צילום: Rishwanth Jayapaul

שִׁירַיִם חוזר לשגרה: ההכנות לל"ג בעומר במירון והבר מצוות עם מסכות

כמידי שבוע, יעקב מלמד מביא תיעודים וסיפורים בלעדיים שיספקו הצצה אל מאוחרי הקלעים לנעשה בחצרות הקודש, היכלי הישיבות ובמעונם של גדולי הדור • השבוע: 'קידוש לבנה' עם גרטל, ההלוויה בבעלזא, הרבנים בכותל והגאב"ד שחזר לאיתנו • אל תפספסו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שבוע עמוס במיוחד עבר על 'שיריים', מידי יום ביומו הוא התעורר למבול של דיווחים על הא ועל דא, אך כידוע מה שמעניין את 'שיריים' מכל – אלו הדיווחים והתיעודים מבתיהם של גדולי האדמורי"ם והרבנים. שמחה גדולה פרצה השבוע ממנו שעה שהבין שמרבית הישיבות הולכים לפתוח את שעריהן ואלפי בחורי החמד יכנסו ל'קפסולות' מבודדות וירביצו שטייגע'/, השמחה הגדולה הייתה על כך שכן כידוע 'תורה מגנא ומצלא' במיוחד בשעת מגיפה שזקוקים אנו במיוחד לתורתם של בחורי הישיבות, וראה זה פלא, מהרגע שהחלו לדבר על מתווה ה'קפסולות' ה'עקומה' החלה להשתטח והמגיפה הנוראית החלה לדעוך, 'שיריים' לא רוצה לעשות 'עין הרע' אבל הוא בטוח שכוחה של התורה מנעה את המשך התפרצות נגיף הקורונה.

וכל זה עשה טוב על ליבו של 'שיריים' שכבר שבועות רבים הוא מדווח מידי יום על נפטרים רבים רחמנא ליצלן, מהארץ ומהעולם שהלכו לעולמם מהנגיף האכזרי' דבר שגרם לו כאב לב גדול עד כדי דיכאון נפשי עמוק. כעת מששבו הבחורים לשטייגען, הדיווחים הנוראיים נרגעו מעט, ויחד עם רגיעת הקורונה נרגע גם ליבו של 'שיריים' שהחל לעסוק יותר בדיווחים מרנינים מחצרות הקודש, 'שיריים' כולו תפילה שהמגיפה אכן תעלם מהרה והבשורות שהוא יבשר כאן מעל במת האתר יהיו רק בשורות טובות, בשורות כאלה שירננו כל לב.

ואחרי כזה שבוע נפלא, הדבר הכיף ביותר הוא לנחות היישר למדור הנחשק ביותר במגזר החרדי, מדור 'שיריים'. רק בשבוע האחרון 'שיריים' דיווח כאן על מכשירו המוגן שנהרס, אך בחסדי שמים לאחר תפילות ממושכות מצבו התייצב והוא המשיך לעבוד ביתר שאת ועוז, והאמת, שהשבוע המכשיר לא פסק מלזמזם. מיד עם צאת השבת האחרונה שעה ששלושה כוכבים נצפו בשמי מעלה, קיבל 'שיריים' תיעוד מיוחד של כ"ק האדמו"ר מסטראפקוב שליט"א עורך 'קידוש לבנה' מיד לאחר תפילת המעריב, האדמו"ר שהתרגש מן המצווה רקד לאחר מכן ריקוד סוער במיוחד כשהוא מחזיק את הגארטל בצידו האחד וחסידיו מחזיקים בצידו האחר וזאת כמובן בשל הנחיות משרד הבריאות להימנע ממגע.

ואפרופו גארטל, גם בחסידות ספינקא בירושלים ערכו מעמד 'קידוש לבנה' החסידים רקדו מסביב לחבל, דבר שהיווה פתרון נחמד ויצירתי לקיים את מצוות הריקוד הנהוג לאחר ה'קידוש לבנה'. והתיעוד כמובן כאן.

והאדמו"ר מקרעטשניף קרית גת שליט"א הגיע לנחם את אימו הרבנית שתחי' היושבת 'שבעה' על אחיה כ"ק האדומ"ר מתולעת יעקב זצ"ל שהלך לעולמו בארצות הברית לאחר שחלה בנגיף הקורונה. 'שיריים' חייב לציין שבזמן האחרון הוא מתחיל להיות חסיד של הרבי מקרעטשניף קרית גת שכן הוא שמע עליו כמה סיפורי אותות ומופתים, הבעיה היחידה שלא ניתן לפגוש את הרבי פנים אל פנים מחמת הנגיף, אבל בעזרת השם ברגע שתגמר המגיפה 'שיריים' יקבע פגישה עם האדמו"ר ויזכה לקבל עצה וברכה.

אבל התיעודים ששמחו את ליבו של 'שיריים' במוצאי השבת נגדעו בשיאם שעה שהוא דיווח על הסתלקותו של ראש ישיבות בעלזא הגאון החסיד רבי שמואל ישכר רוזנגרטן זצ"ל, 'שיריים' שלא זה להכירו באופן אישי שמע עליו גדולות ונצורות במיוחד על עומק עיונו והתמדתו הגדולה בתורה ויראת שמים, מיד למחרת ביום ראשון התקיימה הלוויתו על פי ההנחיות, מי שיצא ללוות את ראש הישיבה זצ"ל בדרכו האחרונה הוא כ"ק האדמו"ר מבעלזא שליט"א שליווה ד' אמות וביכה את לכתו של גאון החסידות.

ימים ספורים לפני ל"ג בעומר ו'שיריים' לא יכול שלא להתרגש, שכן כבר עשור שנים פלוס הוא נוהג לפקוד את ציונו של הרשב"י זיע"א הטמון במירון ביום ל"ג בעומר, גם בשנים ש'שיריים' לא היה מפורסם עדיין הוא היה עולה כ'אחד האדם' באוטבוסים של 'הופמן' ו'אגד' ונדחף בין ההמונים לזכות להשתטח על ציון הרשב"י. אלא שהשנה בשורת האיוב הגיעה במהירות, כולם לחשו באוזנו של 'שיריים' שהשנה יתקיימו 3 הדלקות בלבד, כאשר הציבור הרחב יאלץ להשאר בבית, ל'שיריים' זה כאב מאוד, אז בלית ברירה הוא מילא טנק דלק ברכבו המקרטע והאיץ לכיוון ציון הרשב"י, שם להפתעתו הוא ראה את כל הקמבצי"ם והרמטכלי"ם של מירון, 'שיריים' התרגש מן המחזה שכן זה הזכיר לו את השנים עברו אלא שמרוב התרגשות הוא לא הצליח לתעד את הרגעים, מי שנחלץ לעזרתו היה הצלם הגדול מכולם שוקי לרר, שתפס כמה 'פלשים'.

הימים שבאו לאחר מכן היו מתוחים מאוד, שכן 'שיריים' ניסה להפעיל את כל המי ומי בכדי להשיג עבורו אישור עלייה לציון התנא האלוקי, לשואלים הרבים הסביר שאין זה עבורו אלא בשביל אלפי הגולשים באתר המכובד הזה שירצו לקבל דיווחים היישר מההילולא הענקית, "על כבודי אני מוותר" אמר 'שיריים' "אבל על כבודם של אלפי הגולשים אינני מוותר". אמנם, 'שיריים' שניחן במידת הענווה לא יספר מה עלה בסופו של דבר, רק זאת הוא יאמר כי מי שסייע לו רבות בשעות הקשות הללו הוא ידידו הגדול והעורך המוכשר של האתר הלא הוא שמואל בן צבי היקר שהיטה שכם ועזר ופתח דלתות נעולות, 'שיריים' שיודע להוקיר טובה מברכו שהקדוש ברוך הוא ימלא כל משאלות ליבו לטובה.

והשמחה הגדולה בחסידות מכנובקא הגיעה לכותרות זאת בשל העובדה כי הסב הדגול כ"ק האדמו"ר ממכנובקא שליט"א שמר על שלל ההנחיות המחמירות של משרד הבריאות במהלך שמחת ה'בר מצווה' לנכדו, האדמו"ר עטה מסכה לבנה, וחיטא את כפפותיו באלכוג'ל, גם הסב השני כ"ק האדמו"ר מסאסוב שליט"א שנודע כמחמיר גדול בענייני קורונה, הגיע לשמחה ואף לא יצא מרכבו אלא נפנף עם ידיו לאות מזל טוב לחתן ולאב הנרגש.

צילום: שוקי לרר

ובישיבת ויזניץ בבני ברק נערכו בשבוע האחרון לפתיחת היכל הישיבה על פי מתווה ה'קפסולות' זאת לאחר הוראתו הישירה של מרן האדמו"ר שליט"א עליו דיווחנו כאן ב'חדשות JDN', בישיבה אף דאגו שהבחורים יוכלו לשבת וללמוד מתוך טהרה, ועל כן הכשירו בימים האחרונים 'מקווה טהרה' בתוך הבניין, 'שיריים' יודע לומר שבעבר האדמו"ר התנגד לעניין אך כעת בשל המצב שהבחורים לא יוכלו לצאת מן המתחם ימים ארוכים, אישר האדמו"ר את הדבר ואף תמך בכך בכל כוחו.

והישיבה שפתחה את ה'זמן' בקול רעש גדול היא ישיבתו של הגאון רבי שלום בער סורוצקין שליט"א, הבחורים שבו למתחם הענק ושקדו מיד על תלמודם, 'שיריים' שקיבל תיעודים רבים ובלעדיים מן המקום ראה בחורים שיושבים ולומדים עם כל ה'גישמאק', דבר שהוא לא מצוי כל כך אצל בחורי ישיבות שמגיעים בחוסר חשק להיכל הישיבה, 'שיריים' הסיק מכך שהבחורים באמת נהנים מכל רגע ורגע בישיבה וזאת ללא ספק בשל דאגתו המסורה של ראש הישיבה ושאר הצוות.

ובמעונו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א נערכה השבוע שמחת ה'בר מצווה' לנינו בן לנכדו חביבו הרב אריה קנייבסקי, ר' אריה שמשמש את הסב הגדול כבר מאז היותו נער צעיר זכה לחביבות גדולה משר התורה שאף הגיש ספר עם הקדשה בכתב ידו לחתן הנרגש, בשמחה השתתפו רק החתן, האב ר' אריה, הסב הגאון הגדול רבי אברהם ישעיהו קנייבסקי בנו חביבו של שר התורה והגר"ח קנייבסקי בעצמו, 'שיריים' לא הפסיק מלהביט בתמונות הללו בהם נראים ארבעה דורות בלי עין הרע. 'שיריים' מצטרף לאיחולים של ראש הממשלה ונשיא המדינה וגם הוא מברך את ידידו הגדול בברכת מזל טוב ושירווה רק נחת מכל יוצאי חלציו ושיזכה להמשיך לשמש את סבו הגדול עד ביאת גואל צדק, עד ועד בכלל.

וברגע שנפתחו שערי הכותל מיהר להגיע למקום כ"ק האדמו"ר מראחמסטריווקא שליט"א שחבש מסכה כראוי וכיאות והגיע לשפוך שיח במקום המקודש. מי שעוד מיהר להגיע הוא הגאון הגדול רבי ראובן אלבז שליט"א שהעתיר בבכיה עצומה לישועתם של ישראל. התיעודים לפניכם.

ובבוקרו של יום ראה את גאב"ד ירושלים הגאון רבי יצחק טוביה וייס שליט"א יושב במעונו ומתפלל על כלל ישראל כשהוא עטור בתפילין ועטוף בטלית, 'שיריים' שמח שהגאב"ד הבריא לגמרי מהקורונה והוא גם ממשיך להתפלל בעדו מידי יום שיאריך ימים על ממלכתו בבריאות איתנה.

והאדמו"ר מקאליב שליט"א עלה יחד עם גבאיו לציון קודשו של הרשב"י זיע"א במירון זאת ימים ספורים לפני יום ההילולא, 'שיריים' רצה להצטרף לנסיעה שכן הוא מעריך מאוד את האדמו"ר שליט"א שידוע בכח ברכותיו, אלא שברגע האחרון נבצר ממנו, את ה'קוויטעל' הוא שלח דרך הגבאי המסור ו'ההויז בחור' המיתולוגי הלא הוא נוחי ברונשטיין.

והאדמו"ר מצאנז שליט"א ערך השבוע 'לחיים טיש' לרגל 'השלושים' לאמו הרבנית ע"ה, 'שיריים' הופתע לראות שהמעמד שודר בשידור חי לצפייה, אבל מה לעשות כשהמוני החסידים רצו לחזות בפני קודשו של הרבי וזו הייתה האופציה היחידה, גם 'שיריים' עצמו נכנס לשידור והתחזק מדיברות הקודש.

'שיריים' חייב לציין כי בכל תקופת הקורונה המתרגשת עלינו נהג כ"ק האדמו"ר מזוטשקא שליט"א בזהירות יתירה, תוך שמירה קפדנית על כל הכללים, את השיעורים הקבועים ב'תניא' וב'אור החיים' הוא מסר בשידור חי דרך הטלפון, מלבד שיחות קודש רבות בענייני הזמן, את סדרי חג הפסח שעבר עלינו לטובה ערך האדמו"ר בקרב בני משפחתו המצומצמת, את ספירת העומר באו החסידים לשמוע ברחבת ביתו ב'מניין המרפסות', בימים האחרונים למרות הקלות הממשלה, הרבי שליט"א מורה כי יש להמשיך להחמיר בכללי הזהירות, ורק בעניין תפילה בצבור יש להקל להתקהל בחצרות בתי הכנסת, תוך שמירה מדוקדקת על הכללים, לידי 'שיריים' הגיע תיעוד נדיר בו נצפה כ"ק האדמו"ר שליט"א משמש כסנדק בברית כשפיו מכוסה היטב.

ומרן ראש ישיבת 'בריסק' הגרא"י סולוביצי'ק שליט"א יצא מביתו לאחר שבועות רבים בהם הוא הסתגר, מטרת יציאתו הייתה להשתתף בהלוויית האשה החשובה מרת ציפורה שיינדל ע"ה אשת איש החסד הרה"ג ר' שמואל נוטיס שליט"א, ראש הישיבה הבריסקאי עטה מסכה והגיע עד לבית שמש לחלוק כבוד אחרון. התיעוד הנדיר לפניכם.

רגע לפני סיום 'שיריים' מאחל ברכת מזל טוב חמה ולבבית לידידו הנכבד איש התקשורת החרדי ישראל כהן שחגג את לידת בנו הבכור, 'שיריים' יודע לומר שישראל כהן זכה לקבל ברכה ממרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א שברכו כי יזכה לילדים בקרוב ואכן הברכה התקיימה במלואה, 'שיריים' מאחל לידידו שיזכה לרוות רב נחת דקדושה מכל יוצאי חלציו, והוא גם בטוח שהשמחה הגדולה הגיעה בזכות ה'קידוש השם' הגדול שישראל עושה במהלך השנה כולה כשהוא מסביר היטב את עמדתם של הציבור החרדי פעם אחד פעם, אז ישראל, מזל טוב.

יש לכם תיעוד או סיפור מעניין למדור 'שיריים'? אתם מוזמנים לשלוח לכותב המדור במייל: [email protected]

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין הנלמד גדול מה'מלמד'
זה לא 'שיריים' זה מנה עיקרית…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture