צילום: Rishwanth Jayapaul

שִׁירַיִם נערך ליום הדין: הממשיך מסאדיגורה והשיעור כללי של מרן ראש הישיבה

יעקב מלמד מביא תיעודים וסיפורים בלעדיים שיספקו הצצה אל מאוחרי הקלעים לנעשה בחצרות הקודש, היכלי הישיבות ובמעונם של גדולי הדור • השבוע: האדמו"ר מסאדיגורה במפגשי קודש עם מרן האדמו"ר מויז'ניץ וכ"ק האדמו"ר מבוהוש, תיעוד מיוחד מבית שר התורה, מרן הגרי"ג חזר לפוניבז', האדמו"ר והמרא דאתרא תקעו בשופר והשידוך הדרמטי בסלונים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לסכם שבוע זה אחד הדברים שהכי אהובים על 'שיריים', שלא לדבר על לסכם שנה, אז כן, 'שיריים' חושף כאן לראשונה כי הוא עמל בימים אלו לסכם שנה סוערת, מרגשת ומשמחת כאחד וגם עצובה לפעמים בחצרות הקודש והיכלי הישיבות, אך בל נקדים את המאוחר, רק מה שכן אפשר לומר זה שיש הרבה למה לצפות.

אבל לפני שטסים בדמיונות והגזמות על סיכום השנה החולפת שומא עלינו לסכם את השבוע האחרון, שבוע שלא נופל מקודמיו, בסערותיו, והדרמות שהתחוללו בו הן בעולם החסידות והן בעולם הישיבות והרבנים.

ומכאן לנייעס שעשו את השבוע. כ"ק האדמו"ר מסאדיגורה שליט"א אשר נפגש השבוע עם גדולי האדמורי"ם והרבנים הגיע לפגישה מיוחדת בביתו של כ"ק האדמו"ר מבוהוש שליט"א, האדמורי"ם שוחחו זמן ממושך על שולשת ממלכת בית רוז'ין, כשבסיום השיחה בירך האדמו"ר מבוהוש את הממשיך הצעיר בכל הברכות. רגע לפני צאתו מהמקום, בירך הרבי מבוהוש את בנו הבחור של כ"ק האדמו"ר מסאדיגורה זצוק"ל.

והביקור של האדמו"ר מסאדיגורה שגרם להתרגשות בעולם החסידות היה ביקורו אצל מרן האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א במעונו שבקריית החסידות בבני ברק, האדמורי"ם שוחחו זמן ממושך כשהרבי מויז'ניץ מרעיף שבחים על הרבי הצעיר. 'שיריים' שהגיע למקום באיחור תפס תיעוד של הרבי מויז'ניץ מלווה את הרבי מסאדיגורה בצאתם מהמפגש.

ביום שני השבוע התרגש 'שיריים' שעה שמכשירו רטט ועל הצג הוא ראה תמונות של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א, ההתרגשות הייתה של ממש, שכן זמן רב שהוא לא זוכה להיכנס למעון הקודש זאת מפאת נגיף הקורונה, 'שיריים' התבונן זמן רב בתמונה שצילם שוקי לרר וקיים את הפסוק "והיו עיניך רואות את מורך".

התמונה שפורסמה בחשבונו האישי בטוויטר של העיתונאי יעקב מלמד, גרמה להתרגשות גדולה בקרב הגולשים. רבים אף בקשו לקבל את התמונה באופן אישי.

ורטט של התרגשות אחזה בגופו של 'שיריים' שעה שראה את מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א יוצא ממעונו לראשונה מזה כחצי שנה להיכל ישיבת פוניבז'. ראש הישיבה ממרומי שנותיו הטריח את עצמו למסור 'שיעור פתיחה' לבחורים של הישיבה. שוקי לרר שהחלים מהקורונה תיעד כל שנייה.

'שיריים' שמתכונן בחיל ורעדה לקראת יום הדין, קבל השבוע תזכורת ליום הגדול שמשמש ובא, היה זה כאשר ראה כיצד כ"ק האדמו"ר ממיאלען שליט"א הגיע לביקור אצל הדיין המרא דאתרא של קרית בעלזא בקרית גת הגר"פ פדווא שליט"א, בפגישה העמיקו השניים בעיון בשלל הלכות שופר, ואף תקעו יחד בכדי לדקדק באורך ה'תקיעה' וה'תרועה'.

והסליחות של הספרדים החל מראש חודש אלול מעוררים אצל 'שיריים' געגועים גדולים, שכן בזמן היותו בחור הוא היה נוהג לצאת מהפנימייה בשעות הלילה המאוחרות ולהתבשם מהסליחות של הספרדים כבר מתחילת הזמן. והשנה שמע כי ביוזמת ראש העיר ירושלים משה ליאון, סגן ומ"מ ראש העיר צביקה כהן ועמותת 'אל המעיין' יתקיימו השנה בירושלים מעמדי הסליחות העולמיים בהשתתפות פייטנים ואומנים מובילים שתועבר בשידור חי. במקביל, הודפסו 'סדר הסליחות' והופצו בבתי כנסת רבים.

'שיריים' שלא מוותר על התפוח הגדול, שיגר לשם כמה שליחים שיתעדו עבורו את הנעשה, עד שהוא עצמו יוכל לשוב למקום כמנהגו בקודש. בבוקרו של יום ראה כיצד המשפיע מכפר סבא הגאון רבי מנחם אברהם ביטון שליט"א מעתיר לישועת הכלל והפרט בציון קודשו של כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זיע"א.

ומכאן לשמחה הגדולה, ה'הויז בחור' של כ"ק האדמו"ר מסלונים שליט"א הבה"ח שלום נח דיקמן הי"ו מפארי ומחשובי תלמידי ישיבת סלונים התארס השבוע במזל טוב עב"ג בת הרה"ח ר' מרדכי הרצל הי"ו מחשובי חסידי סלונים בעיר ביתר.

החתן הוא בנו של העסקן הביתרי הידוע ר' אברהם דיקמן ממקימי וממנהלי ארגון החסד הגדול 'אהבה ואחדות' בעיר. בנוסף ה'הויז – בחור' הוא מגדולי הלמדנים בישיבת 'בית אברהם' סלונים והוא אף זכה לסיים את הש"ס כולו.

ל'שיריים' נודע כי בבית האדמו"ר מספרים כי כבר קיימים כמה וכמה מועמדים מובילים לתפקיד החשוב ובדיקות מקיפות נערכות בנושא. יש לציין כי לתפקיד כה נחשק ישנים מבקשים רבים שמחממים מנועים לקראת הבחירה הסופית.

'שיריים' מצטרף להמוני המאחלים ומברך אף הוא את החתן הנעלה שיזכה להקים בית נאמן בישראל ברוח ישראל סבא. על אדני התורה וחסידות.

את המדור מסיים 'שיריים' תוך כדי שהוא מתאמן לתקוע בשופר זאת לקראת ראש השנה אז הוא צפוי לערוך מניין מצומצם במודיעין עילית. 'שיריים' מעדכן את המיקום בשביל כל אלו שירצו להסתופף בצילו בימי החג הנעלים. ולכל בית ישראל – אפרילכ'ען שבת.

יש לכם תיעוד או עדכון מעניין שמתאים ל'שיריים', שלחו לכותב המדור בכתובת המייל: [email protected]

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מזה שיריים??
לא הבנתי בשיא הרצינות
לא יכל לקרא לעצמו שם שיותר קשור לעבודה שלו???

למה לא הולכים בכיסוי לפה ןלאף כפסק הפתחי עולם בשם רבו אדמו"ר הצמח צדק זצ"ל

באומן יש ,6 חולי קרונה ישראלים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture