צילום: Rishwanth Jayapaul

שִׁירַיִם חוזר לישיבה: ליל שישי במלונית והאדמו"ר מבעלזא מנחם בפיטסבורג

יעקב מלמד מביא תיעודים וסיפורים בלעדיים שיספקו הצצה אל מאוחרי הקלעים לנעשה בחצרות הקודש, היכלי הישיבות ובמעונם של גדולי הדור • השבוע: שבת 'ההכתרה' בפיטסבורג, האדמו"ר מויז'ניץ במירון, הטיש של הרבי מסאדיגורה לונדון, והלימוד של מרן שר התורה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כבר שבועות שמכשירו של 'שיריים' לא מפסיק מלצלצל, כולם תמהים באוזניו, מדוע המדור הנחשק בושש מלהגיע, 'שיריים' הסביר לכולם בסבלנות את התשובה, וגם כאן הוא יחזור על זה שוב, כידוע 'שיריים' הוא בן ישיבה ברמ"ח אבריו ושס"ה גידיו, וכמו בחור ישיבה גם הוא יצא לבין הזמנים, ואם כן זה התשובה מדוע המדור לא הופיע כאן בשבועות האחרונים. כעת כשמרבית בחורי הישיבות חזרו ל'קפסולות' גם 'שיריים' חוזר לעצמו ופותח את הזמן באופן מצומצם ועל פי ההנחיות.

'שיריים' פותח את הזמן עם מסכת ברכות כשהוא מקווה להתמיד בה בפעם המי יודע כמה, ללמוד וללמד לשמור ולעשות. תקופת הקורונה הוכיחה ל'שיריים' בפעם המי יודע כמה שאין לנו שיור רק התורה הזאת.

'שיריים' שעדיין עייף משהו מעבודת ה'ימים הנוראים' בהם עבודת ה'נענועים' זקוק לחופשה באופן דחוף ביותר, יודעי דבר מספרים כי כמה אופציות כבר מונחות על שולחנו והוא בורר אותם בימים אלה.

ומכאן לאירועים שהתרחשו בשבוע האחרון, ביום חמישי האחרון התבשר 'שיריים' בבשורה המרה על פטירתה של הרבנית מרת סימא יוכבד מורגנשטרן ע"ה אמו של המקובל הגרי"מ מורגנשטרן שליט"א. שעות לאחר מכן הוא הסתובב ברחובות ירושלים כשלפתע הוא רואה את מסע ההלוויה מתקיים ממש מטרים ספורים ממנו, הוא מיהר לקיים את מצוות 'ליווי המת' כשהוא מנצל את ההזדמנות לתעד את המקובל צועד אחר מיטת אימו.

בשעות הלילה המאוחרות של יום חמישי הקודם, 'ליל שישי' כפי שהוא מכונה בערגה, הגיע 'שיריים' לקנות מעט מטעמים לכבוד שבת קודש, כהרגלו הוא עבר ברחוב שמגר בבירה שם לפתע הוא ראה מעבר לכביש את איש חסידות סאטמאר וידיד המערכת הר"ר יעקב בן ציון וייס שליט"א כשהוא יוצא מחנות פיצוחי משיח עמוס בכל טוב לקראת ה'שלום זכר' שנערכה בליל שבת באופן מצומצם ועל פי ההנחיות. 'שיריים' אף עבר את הכביש ואיחל לאבי הבן הנרגש מזל טוב באופן אישי.

ובמלוניות הקורונה גם בליל שישי שוקדים על התורה ועל העבודה, בתיעוד מיוחד שהגיע לידי 'שיריים' נראו עשרות בחורים במלוניות הקורונה כשהם שקועים בלימוד כמנהג ה'משמר' בעולם הישיבות, מי שדאג לבחורים שיהיה להם גם אוכל ושתיה הוא הרב שלום קולדצקי ששיגר לבחורים צ'ולנט ושתייה קרה שישבעו כמצוות היום.

והאדמו"ר מבעלזא יצא באופן נדיר מירושלים לעיר אשדוד שם הגיע לנחם את האדמו"ר הטרי מפיטסבורג שישב שבעה על פטירת אביו כ"ק האדמו"ר זצוק"ל. 'שיריים' אף חושף בפרסום ראשון כי הרבי מבעלזא שאל את הרבי החדש האם אביו השאיר אחריו צוואה. האדמו"ר מפיטסבורג השיב שאביו הרבי לא השאיר צוואה. לאחר מכן הגיע הרבי מבעלזא וקבע מזוזה לאחד ממוסדותיו בעיר אשדוד.

ואפרופו פיטסבורג, בשבת 'ההכתרה' שערך האדמו"ר החדש הגיעו מאות משתתפים מכל רחבי העיר שנטלו חלק ב'טישים' הנפלאים. במוצאי השבת מיהר 'שיריים' ונדחק להיכל הטישים שם ראה כיצד האדמו"ר מנווט את ה'טיש' ביד רמה. בסתר בסתר הוא אף הצליח לתעד כיצד הרבי מאחל לו 'לחיים'.

ומרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א ישב במעונו בראש חודש חשוון ושקע בתלמודו כמידי יום למרות חולשתו הרבה מאז נדבק בנגיף הקורונה. מרן שר התורה שליט"א רכן על תלמודו וגמע דפי גמרא בכדי להספיק את ההספק היומי שלו.

ואת הגאון רבי ישראל אדלשטיין שליט"א בנו חביבו של מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א ראה 'שיריים' כיצד הוא מחזק את תלמידיו בפאתי רחוב קושניר בבני ברק. 'שיריים' מתגעגע לימים בהם הוא היה משוחח שעות רבות עם הגאון הנודע. מוטי גרין שבדיוק חלף במקום שיגר את התיעוד.

והאדמו"ר מויז'ניץ שליט"א שיצא למנוחה קצרה בחצור הצפונית הגיע לתפילה בציון הרשב"י זיע"א במירון. 'שיריים' ששמע על כך מיהר להגיע למקום אך עד שהגיע הרבי כבר סיים את תפילתו ונכנס לרכבו. תיעוד מרחוק יש גם יש.

ובישיבת 'קריית מלאכי' פתחו את הזמן עם כל הברע'ן. איתמר קירשבוים הצלם שמצלם את כל מה שזז במודיעין עילית הגיע ללמוד קצת בישיבה ותיעד כיצד הבחורים לומדים בשקיעות מופלאה על פי כל הנחיות ה'קפסולה'.

ומאות חסידי גור בערד יצאו להפגנת קידוש השם ברחובה של עיר נוכח גלי ההסתה נגד המגזר במקום. החסידים שמקפידים על הנחיות הזהירות ומחמירים מאוד ב'ונשמרתם' עמדו בריחוק בין אדם לאדם וגרמו לקידוש השם בכל רחבי העולם.

והרבי מסאדיגורה לונדון ערך את שולחנו הטהור לרגל יום היארצייט לסבא קדישא מרוזי'ן זיע"א. הלונדונים שהתרגשו מהטיש של הרבי החדש זכו לשמוע דברות קודש חוצבי להבות. 'שיריים' שהיה תחת סגר בישראל שלח את שליחו בלונדון שיתעד את הרגעים המרוממים.

גם זקן אדמור"י בית רוזי'ן כ"ק האדמו"ר מקאפיטשניץ שליט"א ערך את שולחנו הטהור בשטח הפתוח ועל פי הנחיות הזהירות.הרבי אף נשא דברים נרגשים במשנתו של בעל היארצייט. התיעוד לפניכם.

ואי אפשר בלי יום ההילולא השביעית של מרן הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל. בליל ההילולא הגיעו מאות להשתטח על ציונו הקדוש כשהם מעתירים לישועת הכלל והפרט.

גם המקובל הגאון הצדיק רבי יעקב עדס שליט"א הגיע בשעות הקטנות של הלילה וזעק פסוקי תפילה לעצירת המגיפה בזכות הצדיק.

ואברכי הכולל של ישיבת מרן ערכו מעמד הכנסת ספר תורה בביתו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל. 'שיריים' ראה כיצד הם רוקדים את 'ריקוד הכסיאות' על פי כל ההנחיות במרפסת של מרן זצ"ל.

ולפני שעות אחדות ראה 'שיריים' ברית מעניינת במיוחד. היה זה בבית המדרש של חסידות תולדות אהרן בירושלים. מי ששימש כמוהל היה כ"ק האדמו"ר מתולדות אהרן ומי ששימש כסנדק היה הגאון הנודע רבי שלמה יהודה שליט"א המכונה 'הינוקא'. בסיום הברית שוחחו השניים במשך דקות ארוכות בענייני השעה.

ואפרופו תולדות אהרן, 'שיריים' כאן בכדי לספר על פגישה מעניינת שהתרחשה אמש בשעות הלילה. אל מעונו של זקן ראשי הישיבות הגאון רבי משולם דוד סולובייצי'ק שליט"א נשמעו דפיקות באישון לילה, הנכד ששהה בבית מיהר לדלת לפתוח ואל מול הנדהמות את כ"ק האדמו"ר מתולדות אהרן בכבודו ובעצמו. הרבי הסביר כי ברצונו לקיים מצוות 'ביקור חולים' אצל ראש הישיבה הזקוק לרחמי שמים מרובים.

זקן ראשי הישיבות הגרמ"ד סולובייצי'ק שליט"א שהיה אז חלוש מאוד ומחובר לחמצן בעקבות מצבו כמעט ולא יכל לדבר, כ"ק האדמו"ר מתולדות אהרן שם את ידיו על ראשו וברכו בברכת כוהנים. 'שיריים' הקטן מצטרף אף הוא לתפילות עם ישראל שיזכה ראש הישיבה להאריך ימים על ממלכתו.

לסיום 'שיריים' מחדד נהלים שוב ומעדכן שעל כל אירוע עליו אתם מודעים, תיעוד שתיעדתם, או סתם סיפור מעניין שאתם חושבים שמתאים למדור אתם יותר ממוזמנים לשלוח זאת לכותב המדור בכתובת המייל [email protected].

'שיריים' יסיים בתפילה לעצירת המגיפה במהרה ממש. אפרילכע'ן שבת יהודים.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture