צילום: פלאש 90

נתניהו: "החקירות לא פוגעות בי; אמשיך בתפקיד עוד שנים רבות"

בראיון שעניק לערוץ 20 סקר רה"מ בהרחבה את ההתפתחויות המדאיגות בגבול הצפוני, הציג את הפעולות של ישראל בענין והתייחס גם לאנטישמיות הגוברת בארה"ב • וגם: "פירוש רש"י הראשון שהודפס" - צפו במתנה המרגשת שהעניק לו נשיא רוסיה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

לאחר פגישתו עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, העניק ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ראיון נרחב לערוץ 20, במהלכו התייחס לסוגיות שונות שעל סדר היום הציבורי – לרבות כאלו הנוגעות אליו באופן אישי.

על החקירות: הן לא פוגעות בי, אני פועל היטב. אני לא אגיד לך שזה נעים אבל אני מסוגל מגיל צעיר מאד לנקוט בכמה פעולות במקביל ואני מסוגל לשמור על ההתמקדות, על הדבר העיקרי בעיני זה שמירה על מדינת ישראל. אני עושה את זה, אני לא רוצה להגיד סביב השעון כי אני ישן כמה שעות בלילה אבל פחות או יותר חוץ מזה אני עושה את זה כל הזמן ואמשיך לעשות את זה, להערכתי עוד שנים רבות".

על אירועי וירג'יניה: "אני לא רוצה להיכנס לוויכוח הפנימי בארצות הברית, אבל אני יכול להגיד בצורה חד משמעית: זה לא דבר של מה בכך שאנשים הולכים עם סיסמאות נאציות, ניאו נאציות. מדברים על כך שהם רוצים להחליף את היהודים או 'היהודים לא יחליפו אותנו', כל מיני אמירות אנטישמיות וגזעניות, אני חושב שזה דבר חמור. אני אמרתי וכמובן שהתקשורת שלנו לא בדיוק כיסתה את זה, אמרתי שהאנשים האלה צריכים לזחול חזרה מתחת לאבן שהם יצאו ממנה. אני בדרך כלל בורר את מילותיי בקפידה, אבל זו אמירה מאד חריפה. זה כמובן לא כוסה ונתנו לזה כל מיני פרשנויות לא רלוונטיות. אנטישמיות וניאו-נאציזם זה דבר חמור בכל מקום שהוא מופיע: באירופה או במזרח התיכון או בארצות הברית, וזו ההתייחסות שלנו.

על הבקשה שהגיש לביהמ"ש למנוע את פרסום השיחות עם בכירי 'ישראל היום': "אני מוכן למסור את מה שהם רוצים, אין לי מה להסתיר", הבהיר נתניהו. עם זאת, דורש כאמור רה"מ לערוך דיון מורחב בסוגיה. "איפה אתה נעצר? גם שופטים יחשפו את השיחות שלהם עם עיתונאים, גם עיתונאים יחשפו את השיחות שלהם עם פוליטיקאים וחברי כנסת? יש את הרעיון של פרטיות מצד אחד וחופש עיתונות מצד שני וגם כשרוצים לתקוף ראש ממשלה מסוים, אני לא יודע מי זה, כדאי לחשוב על העקרונות ששומרים על הדמוקרטיה שלנו, כדאי שנשמור על העקרונות הללו".

על המצב בסוריה: "יש כאן שינוי עצום בשבועות האחרונים. במשך שש שנים מתנהלת מלחמה פנימית. לא פה, בגבולנו הצפוני. מן הרגע שהנשיא פוטין החליט להכניס עוד כוחות, צבא רוסיה בעיקר חיל אוויר כוחות קרקע חיל אוויר לסוריה, אני נפגשתי איתו מיד. קבענו כללים, קודם כול כיצד להבטיח שלא נתנגש אחד בשני, הכוחות של צה"ל והכוחות של צבא רוסיה, וזה הצליח. קבענו גם מעת לעת לראות מה אנחנו עושים לאור המצב. המצב ביסודו לא השתנה. בשבועות האחרונים הוא השתנה.

זאת אומרת יש כאן צפי מבורך של ניצחון בינ"ל על דאעש בסוריה, זה דבר טוב. מה שלא טוב הוא שאיראן נכנסת בצורה פעילה, ברורה, שיטתית מכל מקום שדאעש יוצא ממנו. איראן לא מסתירה את העובדה שהיא מתכוונת להביא הנה צבא, כוחות אוויריים, כוחות יבשתיים, כוחות ימיים ואחת המטרות הראשיות שלה זה לנהל את המלחמה נגד ישראל – שאותה היא מצהירה שהיא מתכוונת להשמיד. אז ברור שזה שינוי, שינוי לנו, שינוי שגם מאיים על מדינות אחרות באיזור, שינוי לדעתי מאיים על העולם כולו. חשבתי שנכון לבוא הנה ולהגיד לו 'לאור המצב הזה שמשתנה בבת אחת, ראוי שאני אבהיר לך (נשיא סוריה. ב.ב.)את החומרה בה אנחנו רואים את המצב ומה אנחנו מתכוונים לעשות בנידון'.

שלחתי משלחת של אנשי הביטחון שלנו, ראש המוסד, נציג המועצה לביטחון לאומי ואחרים, וראש אמ"ן, למועצה לביטחון לאומי האמריקנית, כדי להבהיר את מה שאמרתי כאן ברוסיה קודם כל לארצות הברית. אני חושב שהיה קשב רב למה שאמרנו, אני חושב שגם הבנה. זה חשוב, זה תהליך. אני מזהה את המצב שמשתנה, קבענו את העמדות שלנו בדיונים פנימיים שלנו, ואת זה אנחנו קודם כל מעבירים לידיעת והבנת שתי המעצמות הגדולות בעולם. קודם כל, שיבינו, שמעורבות כאן, רוסיה וארה"ב כמובן, היא בעלת ברית ותיקה שלנו. אני חושב שזה חשוב. התהליך הזה הוא תהליך מאוד שיטתי".

והיתה גם מתנה, מרגשת במיוחד, שהוא קיבל מנשיא סוריה. צפו באדיבות ערוץ 20

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שוב פעם יש לו את השחור הזה על החליפה, מה זה ???

נשיא רוסיה ולא נשיא סוריה

מיקרפון

לסופרמרקט: השחור? אתה מתכוון למכשיר ההקלטה שעל הדש? אז כדאי גם שתתעדכן- השנה היא תשעז (הולכת להסתיים) ביבי רה"מ. ובן גוריון נפטר כבר……

יש מקום לחקירה חדשה, ראש הממשלה קיבל ספר עם כריכת עור,
שוחד ממדרגה ראשונה!

נא להעלות את כל הראיון.
הוא תמיד מרתק

יאללללללה שילך הביתה .
הגיע הזמן לראש ממשלה צעיר ורענן.

החקירות פוגעות ופוגעות בו קשה !!!
ביבי לא נמשך למלוכה וכמו שביבי אמר ראש ממשלה ששקוע בחקירות אין זכות מוסרית
להמשיך בתפקיד !!! שילך הביתה דיי
אגב הוא לא ילך לא לעמונה ולא לדימונה
הוא ילך לקיסריה ! בקיצור הוא לא משלנו !!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture