צילום: Rishwanth Jayapaul

שִׁירַיִם במדור בחירות: מהמופת של שר התורה ועד הלחיים של נשיא המועצת

כמידי שבוע, יעקב מלמד מביא תיעודים וסיפורים בלעדיים שיספקו הצצה אל מאוחרי הקלעים לנעשה בחצרות הקודש, היכלי הישיבות ובמעונם של גדולי הדור • השבוע: מרנן ורבנן בקלפי, מסע קאליב להונגריה, השמחה במירון וההתרגשות בבריסק • אל תפספסו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

השבוע החולף עבר על 'שיריים' בהרגשות ותחושות סותרות. זאת לאור 'הבחירות' ו'הקורונה' שתפסו את כל הכותרות. ונתחיל מהתחלה: השבוע התחיל ברגל ימין כאשר שיריים נכנס עם כל הכוח למערכת הבחירות הזו, או יותר נכון ל'ישורת האחרונה', 'שיריים' כיתת את רגליו בכל ערי הארץ בכדי לשכנע עוד ועוד אנשים שיצביעו לרשימות החרדיות בכדי שבסופו של דבר יביא להגדלת הנציגות החרדית בכנסת ולניצחון גוש הימין, בכל מסעותיו גילה כי רבים מהציונות הדתית הולכים להצביע ל'יהדות התורה' זאת לאור עבודתו חסרת התקדים של ידידו הרב יצחק פינדרוס שהוסיף אלפי קולות לרשימת ג'. משם המשיך לכפר חב"ד שם הצליח לשכנע המונים שיצביעו לש"ס ויהדות התורה.

'שיריים' שיום הבחירות עבר עליו בעומס של עבודה יוצא דופן, לא יכל לנוח אפילו לשנייה, ולבסוף התברר אף כי לא הכניס לפיו שום כלום של אוכל לפיו, למרות שבכל יום הוא סועד היטב. את יום הבחירות, 'יום הדין ליהדות החרדית' כמו ש'שיריים' מכנה את היום הזה, פתח בתפילה חרישית בכותל המערבי, בפתק שהטמין בין אבני הכותל כתב 'הבא שלום עלינו, עשה שלום בתוכינו'. הנוסח שכתב הגיע בהשראתו של אחד המפורסמים במדינה, שיריים נמנע מלספר מיהו האיש.

משם המשיך בנסיעה טרופה לעיר התורה והחסידות בני ברק בכדי להגיע לקלפי במפורסם בוולף לזכות לתעד את שר התורה מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א שסגר את גמרתו וממרומי שנותיו הגיע לקיים את החיוב ולשלשל ג' לקלפי. שיריים עמד בצד והמתין לבואו של גדול הדור, כששר התורה נכנס לחדר הקלפי התחיל לשיר בקול גדול 'לאורו' אך הסובבים השתיקוהו. התיעוד כמובן כאן.

מיד לאחר מכן עלה שיריים על אופנוע של ידיד וחבר קרוב וטס לרובע היהודי בירושלים בכדי לזכות לתעד את נשיא מועצת החכמים מרן רבי שלום כהן שליט"א כשהוא מטיל את הפתק ש"ס למעטפה. שיריים הגיע מעט באיחור וזכה לראות רק את רכבו של גדול הדור יוצא מהאזור. הצלם יעקב כהן שלח תיעוד.

והרבי מליזענסק המתגורר בטבריה שעבר שבועות לא פשוטים לאחר שלא חש בטוב הגיע כדרכו בקודש עם מקל הכסף לקלפי והצביע ג' כהוראת זקני ומאורי הדור שליט"א

הטלפון של שיריים שלא הפסיק לרטוט באותו היום, בשל כך החזיק את הפלאפון בידו ולא הכניסו לכיסו בכדי שיקבל את העדכונים והתיעודים בראש ובראשונה לפני כולם. לפתע ראה שיריים תיעוד יוצא דופן של הרב יצחק פינדרוס מעתיר בתפילה להצלחת הבחירות בציונו של לא אחר מאשר כ"ק האדמו"ר מערלוי זצ"ל, שיריים שבדק היטב מה עומד מאחורי התמונה הבין כי הייתה כאן סגירת מעגל, וטוב שהייתה. שיריים מבטיח לפינדרוס כי בבחירות הבאות הוא יהיה חבר כנסת מן המניין.

ועוד מישהו שלא וויתר ביום הגורלי הזה לזכות לברכתו של שר התורה היה ח"כ יעקב טסלר האיש והעשיייה שהגיע למעון שר התורה ברשב"ם וזכה לברכה והצלחה.

ואת בנו של פוסק הדור זיע"א הגר"ב אלישיב ראה 'שיריים' בקלפי בירושלים כשהוא מראה למצלמות שהוא מכניס את האות ג' שממנו יראו וכן יעשו.

ובתוך כל המולת הבחירות ראה את המקובל הגר"ב שמואלי שליט"א כשהוא מחזק את האלפים במירון, תחילה הוא לא הבין מדוע יש כל כך הרבה אנשים בציון הקדוש, אך מאוחר בלילה נפל לו האסימון כששמע את ראש הממשלה מזכיר שהיום זה ז' באדר יום בו מציינים את יום לידתו ופטירתו של משה רבינו. שיריים נרגש שביבי הזכיר לו משהו. צילום: י.ק.

ומיד לאחר שהצביעו כהוראת גדולי ישראל יצא כ"ק האדמו"ר מקליוולנד שליט"א יחד עם חתנו וקהל החסדים לציון קודשו של הרבי מקליוולנד זצ"ל זאת עם מלאות ימי השבעה לפטירתו, שיריים שמע כי הרבי שליט"א הורה שקודם יש להצביע כהוראת גדולי ישראל ורק לאחר מכן יעלו לציון.

ובשעות הלילה שעה ש'שיריים' ישב במרומי הבניין בבני ברק יחד עם חבר מרעיו והתראיין לכל קווי הנעייס, קיבל הדלפה מידידו הטוב לגבי תוצאות המדגמים, מיד רץ הוא לקנות בקבוק 'משקה' בכדי לחלק לאנשים שהוא יפגוש זאת לרגל ההצלחה של הימין כולו, 'שיריים' כבר חילק לחיים, אך מאוחר יותר גילה כי הניצחון כלל לא מובטח מה גם שממשלה אין ואולי אף יצאו לבחירות רבעיות, 'שיריים' לא יודע כיצד להחזיר את ה'לחיים'.

ובאותה השעה כ"ק האדמו"ר מקאליב שליט"א המריא להונגריה יחד עם קהל חסידיו שם השתטח על ציונו הקדוש של הרה"ק רבי יצחק אייזיק מקאליב זיע"א, 'שיריים' שנבצר ממנו להגיע עקב עבודתו קיבל תיעודים שגרמו לו לבכות כמו שלא בכה מעולם, הרבי הצעיר גילה כישורים מדהימים בשיחה הנרגשת שנא על פני הציון כשעין לא נותרה יבשה. 'שיריים' בטוח כי הנסיעה הזו תביא הרבה ישועות למשתתפים, בבני חיי ומזוני רוויחי ובזיווגים הגונים. כרגע ממתינים לבשורות הטובות.

ובנתיים במירון חגגו בהתלהבות גדולה את ז' באדר כשר' שרגא שניצר הידוע מחלק אוכל ושתייה כמו בל"ג בעומר לכל מאן דבעי, דוד כהן צלם הצפון הגיע למקום ותיעד את ההתלהבות הגדולה במקום שעה שר' שרגא פיזז כנער צעיר.

ודקות לפני האירוע הגדול של ש"ס שזכתה בתשעה מנדטים הגיע היו"ר הבלתי מעורער אריה דרעי למעונו של נשיא המועצת ושתה 'לחיים', 'שיריים' עוד זוכר את ההבטחה של מרן לגבי העשירי של ש"ס, אם לא הפעם אז בבחירות הבאות שיתקיימו באלול בוודאי יהיה עשירי.

ואי אפשר בלי השמחה הגדולה שהתקיימה במוצאי השבת האחרונה 'שמחת השבע ברכות' לביתו של מזכיר המועצת החסידית ר' יעקב וולצר, 'שיריים' הגיע לאירוע שם ראה את האדמו"ר מויזניץ משתתף בשמחה הגדולה כשוולצר זוכה לריקוד משותף, ביציאה הסתודד הרבי עם וולצר במשך דקות ארוכות ודנו יחד בעניני השעה.

ומכאן ל'מופת' הגדול שהתרחש השבוע שמסופר כאן במדור הנחשק לראשונה: במוצאי השבת האחרונה הגיע שר התורה לעיר בית שמש זאת למרות מזג האוויר הסוער, בתיעוד שהפך לויראלי במהירות ראו את שר התורה יושב על בימת הכבוד כשגשם ניתח ארצה והוא אפי' לא שוקל לצאת מהמקום זאת נוכח חרדתו למען הצלחת היהדות החרדית בבחירות, התיעוד המרגש הגיע לעיניהם של עשרות אלפי יהודים שהתחממו למראה הסירטון, וזה הגיע אפילו ליהודי חוזר בתשובה שעבר להתגורר בארצות הברית אך עדיין נשאר אזרח ישראלי, כשהתיעוד הלזה הגיע אליו אמר האיש הגיע הזמן לחזור לישראל ולראות את האדם הקדוש הזה, מיד הזמין הלה כרטיס טיסה והמריא לארץ, בדרכו חשב הוא מה הוא ישוחח עם גדול הדור כשיפגוש בו לראשונה, לפתע נזכר הוא כי בביתו ישנה בת כבר מבוגרת ששידוך עדיין עבורה, וכך בצעדים זריזים נכנס הוא לבית שר התורה בעיצומו של יום הבחירות, שר התורה שאלו 'כבר הצבעת'? והלה השיב בשלילה, לבסוף הפטיר שר התורה 'תלך להצביע לג' ויהיה זיווג הגון בקרוב', הלה אץ רץ לקלפי שבו היה רשום בפאתי העיר ירושלים והצביע כדת המלך, שעות לאחמ"כ סיפר האיש כי הגיעה הצעת שידוך מיוחדת לפתחו וביתו כבר נפגשה עם הבחור המודבר מספר פעמים, 'בעזרת השם' מספר אותו אחד ל'שיריים' 'בשבוע הקרוב נחגוג את האירוסין'.

מיד לאחר הבחירות קבל כותב השורות עדכון מיוחד על בואו של זקן ראשי הישיבות הגרמ"ד הלוי סולאוויצי'ק להיכל ישיבתו זאת לאחר כשלושה חודשים שלא יצא מביתו לאחר שאושפז במצב קשה בבית החולים, עם בואו של ראש הישיבה לישיבתו ההתרגשות גאתה והבחורים התפלפלו עם רה"י בלימוד, הגרמ"ד שליט"א שעדיין קשה עליו ההליכה הגיע בסיוע של מקורביו וחיזק את בני ישיבתו. 'שיריים' שלו חברים בכל העולם קיבל את התיעוד הנדיר למדור.

את המדור יסיים 'שיריים' מוקדם מהצפוי זאת לרגל ההכנות הנמרצות לרגל ה'קידושא רבא' לביתו שנולדה במזל טוב שיתקיים השבת במודיעין עילית, 'שיריים' רק מעדכן שבקידוש יהיה את המאכלים הכי טעימים, קוגעלי'ם מכל הסוגים וכמובן הערינ'ג ומגשי דגים מעושנים זאת מלבד ה'משקה' והיינות שיחולקו שם בשפע, כרגע הוא ממתין לאיחולי המזל טוב שישלחו לו קוראיו הנאמנים במייל.

יש לכם תיעוד או סיפור מעניין למדור 'שיריים'? אתם מוזמנים לשלוח לכותב המדור במייל: [email protected]

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אחלה מדור

החלפתם את 'כתב שיריים' ב'שיריים' 50000 פעם.
זה כמו להחליף פרה בחמור.
אולי אפשר למצוא נוסח יותר מעודן

אז אני מאחל לשירים הרבה מזל טוב ויזכה להגדלה לחופה ולמעשים טובים ובחיק ירא אלקים תינתן.

לא ברור מה אדון שיריים מנסה לעשות במדור הנ"ל. האם אין דברים חשובים יותר לכתוב?
נ.ב מזל טוב מעומקא דליבא לרגל הולדת הבת. נשמח לקבל קצת שיריים…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture