משמרות המהפכה מאשרות את חיסול סולימאני: "תהיה תגובה חריפה ואלימה"

משמרות המהפכה באיראן אישרו כי מפקד כוח קודס האיראני קסאם סולימאני חוסל בתקיפה האמריקנית בבגדאד והבטיחו "תגובה חריפה ואלימה". גורמים איראניים איימו: "חיסול סולימאני יכול להוביל למלחמה". שר החוץ האיראני: "ארצות הברית תישא באחריות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

משמרות המהפכה באיראן אישרו הבוקר (שישי) כי מפקד כוח קודס האיראני קסאם סולימאני חוסל בבגדאד בתקיפה האמריקנית. סוכנות הידיעות האיראנית פארס דיווחה שהמועצה לביטחון לאומי באיראן תתכנס על מנת לדון ב"פעולה הפושעת" שבה נהרג סולימאני. משמרות המהפכה האיראניים הבטיחו "תגובה חריפה ואלימה" למותו של סולימאני. גורמים איראניים אמרו כי חיסולו של סולימאני עלול להוביל למלחמה גדולה.

יועץ בכיר לנשיא איראן אמר: "מי שחצה את הקו האדום, צריך להתכונן לתוצאות". מוחסן רזאי, מפקד משמרות המהפכה לשעבר, הבטיח כי תבוא נקמה עוצמתית בארה"ב בתגובה לחיסולו של קאסם סולימאני, לאחר המתקפה האמריקנית הלילה. זאת, לדבריו, כדי למנוע מתקפות אמריקניות בעתיד. דובר המיליציות אמר כי, "האויב האמריקני והישראלי אחראים להריגתם של אבו מהדי אל-מוהנדס וקאסם סולימאני", אמר.

שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף איים כי חיסולו של סולימאני יוביל להסלמה מטופשת ומסוכנת. בציוץ בטוויטר הוסיף זריף כי "מדובר בפעולה מסוכנת ומטופשת מצד ארה"ב, היא תישא באחריות על ההרפתקה המטופשת. סולימאני היה הכוח הפועל במלחמה בדאעש במזרח התיכון". לדבריו, "דו הפרצופיות והטיפשות האמריקנית יהפכו את עץ ההתנגדות באזור ובעולם לכוח החזק ביותר".

באיראן אישרו כי לצד סולימאני חוסל גם סגן מפקד ארגון הגג של המיליציות הפרו-איראניות "אל-חשד א-שעבי", אבו מהדי אל-מוהנדס. מוקדם יותר הודיעו המיליציות הפרו-איראניות בעיראק כי חמישה מאנשיהן נהרגו יחד עם עוד שני "אורחים חשובים" בתקיפה אווירית אמריקנית לעבר כלי הרכב שלהם בנמל התעופה בבגדד. על פי המיליציות, אחד ההרוגים הוא אחראי קשרי החוץ של "אל חשד א-שעבי", מוחמד רדא א-ג'אברי.

גורם עיראקי אמר כי אל-מוהנדס הגיע לנמל התעופה בשיירה כדי לקבל את סולימאני, שנחת באותם רגעים מסוריה או מלבנון. הגורם אמר לסוכנות הידיעות AP כי התקיפה אירעה עם ירידתו של סולימאני מהמטוס, אולם לפי שעה מהימנות דבריו לא ברורה. פוליטיקאי בכיר בעיראק ציין כי גופתו של סולימאני זוהתה באמצעות הטבעת שענד על אצבעו.

הגנרל קאסם סולימאני בן ה-62 ניהל את הפעילות הצבאית האיראנית נגד ישראל ושימש כמפקד הזרוע הביצועית של משמרות המהפכה האיראניות מחוץ למדינה – בכפוף למנהיג העליון עלי חמינאי שתומך בפעולותיו. בשנים האחרונות ניסה סולימאני לבסס את כוחותיו בסוריה ובעיראק, בניסיון להגיע ליתרון חזיתי מול ישראל. רק לפני כחודשיים, טענה אירן כי סיכלה ניסיון חיסול ישראלי של הגנרל, בשנת 2006.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture