צילומים: יונתן זינדל ודוד כהן/ פלאש 90

מירושלים ועד צפת: הסיבוב השני לראשות העיר • עדכונים שוטפים

שעה לסגירת הקלפיות: המועמדים במירוץ נגד השעון להביא את תומכיהם לקלפיות • אחוז ההצבעה בירושלים עומד על 25%, כשהשכונות החרדיות מובילות • בצפת: 45% הצבעה עד כה • דיווחים ועדכונים שוטפים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

עדכונים שוטפים מפתיחת הקלפיות ועד לתוצאות האמת.

הסיבוב השני: תיעוד החגיגה הדמוקרטית

20:50 – בשורות רעות למשה ליאון: מספר המצביעים חצה את רף המאתיים אלף.

21:20 – יהירות? מפלגתו של ברקוביץ לאתר ׳כל העיר׳: חסרים לנו עוד 12.000 מצביעים נוספים כדי לנצח.

21:00 – החל מהשעה 22:00 ועד לתוצאות האמת – שידור חי מהאולפן המיוחד של 'קול חי' עם מיטב הפרשנים והעיתונאים.
20:30 – שעה וחצי לסגירת הקלפיות: המתח לשיא. עופר ברקוביץ ומשה ליאון במירוץ נגד השעון להביא מצביעים לקלפיות. שני הצדדים משדרים לחץ וחוסר שביעות רצון במטרה "להעיר את השטח".

20:00 – אחוז ההצבעה בירושלים עומד על 25%.

19:45 – העיתונאי והפרשן הפוליטי עמית סגל: "‏בירושלים נכון לשבע וחצי: 153,000 מצביעים. ההנחה במטות מדברת על 220,000 קולות כקו פרשת המים. יותר מזה – ברקוביץ לוקח לכאורה, פחות מזה – ליאון"

19:30 – אחוז הצבעה נכון לעכשיו: בירושלים 16% בצפת 45%. אחוז ההצבעה הארצי: 28.

18:00 – אחוז ההצבעה בירושלים: 15.74

17:00 – נכון לשעה 16:00: 14.43% הצבעה בירושלים, לא כולל את מזרח העיר. אחוז ההצבעה בארצי 11%.

15:50 – שיעור ההצבעה הארצי במסגרת הסבב השני בבחירות המקומיות עמד נכון לשעה 15:00 על כ-7%. הקלפיות ב-54 הרשויות שבהן נערך סיבוב שני ייסגרו הערב בשעה 22:00.

15:40 – נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו הגיעו לממש את זכות הבחירה לרשויות המקומיות הבוקר בבית הספר ״יפה נוף״ בירושלים. מיד בתום ההצבעה, קרא הנשיא לכל התושבים לממש את זכותם ולהצביע. הנשיא אמר: "זה סיבוב שני ואין יום שבתון, ובכל זאת צאו להצביע ולהשפיע".

15:30 – נחמן גלבך במסר לתושבי צפת: "מניתוח של הנתונים, יש לנו סיכוי גבוה לנצח. אל תתנו לספקנות להוביל אתכם – צאו עכשיו להצביע. כל קול קובע".

15:15- עופר ברקוביץ ב'ערוץ 13': ״יש לי תומכים גם חילונים, גם מסורתיים וגם חרדים. יש אלפי מתנדבים שיוציאו אנשים לקלפיות. אני מאוד מקווה שבגלל המצב הבטחוני בדרום לא תיהיה ירידה באחוזי ההצבעה״.

14:50 – מתקפת הודעות למצביעים ברמת גן לפיהם דרעי והרב ניסן קוראים להצביע לכרמל שאמה לאחר שהתחייב לסגור את העיר בשבת. לשכת דרעי בתגובה: נועד אך ורק לפגוע בשאמה. תוכן האסמס שקרי, מוציא דיבה ונבחן משפטית כיצד לפעול.

14:40 – גורמים בסביבת ליאון על תמיכת הגר"מ מזוז: ליאון התחייב ליו"ר יחד אלי ישי כי ידאג ויפעל למען שמירת השבת בעיר ככל יכולתו.

14:15 – ‏משה ליאון ורעייתו הצביעו כעת בקלפי הסמוך לביתם. ליאון אחרי ההצבעה: "ליבי עם תושבי הדרום. מקווה בע"ה שהחל מהלילה נשמור על אחדות של כולם, שכולם יבואו איתי לקואליציה. אנחנו זקוקים לאחדות בירושלים".

14:10 – עם פתיחת הקלפיות – נשיא מועצת חכמי התורה מרן חכם שלום כהן הצביע בדקות האחרונות בקלפי ברובע היהודי בירושלים.

14:00 – ‏עופר ברקוביץ הצביע בנחלאות ואמר: "חוששים מאוד מנושא הזיופים. יש התרעות על אוטובוסים שהוזמנו כדי ליצור עומסים על הקלפיות. שכרנו חברת חקירות ואנשים סמויים, חילונים וחרדים יסתובבו מטעמנו בקלפיות. מצפה ממחוז ירושלים במשטרה להיערכות שיא כנגד אנשי ליאון שחוששים כרגע מהפסד" ‎.

13:50 – משה ליאון ל'קול ברמה': "אנשיי נמצאים בכל הקלפיות ואנחנו פועלים עם כל הכוח. אני נמצא חזק על הסוס ומאד בטוח שננצח. אני מייצג יותר את עמדות אגודת ישראל מאשר ברקוביץ. וגם במצב הזה אני אנצח. אני לרגע לא שאנן יש דריכות רבה אצל כל התומכים שלי וכולם עושים מאמץ ותהיה הסתערות רבתי על הקלפיות ובערב ננצח. שאלת התמיכה בי למועצה לא רלוונטית, זה לא אומר שאין לי תמיכה בשטח, מה שחשוב זו התמיכה במועצה והצלחתי לאחד את כל הסיעות סביבי".

13:40 – המועמד עופר ברקוביץ ל'קול ברמה': "התחלנו את הבחירות לפני חצי שעה, אני פחות מכיר שהגיעו מתנדבים מחוץ לעיר יש לנו 1500 מתנדבים ברחבי העיר. אני נולדתי וגדלתי בירושלים התנועה שלי זה אנשים שבאו לעשות טוב בירושלים. אנחנו נשמור על הסטטוס קוו, אני רואה ערך בפרהסיה,ירושלים היא לא תל אביב. יוסי דייטש הוא יהיה הכתובת הראשונה שאפנה אליה אבל נשב עם כולם בקואליציה רחבה".

13:10 – עורך דינו של עופר ברקוביץ פנה למשה ליאון לפני נקיטת הליכים משפטיים. לטענתו, ליאון נמצא בבניין העירייה ומשדל אנשים להצביע עבורו, בניגוד לחוק.

13:10 – נפתחו קלפיות הסיבוב השני בבחירות המקומיות: כמעט שני מיליון מצביעים בעלי זכות הצבעה ב-54 מועצות מקומיות. הבחירות במועצה האזורית חוף אשקלון נדחו בגלל המצב הביטחוני.

עדכוני הבוקר

נפתחו הקלפיות להצבעה בערים ירושלים, צפת, ראשון לציון ובעוד 51 רשויות מקומיות נוספות, בהם לא זכה אף מתמודד ב-40% מהקולות בסיבוב ראשון – שהתקיים לפני שבועיים.

לצד הבחירות שהתקיימו, אמש החליט שר הפנים אריה דרעי, לאחר הערכת מצב עם מפקד פיקוד העורף – אלוף תמיר ידעי, לדחות את הסיבוב השני בבחירות לראשות המועצה האזורית חוף אשקלון, זאת בעקבות המתיחות השוררות באזור זה בעקבות מטח טילים נרחב מכיוון רצועת עזה. בבחירות אלו היו אמורים להאבק על קול הבוחר המתמודדים דודי סעדה ממבקיעים ואיתמר רביבו מבאר גנים, לאחר שבסיבוב הראשון הצליחו להדיח את ראש המועצה המכהן, יאיר פרג'ון.

"החלטתי לדחות את הבחירות בחוף אשקלון כי ביטחון התושבים הוא החשוב ביותר. לא ניתן לקיים בחירות כשהתושבים לא יכולים לעזוב את אזור המתחמים המוגנים, המקלטים והממ"דים. הבחירות ידחו לימים שקטים יותר", אמר שר הפנים אריה דרעי.

הזירה הירושלמית

ראשית נפתח בעתירה שהוגשה לבג"צ על ידי התנועה לאיכות השלטון, שהבוקר נדחתה על הסף על ידי הבג"צ. כזכור, בתנועה עתרו לבית המשפט העליון, בשאלה מדוע לא נשללו סמכויותיו של שר הפנים אריה דרעי, בנוגע לבחירות בירושלים, בעקבות מעורבותו שם.

בניסיון של הרגע האחרון ולאחר שבמועצת גדולי התורה של אגודת ישראל הוחלט כי בסבב השני של הבחירות בירושלים, ינקטו ב'שב ואל תעשה', המועמד הנתמך על ידי רוב הציבור החרדי, משה ליאון, פנה לציבור החסידי בסרטון מיוחד ואמר להם: "חברי אנשי אגודה שלום וברכה. זכיתי לבקר בביתם של הרבעס והאדמו"רים. זכיתי בברכתם. אל תאמינו למה שמספרים לכם. אגודת ישראל תהיה שותפה בכירה בקואליציה שלי. בנימה אישית חשוב לי שתדעו, לא בגללי אין הסכם, מחר ובכל יום, כשנלמד יחד דף יומי, נבין שאנחנו עומדים יחד מאחורי הסטנדר". בסוף הסרטון הוא פנה ביידיש ואמר: אין בין פין אינזערע – אוהב אתכם".

במפלגת בני תורה (המזוהה עם הפלג הירושלמי) נקטו בעמדה דומה, אך מעט חריפה יותר, כאשר הבוקר התפרסם בעמוד הראשי בביטאונם הרשמי – 'הפלס', הוראת מנהיגיהם ולפיו חובה לפעול ולמנוע את בחירתו ל המועמד משה ליאון לראשות העיר, כשהוראה מפורת על תמיכה במועמ עופר ברקוביץ לא מוזכרת.

"כאשר ידוע כבר הורו רבותינו כי חובה להשתתף בבחירות לרשויות שהרבה גופי תורה תלויים בזה, על כן פשיטא למנוע בחירתו של המועמד משה ליאון", נכתב, "על מנת למנוע חיזוקם של מהרסי הדת בארה"ק". בהמשך המכתב מוסבר כי ליאון הוא שליח 'המפלגה החילונית' הידועה אשר פועלת בכל השנים נגד יסודי היהדות וכו'. כאמור, הוראה ברורה במי להצביע אין, אך למי להזיק בהחלט שיש. ראוי לציין, כי מכתב זה הוא תחת הכותרת "הוראת מרנן גדולי ישראל" ואין אף רב שחתם עליו באופן גלוי.

כך או כך, נראה כי שאלת התמיכה או אי התמיכה במועמדותו של המועמד עופר ברקוביץ, אינה מגובשת במחנה פנימה, כאשר בכל שעה יוצאים דיווחים שונים מדוברויות שונות, המסתתרות תחת שמות שכביכול מייצגות את דעת הרבנים.

כמיטב המסורת, הבוקר לאחר תפילת שחרית, המועמד משה ליאון הגיע לשפוך שיח לפני בורא העולמים בכותל המערבי, למען הצלחת מועמדותו.

כזכור, אמש נערכה עצרת גדולה בכותל המערבי בראשות מרנן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי ונשיא מועצת חכמי התורה הגאון חכם שלום כהן, למען הצלחת המערכה, הכל כך חשובה, למען קדושת העיר. לצפייה, לחצו כאן.

בתוך כך, אמש, לאחר שהמועמד משה ליאון פנה ליו"ר סיעת יחד אלי ישי, על מנת לקבל את תמיכתו של פטרונו הגאון רבי מאיר מזוז, הבוקר מתפרסם על הגר"מ מזוז, בו הוא כותב: "אני ממליץ לבחור במר מה ליאון לראש העיר ירושלים, כי הוא אוהב תורה ולומדיה, וישמור על קדושת ירושלים בעז"ה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אז למה שוקי אוחנה כן?

מה קשור המצב הביטחוני בדרום להצבעה בירושלים? למה עופר כ"כ לחוץ מזה?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture