Hadas Parush/FLASH90

ראש הממשלה: "הפיגוע הרצחני – תוצאה של הסתה שיטתית של הרש"פ"

נתניהו קרא בפתח ישיבת הממשלה לאבו מאזן לגנות את הפיגוע בהר אדר ולא להצדיק אותו. על רקע הקריאות לשלול את היתרי העבודה של הפלסטינים בישראל עדכן ראש הממשלה כי שוללים עכשיו את כל היתרי העבודה מהמשפחה המורחבת של המחבל

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה לפיגוע הקשה הבוקר בהר אדר ואמר: "זהו בוקר קשה עם שלושה ישראלים שנרצחו על ידי בן עוולה. בשם הממשלה כולה, בשם העם כולו, אני שולח תנחומים למשפחות ההרוגים. הבענו כמובן איחולים להחלמה מהירה לרבש"צ היישוב שנפצע.

לדברי נתניהו, "אנחנו עדיין חוקרים את האירוע, וגם את ההשלכות שלו, אבל כמה דברים אנחנו יכולים להגיד עכשיו בוודאות. אחד – בית המחבל ייהרס. שניים – צה"ל כבר הטיל כתר על הכפר. שלוש – שוללים עכשיו את כל היתרי העבודה של המשפחה המורחבת של אותו מחבל.

ראש הממשלה האשים: "הפיגוע הרצחני הזה הוא תוצאה בין השאר של הסתה שיטתית של הרש"פ וגם גורמים אחרים, ואני מצפה שאבו מאזן יגנה את הפיגוע ולא ינסה להצדיק אותו". לסיום אמר, "כוחות הביטחון ימשיכו לפעול נגד ההסתה והטרור כפי שהם עושים מדי יום וגם מדי לילה, ואנחנו כמובן נסיים את חקירת האירוע ונדון יחד בצעדים הבאים".

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר היום: "הרשות הפלסטינית ממשיכה להסית לרצח יהודים ולהלל ולשבח רוצחים, וזו סיבה מרכזית שאווירת ההסתה באמצעי התקשורת וברשתות החברתיות, מובילה לפיגועי טרור נגד אזרחי מדינת ישראל. אין כל הבדל בין הטרור הפלסטיני, המוזן ומתודלק באופן ממוסד, לבין הטרור האסלאמי הקיצוני, המוציא לפועל פיגועים באירופה ובמקומות אחרים בעולם. לפני שמדברים על משא ומתן כלשהו, על העולם לדרוש מהרשות הפלסטינית לעצור את ההסתה וליבוי הטרור".

מוקדם יותר היום, קרא יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, לשלול היתרי עבודה מפלסטינים. "יש לעצור מיידית את כניסת הפלסטינים לשטח ישראל. הטרור הפלסטיני מנצל את הרצון הטוב שלנו כדי לרצוח ישראלים. יש לבחון מחדש את מדיניות היתרי הכניסה לישראל ולהבין כי אין טעם במו"מ מדיני לצרכי מס שפתיים עם מי שמבקש להשמידנו".

"אבו מאזן מסית באו"ם נגד ישראל ומחבל פלשתיני רוצח שלושה ישראלים ופוצע אחד", כך אמר שר המודיעין, ישראל כץ בתגובה לפיגוע הקשה שאירע הבוקר בכניסה לישוב הר אדר. השר כץ הדגיש כי לעובדה שהמחבל ניצל את כניסת הפועלים הפלשתינים לעבודה בישראל, כדי לבצע פיגוע, תהיינה השלכות קשות לכל הקשור ליכולת להעסיק פלשתינים ולהקל על תנאי המעבר.

שר המדע אופיר אקוניס אמר כי "הפיגוע הוא תוצאה ישירה של נאום ההסתה השקרי של אבו מאזן באו"ם. באופן קבוע, זמן קצר אחרי דברי הבלע שלו – הטרור הפלשתיני מרים את ראשו. באופן לא מפתיע, בעוד ישנם ניסיונות לחדש את המו"מ המדיני, החיות הדו רגליות של הטרור הפלשתיני מגיבים ברצח וזוהי הוכחה נוספת שאין פרטנר, ושכל דיבור על מדינה פלשתינית מגביר את הטרור".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture