נתניהו פרדו | צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

ראש המוסד לשעבר: "שקלתי להתפטר בשל דרישת נתניהו להיערך לתקיפה באיראן"

ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו אמר אמש כי שקל להתפטר בעקבות החלטתו של נתניהו להורות על הכנת הצבא לתקיפה אפשרית באיראן בהתראה של 15 יום בלבד. פרדו גם פנה ליועמ"ש לברר עם ההוראה חוקית. "לראש ממשלה אסור לכהן יותר משתי קדנציות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש המו8סד לשעבר תמיר פרדו חשף אתמול במהלך ראיון לתכנית 'עובדה' ב'קשת' כי שקל להתפטר במהלך כהונתו בעקבות החלטתו של נתניהו להורות על הכנת הצבא לתקיפה אפשרית באיראן בהתראה של 15 יום בלבד. במסגרת זו, פנה גם פרדו ליועץ המשפטי לממשלה על מנת לבדוק את חוקיות הפקודה, שהונחתה בשנת 2011 על מערכת הביטחון. "כשהוא אומר לך 'תיכנס לתהליך של ספירה לאחור', אתה מבין שהוא לא משחק איתך משחקים", הסביר פרדו.

לדבריו, במהלך 2011 ישראל הייתה קרובה מאי פעם לתקיפה באיראן. באותה שנה נתן ראש הממשלה בנימין נתניהו הוראה לראש המוסד פרדו ולרמטכ"ל בני גנץ להיערך לפ'+15, כלומר – לדרוך את מערכת הביטחון, כך שתהיה מוכנה לתקיפה באיראן בתוך 15 יום מרגע הפקודה.

להיערך לתקיפה באיראן בתוך 15 יום: הדרמה שהתחוללה ב-2011 נחשפת

כשנשאל אם האמין שהתקיפה אכן תקרה, השיב ראש המוסד לשעבר: "זה לא משהו שמותר לעשות ולהשתמש בו בשביל לתרגל. זאת אומרת אם מישהו עושה את זה יש לזה שתי תכליות – תכלית אחת זה אכן שהוא מתכוון, ואפשרות שנייה זה שהוא מאותת. מישהו שם בחוץ יידע מזה. יכול להיות שגם מישהו מארצות הברית יידע מזה בצורה כזו או אחרת, וזה יניע אותו לעשות משהו. (אבל) בדברים האלה צריך להאמין לאנשים, זה הקברניטים שלך. אז כשהוא אומר לך תיכנס לתהליך של ספירה לאחור, אתה מבין שהוא לא משחק איתך משחקים. לדברים האלה יש משמעויות אדירות".

בכיר המודיעין לשעבר, שנכנס לתפקידו באותה עת, החליט בצעד חריג לבדוק אם רה"מ מוסמך בכלל לתת הנחייה שעלולה לדרדר את ישראל למלחמה. "עשיתי בירורים מכל מה שיכולתי לעשות. בדקתי עם ראשי מוסד קודמים, בדקתי החל מחקה (יצחק חופי) שהיה ראש המוסד, ועד מאיר דגן ועד בכלל. בדקתי עם יועצים משפטיים. התייעצתי עם כל מי שיכולתי להתייעץ בשביל להבין מי מוסמך לתת הנחיות בכל נושא של פתיחה במלחמה". כמו כן, במסגרת ההתייעצות חסרת התקדים הזו, כאמור, פנה גם ליועץ המשפטי לממשלה.

פרדו אף חשף כי בשלב מסוים לנתניהו נודע על הבירור שעשה. "בסוף אם אני מקבל פקודה, ואם אני מקבל הוראה מראש הממשלה אני אמור לבצע אותה, אני צריך להיות בטוח שאם חס וחלילה יקרה משהו לא תקין. אפילו אם הפעולה ייכשל, שלא ייווצר מצב שאני ביצעתי פעולה לא חוקית", הסביר פרדו.

כשנשאל האם לדעתו תקיפה באיראן היא כמו החלטה על פתיחה במלחמה, השיב: "חד וחלק". בסופו של דבר, על רקע התנגדותם של הרמטכ"ל וראש המוסד, נסוג ראש הממשלה בפעם הזו מכוונתו לדרוך את המערכת, אולם פרדו מגלה כי בשלב מסוים כבר שקל להתפטר מתפקידו: "כשדרג מדיני נותן הנחיה, יש לך שתי אפשרויות – אפשרות אחת זה לבצע, ואפשרות אחרת זה לשים את המפתחות. טוב שלא הגעתי לנקודת ההחלטה הזאת… לא שזה לא עבר לי בראש".

"לראש ממשלה אסור לכהן יותר משתי קדנציות"

"אני חושב שהשגיאה הכי גדולה של בנימין נתניהו היא העובדה שמה שהוא לא דבק במה שאמר פעם כשהוא הפך להיות ראש ממשלה. לראש ממשלה אסור לכהן יותר משתי קדנציות לא בגלל שהוא טוב או רע אלא בגלל שלכוח הזה צריך לשים גבול", אמר פרדו.

ראש המוסד לשעבר הוסיף: "אני בן 65, שירתתי את מדינת ישראל בכיף מגיל 18 ועד הגיל הזה. מעל ארבעה עשורים של שירות, כשאני התבטאתי, במעט פעמים שיצא לי, ראיתי את כמות הרפש שנזרקה עלי ואת כמות הרפש שנזרקה על עמיתי לשעבר בתוך המערכת. זה לא רק טוקבקים, זה הרבה מעבר לכך. מה שקורה בשנים האחרונות במדינת ישראל זה שלילת הלגיטימציה לחשוב אחרת. אם אתה לא חושב ומתבטא כפי שראש הממשלה מתבטא באותו רגע אז אתה עובר צד. אתה עובר לצד של הבוגדים, עוכרי המדינה".

דיווח: נתניהו ביקש מראש השב"כ להאזין לרמטכ"ל ולראש המוסד

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הצעה לתמיד פרדו
אתה יכול להצטרף ל'רן בן הבקר' ולהצטרף למפלגת 'יש עתיד'
ואז יהיה להם גם 'בן הבקר' וגם 'פרדו'
ואתה יכול גם להצטרף למפלגת מר"צ שמתאימה לך מאוד
ואין לשלול גם הצטרפות לגדעון לוי למפלגה המותפת

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture