיגי הציבור החרדי שבאו ואמרו לי את אותו הדבר ובכלל לבני הציבור החרדי שהם ציבור שיקר לי מאוד ואתם יודעים כמה אכפת לי גם לימוד התורה וגם מהתפילה, זה דברים שחשובים לי כמו שחשובים לכם".

עם זאת הדגיש ראש הממשלה: "אנחנו חייבים לנקוט צעדים שמונעים את התפשטות התחלואה בשמחות בחתונות בבתי הספר, אנחנו נעשה את מה שצריך בכדי להגן. אל תקשיבו לפופוליסטים ולמתסיסים, נעשה את מה שצריך להגן עליכם ועל כלל אזרחי ישראל".

דבריו של נתניהו מגיעים על רקע המתווה המסתמן עם החרדים לפי ההצעה, עוצר לילי יוכרז בכ-40 ערים אדומות כל יום מ-19:00 עד 05:00. כמו כן, באותן רשויות ייסגרו מוסדות החינוך ועסקים שאינם חיוניים ייסגרו גם הם מ-19:00. המתווה מובא לאישור השרים לאחר דיון שערך נתניהו עם שר הבריאות יולי אדלשטיין והשרים החרדים אריה דרעי ויעקב ליצמן.

על פי הדיווח של ירון אברהם, ליצמן אמר לאש הממשלה: "לא נוכל להחזיק את הציבור שלנו, הסגר טיפשי. אנחנו רוצים כללים אחרים והגבלות שיתאימו לאוכלוסייה החרדית". בפגישה, שבה השתתפו גם ח"כ משה גפני, שר המדע יזהר שי וראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן שבת, נאמר לראשי הסיעות החרדיות כי "ייבדקו חלופות לסגר" וכי הם יעודכנו.

ב'ווינט' דווח כי רוב הדיון עסק במשבר האמון שנוצר בין הציבור החרדי לממשלה. "אי אפשר לנקוט שום צעד או מהלך לפני שמחזירים את האמון שאבד. איך נסביר לציבור שלנו למה אפשר לקיים הפגנות המוניות ותפילות בחוץ אסור? איך נסביר את הסגר?", צוטטו הנציגים החרדים. הם הוספיו כי "הציבור שלנו טרם התאושש מהסגר הראשון, הן מבחינה נפשית, בריאותית וכלכלית".

בכיר במשרד הבריאות שצוטט ב'ווינט' אמר כי "אם הערב הזה יסתיים ללא החלטה מסוימת, אין טעם שפרופ' גמזו ימשיך בתפקידו ואין שום ערך לתוכנית שלו. מה המשמעות של התוכנית הזו אם האור האדום לא נדלק אף פעם?". ב'חדשות 122' צוטט ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו אומר למקורביו כי "אם לא אקבל את הכלים להוריד את התחלואה – אין לי מה לעשות בתפקיד".

על פי גורם המעורה בתכני הדיון שצוטט ב'וואלה', דרעי וליצמן אמרו לראש הממשלה כי אין הצדקה להטלת סגר על ערים אדומות, אם ייתכן שיוטל סגר כללי. "הציבור החרדי לא ישתף פעולה עם סגר בערים אדומות", אמר ליצמן לנתניהו בפגישה. ביום חמישי הקרוב יתכנס קבינט הקורונה, ובו צפויים השרים לדון באפשרות של הטלת סגר כללי בכל המדינה.

שר האנרגיה יובל שטייניץ הגיב להחלטה לדחות את הדיון בנושא הסגר ואמר: "החשבון פשוט. 3,000 מאומתי קורונה ביום, זה יותר ממיליון חולים בשנה. מי שהגיע למקום הראשון במספר הנדבקים, יגיע תוך מספר חודשים לאחד המקומות הראשונים בכמות החולים הקשים ואף במספר המתים. לכן, אין מנוס מסגר כללי ומצעדים מידיים וחריפים, שהם הדרך היחידה להקטין דרמטית את מספר החולים".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שחקן גרוע שקרן וצבוע

משום מה הוא נראה על הפנים….
מסתבר שכמה שהוא דורך עלינו, הוא יודע אבל טוב טוב שבלעדינו אין לו זכות קיום כראש ממשלה….

בדקנו ואף מנהיג לא אמר לך
אתה ביבי מרמה את הציבור
אתה שונא חרדים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture