נתניהו: נעביר את עמונה 100 מטר, אך הם יוכלו להישאר במקום

בפתח ישיבת סיעת הליכוד התייחס ראש הממשלה לפינוי הצפוי של היישוב עמונה, ביקש שוב מהשרים לנהוג באיפוק ולמרבה ההפתעה ענה לשאלות עיתונאים באומרו כי אין להשתיק את התקשורת • "התקשורת בישראל, אין חופשית ממנה בעולם"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח הבוקר את דבריו בפתח ישיבת סיעת הליכוד בעקיצה לעבר מתנגדיו הפוליטיים. "אני מגיע עכשיו מישיבת ראשי הקואליציה. אני מבקש להתנצל בפני כל מי שטיפח תקוות. הקואליציה חזקה, יציבה, היא מצליחה לצלוח מכשולים, לגבור על כל מעצור ומיצר כמקובל במקומותינו".

בהתייחסות לעמונה אמר ראש הממשלה כי "אנחנו עובדים קשה מאוד כדי למצוא פתרון לעמונה. אני, ואני חושב שכולם כאן, מבינים את המצוקה של התושבים וגם מעריכים את המסירות של התושבים. הפתרון שאנחנו בוחנים ומתכוונים גם להציע יאפשר לתושבים לאפשר על ההר, להישאר גם כקהילה, זה נכון, הם יצטרכו גם לזוז כמה עשרות מטרים, או 100-180 מטרים, אבל יוכלו להישאר במקום. זו בשורה מאוד חשובה. השקענו בזה מאמץ גדול מאוד ואני חושב שהוא יכול לשאת פרי.

"מעבר לעמונה, יש "עמונות", שאלה של הישנות המקרים האלה בהיקפים גדולים. זו שאלה שמאוד מטרידה אותנו כי ההתיישבות יקרה לנו. לכן אנחנו מחפשים, ואני חושב שגם כאן אנחנו מוצאים פתרונות שלא היו עד היום ושהם כולם במסגרת החוק, על מנת לפתור את הבעיה הזאת גם כן.

נתניהו פנה שוב לשרים וחברי הכנסת: אני רוצה לחזור על משהו שאמרתי אתמול בישיבת הממשלה: אנחנו מצויים בתקופה רגישה מאוד מבחינה מדינית. אני מבקש לכן, מכל ראשי הקואליציה, והפניתי את זה גם לסיעות האחרות אבל בראש ובראשונה אני מפנה את זה לשרים ולחברי הכנסת של המפלגה שלי, הליכוד, לנהוג באיפוק ולגלות אחריות לאומית ובייחוד בעת הזאת. אני אומר את זה לטובת ההתיישבות ולטובת מדינת ישראל.

"אתמול הצהיר סגן נשיא ארה"ב הנבחר, מייק פנס: "שהעולם ידע דבר אחד, אמריקה של הנשיא דונלד טראמפ עומדת לצידה של ישראל". אני מאוד מעריך את הדברים הללו. סגן הנשיא גם סיפר, ואני מאשר את הדברים שהוא אמר, שמאז הבחירות היו לנו שיחות מצוינות, גם עם הנשיא הנבחר טראמפ וגם עם סגן הנשיא הנבחר מייק פנס. מאז אנחנו המשכנו לקיים קשר של הדרג המקצועי שלנו יחד עם הדרג המקצועי של הממשל הנכנס, וכפי שאמר סגן הנשיא – נמשיך לבנות את הקשר הזה.

"אני מבהיר שוב, כיוון שיש לנו הרבה מאוד קשרים שהולכים ונפתחים עכשיו עם מדינות ומעצמות אסיה, עם מדינות אפריקה, עם מדינות אמריקה הלטינית ומדינות בכל העולם – הברית עם ארה"ב היא הברית החשובה ביותר, אין בלתה כי היא שונה מהבריתות האחרות שמבוססות הרבה פעמים על מארג של אינטרסים שהולכים ונבנים. הברית הזאת מושתת על ערכים משותפים, עמוקים מאוד, שמתבטאים בתמיכה הולכת וגוברת של הציבור האמריקאי בישראל לאורך השנים, כולל בשנה האחרונה. אני מברך על כך ואני מברך על הדברים שנאמרו כאן".

נתניהו ביקש: אל תשתיקו את התקשורת

בדרך כלל, מסרב ראש הממשלה בנימין נתניהו להגיב לשאלותיהם של העיתונאים הנמצאים במקום. היום, כאשר סיים נתניהו את דבריו והעיתונאים פתחו בשאלותיהם, החלו הסדרנים להוציא אותם מהחדר אך ראש הממשלה מנע זאת מהם באומרו כי אין להשתיק את התקשורת.

במענה לשאלה אמר: "אני אגיד לך מה אמרתי בפורום סבן. כיוון שהיה שם מושב שהוקדש לשאלה האם התקשורת עדיין חופשית במדינת ישראל, אמרתי שהשאלה באמת חשובה וצריך לבדוק אותה. אז פתחתי את ערוץ 10 וראיתי, אתה יודע, הכל "פרו ביבי". אתה פותח את החדשות, "פרו ביבי". אתה פותח את הסאטירה, את הרכילות, את המגזין, תומכים לא רק בי – תומכים ברעייתי, בילדיי, תמיכה גורפת! אמרתי, אולי זה ייחודי. בואו נבדוק. פתחתי את ערוץ 2, אותו הדבר, "פרו ביבי". אולפן שישי, יש שם חמישה פאנליסטים, אולי אחד יהיה נגדי? כולם איתי! "פרו ביבי". אחר כך אני פותח את הערוצים האחרים, את הרדיו, את גלי צה"ל, קול ישראל, "פרו ביבי" כל הזמן. זה מתחיל להיות מביך", אמר נתניהו בציניות.

"אז אני רוצה לומר משהו, ואמרתי את זה גם אתמול בפורום סבן: התקשורת בישראל, אין חופשית ממנה בעולם. התקשורת בישראל תוקפת את ראש הממשלה המכהן בדמוקרטיה שנקראית ישראל יותר מכל תקשורת אחרת בעולם. אבל זו זכותה. זכותם של האנשים להביע את דעתם, הם יכולים להגיד מה שהם רוצים. אבל חופש הדיבור אינו שמור רק לעיתונאים. חופש הדיבור שמור לכל אזרח וגם לראש הממשלה, וזכותו לבקר את התקשורת על המגמתיות שיש לכמה גורמים מרכזיים שם בכיסוי נגד משפחתי ונגדי, בשקרים שהם מפיצים, בכל מיני סילופים וכו'. זכותם של אזרחים לבקר את התקשורת, כפי שעשיתי עכשיו ואמשיך לעשות את זה, במדינת ישראל החופשית".

צפו בדברי נתניהו בנושא בפני פורום סבן:

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ביבי בל הכבוד לך

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture