צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

בפרקליטות מגיבים למתקפה מנתניהו: "פראית ובלתי מתקבלת על הדעת"

הפרקליטות בתגובה חריפה למתקפה מצד עורכי של נתניהו: "לא היה בה שום נימוק שקשור להצגת תמונה של מר נתניהו על ספסל הנאשמים. צר לנו על כך שעורכי הדין נתנו ידם להתקפה פראית נגד עמיתיהם, ועל הניסיון הכוזב ליחס לנו שיקולים זרים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בפרקליטות מגיבים בחריפות למתקפה של פרקליטי נתניהו עורכי הדין עמית חדד ומיכה פטמן על סירובם לאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו להיעדר מפתיחת משפטו בשבוע הבא ומסרו כי "הודעת הסנגורים לתקשורת היא בלתי מתקבלת על הדעת, מעבר לכך שהיא כוזבת ומתלהמת. בקשת הסנגורים שרה"מ לא יתייצב להקראה עם יתר הנאשמים נשענה על נימוקים הקשורים באבטחה ועלויות".

"לא היה בה שום נימוק שקשור להצגת תמונה של מר נתניהו על ספסל הנאשמים. ממילא תגובת הפרקליטות לא התייחסה לשיקול הזה בשום אופן, אלא לשיקולים ענייניים בלבד. צר לנו על כך שעורכי הדין נתנו ידם להתקפה פראית נגד עמיתיהם, נציגי התביעה, ועל הניסיון הכוזב ליחס לנציגי הפרקליטות שיקולים זרים שלא ממין העניין", כך לשון התגובה המתייחס גם להודעת עורכי של נתניהו וגם לבקשתם מבית המשפט.

פרקליטי ראש הממשלה בנימין נתניהו, עורכי הדין עמית חדד ומיכה פטמן, טענו היום כי סירוב הפרקליטות להיענות לבקשתו של ראש הממשלה להיעדר מדיון הפתיחה במשפטו, הצפוי להיערך ביום ראשון, היא "מופרכת בעליל", והתעקשו כי מדובר ב"ישיבה טכנית". נתניהו הגיש הערב את הבקשה לבית המשפט, אך פנה קודם לפרקליטות כדי לנסות לקבל את הסכמתה למהלך – אולם היום השיבה הפרקליטות כי היא מתנגדת לבקשה.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט נכתב כי "נתניהו קרא את כתב האישום מספר פעמים, מבין את תוכנו ואת המשמעות של כתב האישום. נוכחותו בדיון תחייב נכוחתם של חמישה מאבטחים באולם ביהמ"ש, המשמעות היא שהדיון לא יוכל להתקיים בהתאם להנחיות משרד הבריאות עקב התפרצות נגיף הקורונה. פטור מהתייצבות תחסוך לקופת המדינה כספים רבים שיוקצו לטובת הבטחת הגעתו של נתניהו לאולמו של בית המשפט".

מוקדם יותר הודיעה פרקליטות המדינה לסנגוריו של נתניהו כי היא מתנגדת לבקשתו להעניק לו פטור מהתייצבות בפתיחת משפטו. בתגובה ששלחה יהודית תירוש, מנהלת מחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה, נכתב כי "לנוכחות הנאשם במשפטו חשיבות גם בהיבט של מראית פני הצדק ואמון הציבור בהגינות ושוויוניות ההליך הפלילי ביחס לנאשמים כולם. הדברים בדבר מראית פני הצדק מתעצמים ביתר שאת בשעה שעסקינן בדיון הקראה שהינו הדיון הפותח את משפטו של הנאשם".

תירוש דחתה את טענות רה"מ על כך שמדובר בדיון טכני וכי ניתן להסתפק בנוכחות סניגוריו שיאשרו בשמו כי הוא מבין את תוכן כתב האישום. "דיון הקראה אינו דיון טכני", הדגישה תירוש. "הוא מהווה פתיחה של המשפט ויש לכך משמעויות משפטיות הקבועות בדין. מנוסח הסעיף עולה כי נוכחותו של הנאשם נדרשת גם כאשר הוא מיוצג על ידי סנגור". עם זאת, תירוש הדגישה כי לא מדובר בעמדה גורפת לכלל הדיונים בתיק, וכי בקשות לגבי דיונים אחרים ייבחנו בהמשך.

פרקליטי ראש הממשלה הגיבו עורכי הדין עמית חדד ומיכה פטמן הגיבו להחלטה ותקפו: "אין מנוס מלקבוע שתגובת הפרקליטות אינה נובעת ממניעים ענייניים אלא באה לשרת את המסע התקשורתי להציג תמונה של ראש הממשלה נתניהו על ספסל הנאשמים, כהמשך לקמפיין "רק לא ביבי". למקרה שמישהו לא שם לב, הבחירות כבר הסתיימו וראש הממשלה נתניהו פועל במרץ במסגרת ממשלת האחדות שהקים לטפל בבעיות הבוערות של הקורונה, הכלכלה והחזרת אנשים למעגל התעסוקה. הוא ימשיך לעשות זאת גם ביום ראשון, לפני ואחרי הדיון בבית המשפט".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רק השם יעזור לו מול כול ממלכת הרשע

אוי ציונים, ציונים נקבצו עליי אזי בימי קורונה.

נתניהו אל מול הפרקליטות זה בחזקת
"זה נבלה וזה טרפה"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture