כ"ק האדמו"ר מצאנז גריבוב זצ"ל. צילום: David Cohen/Flash90

וְזָרַח הַשֶּׁמֶשׁ: קווים לדמותם של תשעת האדמורי"ם החדשים לבית צאנז גריבוב • מיוחד

עם פטירתו של האדמו"ר מצאנז גריבוב זצ"ל, מונו כל תשעת בניו לכהן כאדמורי"ם במקומות מושבותיהם. יעקב מלמד יצא לעקוב מקרוב אחר דרכיהם של האדמורי"ם החדשים והוא מגיש דיוקן מיוחד לדמותם שעתידה להאיר את שמיה של עולם החסידות

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עם הסתלקותו לשמי רום של כ"ק האדמו"ר מצאנז גריבוב זצ"ל בשיבה טובה, מונו כל תשעת בניו לכהן כאדמורי"ם במקומות מושבותיהם, מדובר בבשורה של ממש כאשר כלל האדמורי"ם החדשים נוהגים כבוד זה בזה והם יכהנו באדמורו"ת באחדות מלאה, במהלך מסע ההלוויה של כ"ק האדמו"ר מצאנז גריבוב זצ"ל שנערכה בבית מדרשו בבורו פארק אותו הקים לפני שנים רבות, הספידו אותו תמרורים כל תשעת בניו שאף הוכתרו כממשיכי דרכו באדמורו"ת.

לדברי רבים מהחסידות ואף מחוצה לה, מדובר בתשעה בנים גדולים בתורה ויראת שמים ומידות נעלות, אשר במשך שנים רבות הם מרביצי תורה ויראה בקרב קהילות שונות בארצות הברית החרדית. בתוך ימי ה'שבעה' ועם התמנותם לשמש כאדמורי"ם, יצא 'חדשות JDN' לעקוב מקרוב אחר פועלם הכביר של האדמורי"ם החדשים והוא מגיש דיוקן מיוחד לדמותם של תשעת האדמורי"ם החדשים לבית צאנז.

הגאון הצדיק רבי אשר הלברשטאם שליט"א, ישמש ככ"ק האדמו"ר מצאנז סטארפקוב. במשך שנים רבות הוא עומד בראשות המפעל הכביר שהקים אביו כ"ק האדמו"ר זצ"ל הנקרא 'מכון היוחסין', גם כעת עם פטירתו של אביו הגדול, הוא ימשיך את דרכו בלעזור לאלפי יהודים למצוא את היחוס המשפחתי שלהם, לדברי תלמידיו, מדובר באדם משכמו ומעלה אשר במשך שנים רבות עוד בחיי חיותו של אביו המנוח זצ"ל לקח על עצמו לעזור ליהודים רבים בנושאי היחוס המשפחתי. המפעל של אביו 'מכון היוחסין' יעמוד מעתה בראשותו ועל פיו יישק דבר.

יעמוד בראשות 'מכון היוחסין'. האדמו"ר מצאנז סטארפקוב

הגאון הצדיק רבי חיים מאיר הלברשטאם שליט"א, ישמש ככ"ק האדמו"ר מצאנז מאנסי, הרבי החדש, ידוע כתלמיד חכם בקנה מידה עולמי, כאשר מהשעות המקודמות של הבוקר ועד השעות הקטנות של הלילה הוא רכון על תלמודו, מעבר לידיעותיו הרחבות בכל נבכי הש"ס והפוסקים הוא נודע בגאונותו ורבים מתדפקים על דלתותיו להיוועץ עמו בשלל נושאים. במשך שנים רבות כבר ידיו רב לו בכל סוגיות הכשרות, הן במאכלים והן בשחיטות מיוחדות שהוא עמד בראשותם. הרבי החדש עתיד לפתוח בית מדרש במאנסי, שם גם יפתח כולל לאברכים בני עלייה.

גאון עולם. האדמו"ר מצאנז מאנסי

הגאון הצדיק רבי ברוך הלברשטאם שליט"א ישמש ככ"ק האדמו"ר מצאנז בורו פארק, הרבי החדש ידוע כבעל חסד גדול כאשר הוא עומד בראש מפעל ענק ל'הכנסת אורחים' בבורו פארק מייסודו של כ"ק האדמו"ר מצאנז גריבוב זצ"ל, תלמידיו מספרים ל'חדשות JDN' כי "הרבי ידוע במעשי חסד גדולים שהוא עושה, את מרבית מעשי החסד הוא עושה בהצנע לכת". סיפורים רבים נקשרו בשמו אודות לפעילות ה'הכנסת אורחים' שבראשותו בבורו פארק כשהוא דואג לאנשים רבים מידי יום ביומו. מעבר לפעילויות החסד הרבי החדש ידוע ביראת השמים המיוחדת שלו ובשקיעותו הרבה בעסק התורה.

מכניס אורחים. האדמו"ר מצאנז בורו פארק

הגאון הצדיק רבי קלונימוס קלמן הלברשטאם שליט"א ישמש ככ"ק האדמו"ר מצאנז קרית יואל. הרבי החדש משמש שנים רבות כראש ישיבה בישיבת סאטמאר החסידית שבראשות כ"ק האדמו"ר מסאטמאר שליט"א. תלמידיו מספרים על אדם שכל כולו תורה כשהוא מסור לתלמידים באופן מעורר השראה, מלבד שהוא משמש כראש ישיבה מוסר שיעורים הוא משמש כאב רוחני לבחורי הישיבה שמתייעצים עמו על כל צעד ושעל, והוא בהארת הפנים המיוחדת שיש לו עוזר לכולם הן ברוחניות והן בגשמיות.

אב רוחני. האדמו"ר מצאנז קרית יואל

הגאון הצדיק רבי מנחם צבי הלברשטאם שליט"א משמש כאב"ד 'בני תורה' צאנז בבורו פארק וככל הנראה גם שם הוא ימשיך לכהן באדמורו"ת. הרבי נודע בשקיעותו הרבה בלימוד התורה הקדושה. את מרבית יומו הוא מעביר בין כותלי הכולל שעומד בראשותו כשהוא מתפלפל עם עשרות האברכים בני העלייה. תלמידיו מספרים על אדם שחוץ מתורה לא מעניין אותו שום דבר בעולם.

רק תורה. אב"ד בני תורה – צאנז בבורו פארק

הגאון הצדיק רבי אהרן הלברשטאם שליט"א ישמש ככ"ק האדמו"ר מצאנז סטטן איילנד. הרבי משמש במשך שנים כמנהל בתלמוד תורה וישיבה 'דרכי חיים' של החסידות בבורו פארק, כעת עם פטירתו של אביו הגדול הוא עתיד לפתוח תלמוד תורה נוסף שיעמוד בראשותו, התלמוד תורה יקרא, 'תלמוד תורה צאנז'. לדברי תלמידיו הרבי ידוע במסירותו למען צעירי הצאן כשהוא מחדיר בהם אהבת תורה ויראת שמים בדרך התורה והחסידות. כלל התלמידים שלמדו אצלו גם שנים רבות לאחר מכן מעידים על ההשפעה הכבירה שהוא השפיע עליהם עד עצם היום הזה.

מסור לצעירי הצאן. האדמו"ר מצאנז סטטן איילנד

הגאון הצדיק רבי סיני הלברשטאם שליט"א ישמש ככ"ק האדמו"ר מצאנז ויליאמסבורג. הרבי ידוע בהארת הפנים המיוחדת שיש לו, אך בד בבד הוא ידוע כבעל צדקה באופן מעורר השראה. משנות צעירותו הוא מפזר הון רב לאברכים בני תורה בכדי שלא יחסר להם מאומה, בכל יום הוא יחפש אחד עוד ועוד אברכים בני תורה בכדי לתת להם צדקה שיוכלו להמשיך לשבת וללמוד ביתר שאת ועוז. גם הוא כמו כל אחיו ידוע בהתמדתו המופלאה בעסק התורה.

בעל צדקה. האדמו"ר מצאנז ויליאמסבורג

הגאון הצדיק רבי מרדכי זאב הלברשטאם שליט"א ישמש ככ"ק האדמו"ר מצאנז מונטיסלו. הרבי החדש עתיד לפתוח קרייה שלמה לחסידות במקום, המקום יקרא 'קרית צאנז'. על פי התכנון הוא עתיד לבנות במקום כאלפיים דירות לבני החסידות שיבואו להתגורר במקום. הרבי עומד אף בראשות מכון 'מפעל החוק' המחדיר הפצת תורה בקרב בני התורה, בעיקר בספר 'חוק לישראל'. הוא אף הדפיס את ספר 'דברי חיים המבואר' של כ"ק האדמו"ר בעל ה'דברי חיים' מצאנז זיע"א. הרבי ידוע במסירותו הרבה למען הפצת תורה ויראה וזה הדבר שעומד בראש מעיינו.

מקים קרייה לחסידות. האדמו"ר מצאנז מונטיסלו

הגאון הצדיק רבי אריה לייבוש שליט"א הוא צעיר הבנים של כ"ק האדמו"ר מצאנז גריבוב זצ"ל. הרבי החדש עתיד לפתוח בית כנסת חדש ככל הנראה בבורו פארק, טרם ברור באיזה שם הוא יתהדר אך הוא עתיד לעמוד בראשות בית מדרש משלו שישא ככל הנראה את שם החסידות 'צאנז'. הרבי החדש משמש במשך שנים כ'ראש חבורה' לבחורים בישיבה הגדולה של חסידות באבוב שבבורו פארק העומדת בראשותו של כ"ק האדמו"ר מבאבוב 45 שליט"א. מקורביו מספרים על דמות מיוחדת שעתידה להפוך לשם דבר בבורו פארק החרדית כאשר עם פתיחת בית מדרשו רבים עתידים לנהור למקום.

צעיר הבנים. האדמו"ר מצאנז גריבוב

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא אלמן ישראל …וזרח השמש ……הא הא הא

אף אחד ארה"ב לא מכיר אותם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture